[Video] Cemas Gajah Buat ‘Roadblock’

Laluan Lebuh Raya Timur Barat terutamanya berdekatan sempadan Perak dan Kelantan iaitu sekitar kawasan Gerik terkenal dengan kehadiran gajah di atas jalan raya.

Terbaharu, menerusi hantaran di laman Facebook Haiza Craft, wanita itu berkongsi satu klip video yang memaparkan kehadiran seekor gajah di laluan tersebut.

Menurut wanita itu, gajah berkenaan menghalang lalu lintas di kawasan terbabit sehingga kenderaan yang dinaikinya juga terpaksa berpatah balik.

Menerusi klip video yang dikongsi wanita itu, kelihatan gajah berkenaan hanya ingin melintas jalan dan tidak menganggu atau merosakkan kenderaan yang berada di sekitar kawasan itu.

Susulan kejadian itu, aliran trafik di kawasan itu juga dilaporkan sedikit sesak kereta kenderaan terpaksa berhenti bagi memberi laluan kepada haiwan itu untuk melintas.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tarikh dan lokasi tepat kejadian itu dirakam.

Susulan perkongsian itu rata-rata pengguna meninggalkan komen supaya orang ramai lebih berhati-hati ketika melalui kawasan tersebut kerana ia merupakan laluan mamalia tersebut.

“Ini memang laluan dia sepanjang Gerik menghala ke Jeli kalau nasib baik memang akan dapat lihat gajah tepi jalan. Jadi yang tak biasa laluan ini sila berhati-hati,”tulis Mat Kudor.

“Gajah jangan hon ja, kalau terkejut naik minyak, setakat nak perlahan tengok boleh je, jangan tekan hon sahaja,”kata Maria Saad.

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Ahmad Sapari.

“Dah tempat dia habis kena teroka, ke mana lagi dia nak pergi,lepak atas jalan jer lah,”ujarnya.

Facebook Comments

BERKAITAN

TERKINI

Padah benarkan pelajar perempuan ambil gambar tanpa baju

Guru seni wanita, 41, dipecat selepas membiarkan pelajar berusia 15 tahun bergambar TANPA BAJU dan murid lain membuat simulasi melancap dan memegang botol alkohol...

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...