Cucu Mahathir, Othman Mirzan Bangga Tidur Dengan Anjing Kesayangan

Kongsi:

Nama cucu kesayangan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad ini adalah Othman Bin Mirzan.  Beliau dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar beliau tidur bersama anjing-anjing kesayangan dengan kapsyen “All my bitches love me” dalam lama instagram yang dikongsikan secara umum.

Inikah gaya hidup orang Melayu yang beragama Islam? Kita diharamkan menyentuh anjing yang merupakan najis mughallazah kecuali dalam beberapa kondisi tertentu. Memelihara anjing dan tidur bersama najis berat tersebut bukan kondisi yang dibenarkan dalam Islam.

Oleh itu jangan memanipulasikan agama Islam untuk menghalalkan gaya hidup bersama anjing-anjing anda.

Bapanya yang bernama Mirzan pernah dikaitkan dengan pembelian kilang arak  San Miguel Corp di Filipina. Makciknya  yang bernama Marina Mahathir sering dikaitkan dengan kebebasan seksual Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender(LGBT).

Datuknya pula Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa orang yang menunaikan haji sah melalui 1MDB adalah haram.

Othman Mirzan yang sering memaparkan gaya hidup mewah dalam laman sosial beliau kini memalukan rakyat Malaysia dengan status terbaru beliau tersebut. Anda seolah-olah bukan seorang Melayu yang beragama Islam. – PRU14.TV

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

324 Replies to “Cucu Mahathir, Othman Mirzan Bangga Tidur Dengan Anjing Kesayangan

  1. Sifat anjing menjilat ngko ingat anjing pandai lap air liur ke baru nak dekat dgn tuan dia.. Ngko x pernah tengok anjing ke..
    Air liur bertali.. Bila masa nak kering.. Dah tu anjing main jilat satu badan ngko yg kering pun tetap hukumnya haram lah.. Adooiii

  2. Bagi aku mudah slpas PRU14..

    Yg mng bkn semestinya betul,
    Yg kalah bkn semestinya salah..begitu juga sebaliknya..

    Lebih kepada Allah swt nk bagi petunjuk kepada pngundi yg bakal mngundi nanti..kebenaran pasti jua akan muncul..

    #KepadaAllahAkuBerserah

  3. Awak dah tnya dia ke.. x baik kita main tuduh2 mcm tu…
    Jgn dmpai kita akk merangkak mencari dia d akhirat kelak utk meminta maaf… akidah seseorg bkn kita yg tentukan. Doakn yg baik2 jer.. kita sendiri pon blom tentusempurnanue amal ibadah kita sehari hari d ‘mata’ Allah swt…. Allah yg akk manentukn nya kelak… so sorry to say this???????

  4. Ye betul tu..Makan duit curi, rasuah, rompak tu memang jadi darah daging, boleh rosak anak cucu.. contohnye tengok la ade yg anak sokong LGBT, jadi pengkid, bangga pegang anjing bg yg muslim..mgkin kesan si bapa pemakan duit rasuah kot..

  5. Mahani Othman kalau org islam adakah kita diajar tidur dan bermain dgn anjing. Awak tau ka anjing dan babi haram. Jgn pula ajar anak awak main dan tidur dgn anjing juga nanti. Ini boleh memesongkan akidah umat islam. Nanti arak pun dia minum pun kau kata halal. Kalau nak mempertahankan seseorang pun biar kena pada tempat nya. Nanti org was2 nak ikut ajaran islam.

  6. Doa pemimpin pas dan mereka yg telah dianyaia oleh mahatir!! Allah telah makbulkan!! Dlm usianya yg lanjut mahatir telah melihat sendiri kejahatan silam yg beliau lakukan!! Hari ini mahatir dan seluroh keluarganya!! Diperlihatkan dan diterjemahkan melalui kelakuan dan sikap beliau dan keluarganya!! Semuga allah melindungi kita dan jadikan iktibar!! Setiap kejahatan yg kita lakukan !! Walau pun berselindung !! Kebaikan allah tahu kesudahannya!!ļ

  7. Belum tau lagi siapa yg duluan masuk syurga yg sebenar nanti.
    Yg menganggap dirinya suci atau yg di panggil “kafir” maksud tidak berTuhan.
    Sy tak sokong dato m.
    Tapi sy jawab org yg selalu panggil “kafir”!

