Maybank: 158088200693 PayPal: [email protected]
UtamaNASIONALGagal 'pau' RM5, 'penguatkuasa...

Gagal ‘pau’ RM5, ‘penguatkuasa DBKL’ ludah, tampar lelaki warga emas [Video] - pakdin.my

Seorang lelaki yang mendakwa dirinya penguat kuasa bertindak kasar terhadap seorang peniaga warga emas yang berniaga di siar kaki di satu lokasi.

Tidak pasti tarikh dan lokasi insiden itu, lelaki terbabit mendakwa dirinya “penguat kuasa undang-undang” sebelum berlaku tolak menolak selepas peniaga yang meminta dia beredar.

Video 59 saat yang tular di media sosial turut memaparkan lelaki itu menengking, meludah, menyepak kotak barang dan menampar peniaga itu di depan khalayak.

“Saya ada kuasa tahu tak. Awak jangan tunjuk kurang ajar dekat ini Malaysia,” tengking lelaki berkemeja merah dan bertopi.

Rakaman yang dimuat naik pengguna Twitter Lysa June yang memetik pengguna media sosial Tia Fatehah menyatakan beliau sakit hati dan rasa “mahu ludah balik” lelaki terbabit yang disifatkannya “kurang ajar.”

“Tolonglah ambil tindakan. DBKL Kalau betul pun orang tu salah, bukan macam ni caranya. Tadi pun saya hampir dilanggar oleh orang DBKL,” katanya.

“Ni dah kurang ajar sangat. Takut jadi sardin je orang buat tepi jalan,” katanya. Hantaran yang dimuat naik semalam ditonton lebih 232,000 kali setakat ini.

Berdasarkan satu paparan, status ‘penguat kuasa’ lelaki berkemeja merah dipersoal kerana didakwa tidak menunjukkan kad penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Malah, kekecohan itu tercetus ekoran dakwaan “penguat kuasa” gagal ‘pau’ pak cik warga emas itu sebanyak RM5 jika mahu terus berniaga di situ.

Rata-rata warga maya mengutuk sikap tidak berperikemanusiaan lelaki terbabit selain membangkitkan kemarahan mereka hanya semata-mata kerana wang. Malah, kekasaran yang dilakukan mencetuskan rasa simpati dan kasihan kepada warga emas berkenaan.

Syaz Bay: Hanya minta RM5, terus hilang sifat kemanusiaan, manusia oh manusia.

Lyneaaa: Kesian pak cik tu sedihnya tengok dia angkat balik kotak dia.

Daniall Azizi: Ya, betul kesian. Hormat lah sikit sebagai hak sesama manusia. Lagi lagi pak cik tu dah berumur dah. DBKL tolong lah waras dalam melakukan suatu pekerjaan. Tak tahu lah ada integriti ke tak dalam diri

Jejari Cantik Menaip: Kalau dia bukan penguat kuasa, dah boleh dituduh juga dia menyamar sebab nak “pau” duit orang. Tapi kalau dia memang penguatkuasa, elok ambik tindakan tatatertib.

Facebook Comments

Maybank: 158088200693 PayPal: [email protected]

Berkaitan

Baca Juga

Isteri maut, suami kritikal keracunan makan ikan buntal

“Siasatan dibuat mendapati, ikan yang dipesan mereka datang daripada seorang nelayan di Endau, Mersing dan diproses oleh pengedar di Batu Pahat. BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162963

[VIDEO] Pelukis pelan didakwa hantar komunikasi jelik

Muhammad Firdaus Embong, 39, selaku orang kena saman (OKS) didakwa menggunakan aplikasi Facebook 'Firdaus Embong' untuk membuat dan memulakan penghantaran komunikasi berbentuk gambar dan teks yang jelik sifatnya dengan niat untuk menyakiti hati orang lain BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162952

[VIDEO] Detik-detik kubah Masjid Tifatul runtuh ketika Salat Tarawih, 14 Jemaah cedera

Akibatnya, sekurang-kurangnya 14 mangsa dcedera dan 5 daripadanya dikejarkan ke hospital berhampiran, akibat kecederaan parah. BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162939

[VIDEO] Mahkamah Rayuan benar permohonan Ahmad Zahid dapatkan pasport secara kekal

Menerusi afidavit sokongan, Ahmad Zahid berkata hakim Mahkamah Tinggi terkhilaf dan salah dalam menggunakan budi bicara ketika menolak permohonannya untuk mendapatkan dokumen itu secara kekal. BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162928

[VIDEO] Pemilihan UMNO Bawa Gelombang Baharu, Bersama Rapatkan Saf Demi Pengukuhan – Zahid

Saya harus bersama-sama dengan mereka untuk membina kekuatan baharu dan merapatkan saf barisan kepimpinan di setiap peringkat,” katanya. BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162918

Soon Huat-Shevon kempunan raih gelaran Terbuka Switzerland

Soon Huat-Shevon yang turun sebagai pilihan keenam kejohanan terpaksa akur, apabila penampilannya pada musim ini disekat Jiang Zhen dan Wei Ya BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162907

[VIDEO] Bencana alam melanda tiga kawasan di Sumatera Barat mengakibatkan seorang maut

Sementara itu, puting beliung melanda Desa Lubuk Begalung di Lakitan Nagari Selatan, Kecamatan Lengayang, Kabupaten Pesisir Selatan BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162896

[VIDEO] APMM Kelantan tahan empat bot, 31 nelayan Vietnam ceroboh perairan negara

Keempat-empat bot juga tidak memiliki permit untuk menangkap ikan di bawah Akta Perikanan 1985. BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162883

[VIDEO] 3 pendaki terkandas di Gunung Liang diselamatkan

Kesemua mangsa tidak dapat turun ke kaki bukit atas faktor cuaca dan laluan merintangi sungai telah dinaiki air disebabkan hujan lebat berterusan BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162873

[VIDEO] Dua jemaah pada Subuh maut akibat tanah runtuh ketika berada di dalam tandas masjid di Agam

Ketika ditemui seorang telah meninggal dunia, dan seorang lagi dalam keadaan kritikal BACA seerusnya di: https://pakdin.my/162861

[VIDEO] 60 mangsa banjir dipindah ke PPS di Taiping

Banjir berpunca daripada hujan lebat berterusan melebihi dua jam dan melibatkan kawasan perumahan yang rendah BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162851

Kami perlu lebih pantas dalam aksi menentang Hong Kong – Darren

Pan Gon berkata beliau menuntut banyak daripada pemain sepanjang perlawanan dan melihat sebahagian mereka bergelut untuk mengikut rentak BACA seterusnya di: https://pakdin.my/162838