29 C
Kuala Lumpur
Saturday, January 16, 2021

Bukti bahawa wang dimasukkan ke akaun Najib oleh Raja Saud Abdulaziz Majid sebagai derma

#NakFitnahApaLagi  #FaktaBukanAuta  #DanaPolitik

Berikut adalah salinan surat oleh Putera Saud Abdulaziz Majid Al Saud kepada bekas Perdana Menteri Malaysia, Dato ‘Seri Najib Tun Razak. Surat itu adalah penjelasan diri dan menyebut jumlah wang yang dikirimkan kepada Najib sebagai hadiah yang akan digunakan mengikut budi bicaranya.

Lihat surat pengesahan disini: https://pakdin.my/wp-content/uploads/2018/06/20180604-bukti-derma-raja-saud-kepada-najib-1.jpg

Berikut adalah petikan “Kertas Siasatan terhadap Najib Razak” yang disediakan pada 2015 oleh Ketua SPRM masa itu, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull.

Lihat petikan kertas siasatan disini: https://pakdin.my/wp-content/uploads/2018/06/20180604-bukti-derma-raja-saud-kepada-najib-1.png

Di atas adalah bukti bahawa wang dimasukkan ke akaun Najib adalah derma.

Di atas dibuktikan sekali lagi bahawa wang dimasukkan ke akaun Najib adalah derma dan didalam pengetahuan gabenor Bank Negara ketika itu, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz.  Lihat gambar: https://pakdin.my/wp-content/uploads/2018/06/20180604-bukti-derma-raja-saud-kepada-najib-2.png

Di atas adalah bukti bahawa Zeti yang mencadangkan kemasukan wang itu dibuat kedalam akaun Ambank milik Najib. Lihat gambar: https://pakdin.my/wp-content/uploads/2018/06/20180604-bukti-derma-raja-saud-kepada-najib-3.png

Rujukan:
https://pakdin.my/tag/dana-politik
https://pakdin.my/tag/src-international/

 

Berita Berkaitan

Komen

  1. Zain Hashim.. org lain kaya ko yg meroyan.. ko yg tak kaya2.. ko jugak meroyan.. menipu rakyat apa benda lg ko tuduh.. ikut sodap tangan yo nk menaip.. ekekeke.. perubahan dari disiplin agamo kpd tak mkn saman agamo.. ni ko perubahan yg ko sokong bona nih? Wakakaka..

  2. Puak ? sj yg kepanasan bila dana yg diperolehi hanya utk kegunaan org Islam.. tu dh ckp, duit ni xbley masuk akaun negara (sbb nnti hat lain pun nk mai tuntut bhgn depa).. Bila dh kepanasan, mcm2 la fitnah yg diaorg cipta & persoalkan.. lbh menyedihkan bila ia disokong pulak dgn org Islam sendiri.. sungguh memalukan & keji.. ??‍♀️

  3. Dulu xngaku pun..siap nak saman WSJ……lepas kantoi…ckp derma utk pru 13.. …tp ada plak menteri awal2 lagi tlg jadi juruckp ….konon derma nak perangi daesh…nk perangi pengganas…
    Sampai BN tumbang pun…WSJ xkena saman..Zeti dlm temuramah dgn wartawan sebelum berhenti dr Gabenor….ada ckp..saya xboleh sentuh akaun individu tertentu nanti kena tangkap…..what the hell…???

  4. Biarlah beg BIRKINS berkotak2 jadi saksi
    Biarlah cincin delima pink jadi saksi
    Biarlah jam tangan MEWAH pelbagai jenama jadi saksi….
    Sebab semua tu dibeli hasil drpd wang “MENABUNG” dr kecil…….kakakakakaka…nak.menipu pun tgok2lah…ko duduk negara mana??? Hatta Somalia pun ko xleh nak tipu …Mama Mia woiiiii

  5. BILA ASKAR PENCEN BERSUARA, TERSENTAK JIWA… ?

    Ada yang cakap,bagus JASA,SPAD dan JKKP dibubarkan kerana membazirkan wang kerajaan.Ia ada benarnya,tapi terfikirkah kalian kenapa kerajaan sebelum ini mewujudkan badan-badan tersebut ?Untuk makluman kepada semua,badan-badan itu sengaja diwujudkan bagi memberi lebih ruang untuk orang melayu bekerja.Ada kalian lihat yang kerja seperti di atas dari kaum lain ?

