[Video] Jijik! Tikus ‘makan besar’ – Ratah ayam panggang gantung di gerai tomyam

HAJAT untuk menikmati nasi ayam dengan penuh menyelerakan mungkin terbantut selepas anda menonton sebuah video yang kini tular di media sosial.

Menerusi satu video berdurasi 23 saat, rakaman tersebut menunjukkan bahagian hadapan sebuah gerai sebelum penonton ‘dibawa’ ke tempat menggantung ayam panggang.

Rakaman secara dekat itu menunjukkan dua ekor ayam panggang, kelihatan seperti ayam hidangan nasi ayam bersama ‘penambah perisa’ yang ‘riang’ berkeliaran di atas kedua-duanya.

Perakam dan rakan-rakannya yang duduk minum di meja makan gerai berkenaan terkejut dengan kemunculan seekor tikus besar sedang asyik meratah ayam yang digantung itu.

Video yang dirakamkan oleh seorang pelanggan itu dikongsikan di halaman Facebook Penang Kini pada Ahad, didakwa berlaku di sebuah kedai tomyam dekat kawasan perindustrian di Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Setakat ini, video tersebut dikongsikan lebih 2,400 kali, dan menerusi ruangan komen rata-ratanya terkejut dengan kehadiran tikus yang selamba menikmati hidangan seekor ayam.

Sekali tengok, ayam ke tu? Kali kedua tengok, apa masalah dengan ayam tu? Kali ketiga tengok, lah… tikus,” tulis seorang warganet yang terkejut dengan haiwan yang sering berkeliaran di tempat-tempat kotor itu.

Ayam tu dah tercemar, kena buang ke. Bagitahulah tauke kedai tu supaya buang terus ayam tu. Nanti aniaya je pelanggan makan dapat penyakit kencing tikus,” komen warganet.

Muntah hijau… dah tentu kedai dia tak bersih,” katanya menyifatkan keadaan itu sesuatu yang menjijikkan.

Patutlah sedap… secret punya ramuan dia,” kata seorang warganet dengan nada sindiran.

“Tu nak jual tikus ke nak jual ayam?” soal yang lain.

Dah tiba masanya Kementerian Kesihatan pantau atau buat pemeriksaan kat sini. Kedai lama dan tahap kebersihan pun tak terjaga,” katanya.

Sebahagian komen warganet mengenai penemuan tikus di sebuah gerai | pakdin.my

Facebook Comments

BERKAITAN

Kategori:

TERKINI

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...

Dr Mahahir lindungi Muhyiddin daripada didakwa – Razlan

Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno, Razlan Rafii mendakwa berlaku pendakwaan terpilih ketika pentadbiran Mahathir Mohamad, susulan laporan Muhyiddin Yassin dikatakan menerima dana daripada Ultra...