    Itulah agenda melayu daripada sekian banyak badan-badan yang diwujudkan itu.Tak semua hal perlu kita hebahkan,dan berhentilah daripada syak wasangka buruk.Kerana adakala kebaikan dan pembelaan terhadap bangsa kita tak perlu diwar-warkan.Namun tahukah kalian semua betapa kaum lain amat irikan segala keperluan dan bantuan yang disediakan di atas nama melayu.

    Membazirkah kerajaan sebelum ini menyediakan 17 ribu peluang pekerjaan secara kontrak kepada mereka-mereka yang telah dibuang ini.Luaskan pemikiran untuk bangsa melayu kita,di sebalik 17 ribu orqng itu sudah tentu ada rantaian tanggungan tiap orang dari mereka.Alangkah sedihnya dikala ramadhan yang mulia ini dan tidak lama lagi aidilfitri bakal tiba.Bagaimana nasib mereka,kemana untuk mereka bergantung harap.

    Disebalik kesedihan mereka ini,sudah tentu berita gembira pada satu kaum lagi,mereka gembira kerana telah dapat merobek akan kepentingan umat melayu di negara ini.Jangan kita terkejut jika TEKUN,MARA,PNB,MRSM,KEMAS dan apa saja kepentingan melayu akan diruntuhkan satu persatu atas nama kesamarataan.

    Jika sebelum ini Kementerian-kementerian yang ada di Putrajaya dipenuhi mejoritinya melayu,selepas ini akan dipenuhi oleh bangsa yang amat mengidamkan negara ini.Bermula dari kerani,Sus,Supol dan Ksu akan dipelopori oleh mereka ini.Jika dulu bangsa ini yang meminta kepada pemimpin-pemimpin kita,usah hairan hari ini kita melayu pula yang akan meminta-minta dengan bangsa mereka.

    Lihat bahagian kewangan negara sudah cukup.Wang kita bangsa lain yang kendalikan.Usah bicara soal kesamarataan,adil dan saksama.Sudah pasti kelebihan kepada bangsa mereka.Kita hanya akan boleh yang asas sahaja,itu pun sudah semestinya dibahagi sama rata.Sedangkan yang tidak kita tahu semestinya lebihnya bangsa mereka.

    Seburuk-buruk melayu biarlah melayu,kerana akan dapat kepada melayu yang lain juga.Inilah yang dikatakan :-

    “Tergadai segala harta benda,
    Akibat sengketa sesamalah kita
    Cinta lenyap di arus zaman

    Indahnya bumi kita ini
    Warisan berkurun lamanya
    Hasil mengalir ketangan yang lain
    Pribumi menangis sendiri

    *MEJAR Wan Norshahid Zainol(B)

    • golongan muda ni Yusnida Yusof depa mudah digulakn depa tau x nk byr ptptn tu jer.tu penyebabnya tapi depa x fikir htg mmg la kena byr tuk beri laluan od generasi seterusnya nk guna pla duit tu.depa x tau yg pt ni duwujudkn tuk ank mlyu yg x brkmanpuan nk smbung blaja.sedang cina depa ada prsatuan tu diberi pd ank ank dpa nk smbung blajar.jdi depa manipulasi supaya pt dimnsuhkn supaya ank mlyu x dpt smbung blajar.jadi kesimpulannya ank mlyu x kn kemana.so skrg sape yg kena ank mlyu yg suka dimomok dgn politik ikutan jadi saoe yg bodoh ermm entah la kt tengok je la

  6. Allah sntiasa ada buat hmbanya yg diuji.. Puak ph desperate sngt nk tommy jdi pguam ngara sbb nk cri jln nk paku dsn psal kes imdb .. Rmai yg x prcya tu derma .. Raja Saud melihat msia sbgai sbuah negara islam yg bkal berkembang maju even berbilang kaum.. So thats why dia nk bagi jgk wang tu .. But direct ke akaun dsn .. If akaun tu dimasukan ke mana² cntoh bnm sudah psti jadi isu .. Benda camni pun orang yg mnuduh x boleh pikir..

  7. kalau ag baru sudah sah lantikan memang yang betul akan jadi salah.DSN tak ada peluang manang.serupa kes Anuar yang mader cipta dulu.macamana mau pusing kanan,kiri,bawah,atas tetap juga masuk lokap.
    harap Majlis raja2 tak tetima ag baru yang di cadang olih maha zalim tu.
    mari semua rakyat malaysia dengan tak mengira pahaman politik doakan agar peguam negara yang dilantik adalah yang beragama islam.

  8. Saya minta surat itu hantar pada sprm dan hebahan untuk umum serta minta kerajaan Arab saudi sahkan kebenaran surat itu adalah RASMI .baru boleh bersihkan nama najib .pengesahan itu penting takut dituduh tipu dan xvalid untuk bawa makhamah .

  9. Sedar la rakyat malaysia..kerajaan skrg xpnting kan org melayu..jgn biar bangsa kite di pijak..buruk2 nye dsn.die pnting kn org melayu..kerajaan ph xpnting kn org melayu..sedar la bangsa melayu..aku sokong dsn..umno pati melayu..

  10. Xpayah pikir benda lain…cuba bayangkan diorg bg duit kat najib tu untuk selamatkan palestin…mase nie palestin kena hentam dgn israel(laknatullah)dan mase tu menteri pertahanan ada ckp yg askar kita akan bersedia untuk dihantar ke sana…asyik pikir negatif je puak ala2 suci yg fitnah najib…

  11. Klu dsnajib bnr x bersalah… Die lah pm yg plg bangang… Knp takut nak tunjukkan kebenaran selama ini… Knp x berterus terang… Knp cuba mengelak dan berdalih2…knp… Knp… Sbb dia yakin dia akn mng pru 14…die x sangka dia akn kalah… So gunakanlah segala bukti yg ada utk pertahankan diri di mahkamah nnt ye…

  12. Tp kita nak kata tun M atau PH x blh jgk…yg bnr n salah tuhan tlh tunjukan jlnnya dgn cara beri kuasa pada rakyat utk pilih PH…terimalh seadanya…..Tun M org cerdik n bijak n beliau x kan gadaikan maruah melayu n Islam demi bangsa lain…..

    • Majoriti xsemestinya benar.. tu majoriti geng bapok sokong Ct Karim tu ko nk hukum camne plak? Lahabau betul ko ni. Aku suruh bapok tu suntut ko karang baru ko tau apa itu erti majoriti…

  13. Nampaknya ramai warga yg mengaku kononnya mereka rakyat yg sudah maju dan moden dan duduk di negeri2 dan dibandar2 yang besar tetapi masih jauh penilaian mereka terhadap pemerintahan negara. Mereka ini hatinya masih biru….padahal warga lainnya dr seluruh pelusuk tanahair sudah bangun menentang kezaliman…penindasan ERA BARU oleh kerajaan…..tetapi hati mereka ttp biru…
    Negeri2 yg dulunya menjadi aset mereka…malah yg diwar2kan sebagai FIX DEPOSITE mereka…dan tempat tertubuhnya parti yg mereka kata * keramat ( tahu apa erti keramat ???)
    Tp hati mereka pun masih lagi BIRU….malah semakin BIRU dan dah jadi LEBAM apabila negeri yg mereka anggap aset dan FIX DEPOSIT itu tumbang…..ditumbangkan oleh puak2 liberal ( Almarhum AlFathil Ustaz Fadzil Noor…pernah berkata ..bahwa beliau berdoa supaya pemimpin ini dipanjangkan umur agar dia dapat melihat sendiri kerosakan parti yg didokong oleh pemimpin tersebut ) dan akhirnya doa seorang ulama sudah TERMAKBUL…bukan sahaja dia melihat kerosakan parti yg didokong dan dikuasainya berpuluh tahun…malah dia sendiri yang MENGHANCURKAN..MENUMBANGKAN parti yang kononnya *keramat…

    Keramat adalah berasal drpd perkataan Arab KARAMAH yang bermaksud kemuliaan ( drpd ALLAH) dan biasanya dikurniakan kepada wali2 Allah sebagai satu keistimewaan kepada hamba2Nya itu yang beriman dan beramal soleh serta sentiasa mendekatkan diri kepada Allah swt dan takut kepadaNya…

    Tetapi mereka tetàp tidak boleh menerima kenyataan BIRU sudah tumbang dan sedang melalui fasa2 yg sukar dan memalukan…kerana perbuatan sendiri……..
    Penyokong2 BIRU tidak dpt menerima kenyataan bahwa yang telah menumbangkan BIRU itu adalah puak yang dulunya pendokong BIRU juga…malah mereka yg pernah memimpin BIRU berpuluh tahun….
    Birkins will be the witness..
    People will be the judges…
    Country was in mess…
    More to be raised up…
    More to be answered…
    * MH370
    * Altantuya
    * 1mdb
    * RM2.6B
    * Saiful ( Epol )
    * Deepak
    * Wolf of the Wall Street
    * Pink Diamond Ring
    * Kevin Morais ( MACC said his murder was not related to 1mdb investigations).
    * 114 Million cash
    * Branded Watches
    * Jewelleries
    * SRC international
    * NFC
    * MRT
    * HSR
    * ECRL
    China base projects in few states :
    * Pahang
    * Kedah
    * Terengganu
    * Johor
    * Andd few other states.
    * Baling’s MP money seized amounting up to RM500K
    * Musa Aman’s case..
    Many2 more laaaaaa….fuihhhhhh…berdengung kepala

  14. Kenyataan Media
    Dato’ Lokman Noor Bin Adam
    Presiden
    Pemantau Malaysia Baru
    5hb Mei, 2018

    Berdasarkan maklumat yg di catit dalam “kertas siasatan terhadap Najib Razak” sepertimana diterbitkan dalam blog The Third Force, adalah di maklumkan bahawa Tan Sri Zeti Akhtar Aziz selaku Gabenor BNM pada waktu itu telah terlibat secara langsung semasa transaksi membawa masuk wang derma dari Arab Saudi dilakukan.

    Menurut kertas siasatan tersebut, Zeti telahpun diberitahu oleh Dato’ Seri Najib Tun Razak tentang “gift” berbentuk derma yang bakal diterimanya dari Putera Saudi. Bukti yang dipaparkan blog The Third Force jelas menunjukkan bahawa Zeti-lah yang mencadangkan agar wang tersebut dimasukkan kedalam akaun Dato’ Sri Najib.

    Berdasarkan perkembangan Ini, sudah tentu Zeti selaku Gabenor Bank Negara ketika itu tahu identiti penderma.

    Persoalannya

    Kenapa TSZ tidak membuat kenyataan kepada SPRM berkaitan identiti penderma.

    2.Kenapa TSZ tidak membantu SPRM mendapatkan rekod transaksi dari AMBANK.

    Kenapa TSZ hanya berdiam diri, seolah-olah beliau tidak tahu menahu perihal perkara tersebut.

    TSZ harus menjelaskan bahawa transaksi tersebut tidak boleh disabitkan sebagai “money laundering” kerana ianya mengikuti prodesur kemasukan wang asing.

    Sudah menjadi tanggungjawab TSZ menjawab soalan-soalan ini memandangkan bukti-bukti yang dipaparkan oleh The Third Force kian tular di media sosial, whatsapp dan wechat.

  15. Tunjuk lah pada muhidin dan shafie afdal dulu dokumen ni bukan pecat dia org tunjuk juga pada AG bukan pecat AG begitu juga pada Gabenor Bank Negara dan ketua SB pdrm dan sprm selepas kecoh semua ni dan bn kalau najib sendiri tersingkir hari ni baru keluar dokumen hahahahahahaha

  16. Cerita rekaan Najib. Kan pd mula2nya Najib tak mengaku menerima duit itu. Tp bila ada yg mendedahkan dua no akaun Am Bank atas nama Najib, baru dia mengaku dan menyatakan duit iru adalah derma dari Pak Arab – tak disebutnya pun derma dari Putera Arab Saudi. Malah Putera Arab Saudi pun pd mulanya menafikan ada memberi sumbangan kpd Najib atau Kerajaan Malaysia.

    Namun jika betul.duit itu adalah dr sumbangan derma dr Putera Arab Saudi dan tentunya ia adalah sah..Namun yg peliknya kenapa Najib buka 2 akaun di Bank yg sama pd tarikh yg berlainan ttp tempoh antara keduanya tdak jauh tempoh masanya. Kenapa Najib buka 2 akaun di bank yg sama. Kesemua duit yg ada dlm akaun itu terus dikeluarkan semuanya selang bberapa hari dr transaksi kemasukan duit itu ke dlm.akaun itu..Duit itu pula terus dikeluarkan dlm satu transaksi bg setiap akaun yg dibuka dan kedua2 akaun terus ditutup slpas pengeluaran duit itu oleh Najib.

    Soal prinsipnya, apa perlunya membuka dua akaun dr bank yg sama. Tdakkah bleh gunakan akaun yg sama utk kemasukkan duit bg transaksi kesekian kalinya. Itu yg peliknya. Apa logiknya dan utk apa perlunya berbuat demikian. Mst ada muslihat disebalik tindakan itu. Buka 2 akaun dan bila duut telah dikreditkan kedua2 akaun itu terus ditutup.

  17. Pada 4 Julai 2018, Najib mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Mohd Sofian atas 3 tuduhan pecah amanah & 1 tuduhan menyalahgunakan kuasa berkaitan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta.

    Kini hakim Mohd Sofian yg terkait kpd abangnya dalam kerajaan umno baru di Pahang telah di tukarkan kepada sdra Mohd Nazlan dari Mahkamah Tinggi Dagang 1 manakala Mohd Sofian ditukarkan ke Mahkamah Tinggi Sivil 10.

    4 Julai lepas Najib mengaku tak bersalah, mahkamah benarkan ikat jamin RM1 juta kpd Najib sementara menanti prosiding kes di jalankan. Maka dalam tempoh itu, Najib bebas keluar masuk Dewan Rakyat menjalankan kerja sbg ahli Parlimen Pekan. Kelayakan sbg ahli Parlimen Pekan buleh terlucut apabila “disabitkan kesalahan oleh Mahkamah Persekutuan & di hukum penjara tidak kurang 1 tahun @ denda tidak kurang RM2,000.”

    Jadi kpd yg bertanya, mengapa sampai skrg Najib tak masuk penjara… kini Malaysia dlm era PH sdg tumpukan pemisahan kuasa 3 pihak antara Judiciary, Executive & Legislative. Dan kes SRC melibatkan salahgunakuasa berjumlah RM42 juta telah di tetapkan tarikhnya. Syafie peguam Najib minta dlm Februari 2019, kemudian dia sendiri pusing cerita kata Kerajaan tak ada pertuduhan kes & fail kes tak siap maka PH minta tempoh lanjut.

    Sekelip masa ja dia pusing… Sebaliknya tarikh itu adalah permintaan mereka itu sendiri. Apa lg yg mereka minta ? Mereka minta perintah larangan sesiapa saja sebut isu 1MDB & SRC di media sosial termasuk di mana saja akan di saman dan mereka dapat!

    Mahkamah memerintahkan perintah itu berjalan sehingga 8 Oktober sebelum Muhammad Shafee membuat permohonan rasmi berhubung isu itu pada tarikh sama.

    Akhirnya PH buat langkah awal utk membatalkan perintah larangan itu pada 8 Ogos ini di mahkamah & pd masa sama cuba cari tarikh untuk di percepatkan pendakwaan kes terhadap salahgunakuasa Najib dalam tahun 2018 ini juga. 😉

    Jadi, kerusi ahli Parlimen Pekan di jangka akan kosong pd 2019. Sekali lg kita akan ada Plihanraya Kecil kali ke 3 selepas Sg Kandis, Balakong. 😉

    1 Undi utk PH, 10 langkah Umno Baru ke Sg Buloh!

    Sapa kata Najib tak bersalah kununnya bebas tak di tangkap. Najib dah di ikat jamin RM1j, kes akan berlangsung. Utk sementara, beliau bebas jalankan kerja sbg ahli Parlimen Pekan. Ini adalah prosesnya mengikut perundangan. Dahulu puak penyangak kleptokrasi ini tangkap & sumbat tak kira salah atau betul. PH lawan ISA-SOSMA utk di lupus, maka ini adalah jalan perundangannya tanpa melibatkan SOSMA.

  18. Satu je nk cakap, enapa tdk dr dulu setelah berthn2 baru nk dedah dan kenapa di FB..? najib ni bebal ke bangang..kalau dapat derma dari arab utk Islam sedar la malaysia bukan negara yang kaya, tapi kenapa pergi ke USA siap nk bantu negara USA mengukuh kn economy USA..kan bangang nama nya tu huhu..????

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.