  8. Zaidi Mohd … sy bukanlah seorg yg amat lovingggg kat tun ni… sy hanya ingin menyatakan, bkn hak kita menuduh seseorg itu bkn beragama islam, nama saja mengguna kan nama melayu…
    Sy menyatakn hal ini bln sbb dia ahli keluarga tun… sy menyatakn secara keseluruhan manusia yg beragama islam n menggunakan nama melayu..
    Bkn hak kita yer.. hak Allah swt… DIA yg menentukan segala2 nye… tuduhan saudara kita d atas amat berat… buang akn fahaman politik anda, dan befikir secara seorg hamba Allah yg menuduh hamba Allah yg lain…
    Bkn Islam walhal d lahirkan dr ibu bapa yg beragama Islam n dr kuturunan yg beragama Islam…
    Merangkak awak nnti d Sana utk meminta maaf… silap aribln cucu tun d akhir hayatnya sempat bertaubat, Allah ampon dosa2 dia then dia straightaway go to heaven…. anda n kwn anda yg sorg lg tu yg beri komen tsdo tuuu kemana pula hala tujunya…
    Sekali lg yer sy beri komen atas dasar sy lovinggggg sgt lat TUN yer… baca perlahan lahan n fahamkn maksu sy… sy bkn berpihak kpd mana2 ahli politik…
    Tuduhan anda bedua amat berat…
    Maafkan sy jika komen2 saya membuat anda tersinggung…??????

  9. Liew Wen Abdullah …
    Sy bkn mempertahan tindak tanduk cucu tun.. sy tahu akn hukum2 yg anda nyatakn d atas, sama sekali sy tidak akn benarkam itu berlaku d dlm keluarga sy… In Shaa Allah… sy hanya terkedu… kenapa mesti kita menuduh seseorg itu bkn Islam… hanya sekadar mengguna nama melayu… bkn hak kita… who knows he will go straight to the heaven bila dia bertaubat… kita ??
    X tau lg kan.. amal ibadah kita… dah cukup, dah semporna… hanya Allah swt yg maha mengetahui… sy komen bkn sbb sy berpihak pd tun or mana2 politik… sy terpanggil utk komen sbb komen anda begitu…. fikir2 kan lh dgn apa yg anda nyatakan earlier…
    Sy minta maaf jika apa yg sy nyatakan membuat anda terbakar….. sy bln sorg yg pandai dlm hal2 politik juga bkn lah seorg ustazah…
    Hanya Hamba Allah yg perlu byk lg belajar

  10. Mahathir dgn skandal forex mcm mana? Sebenanrya mahathir bersalah ke tidak? kes memali, Mahathir bersalah ke tidak? kes anwar, mahathir bersalah ke tidak? Atau selepas masuk Pakatan, mahathir automatically diampunkan oleh ‘Mahkamah Rakyat’? Bak kata Najib, mahkamah rakyat kepala bapak kauuuu…

  11. Hati2…takde bukti jadi fitnah…merangkak lah sok2 bwh matahari sejengkal di padang masyar mencari org yg difitnah utk minta ampun…. tu pun kalau jumpa… dan tu pun kalau diampun…. jgn lah sebutir fitnah menjadi penghalang utk masuk syurga… itu pun kalau layak…!

  12. Mahani Othman. Allah SWT bagi manusia otak untuk berfikir. Itu bezanya kita dgn binatang. Jgn ingat melayu atau arab semua islam. Kelakuan seseorang manusia yg menentukan seseorang itu berpegang dgn ajaran islam ke tidak. Kalau dh dia tidur dgn anjing, makan babi minum arak masih kau ingat dia islam sebab dia melayu hancur la maruah agama islam kalau mcm tu. Nanti anak kau ingat cara kehidupan islam mmg mcm tu. Dh tua nanti nak mampus cukup dgn mengucap terus masuk syurga. Kesian la keluarga mcm tu. Ini la kau katakan islam. Kalau mcm tu org amerika/euro kita tak boleh tuduh mereka bukan islam la. Ingat Islam bukan hanya pada nama tapi Islam adalah kehidupan kita. Kalau tak nak ikut cara islam baik masuk agama lain. Jgn jadi munafik. Sebab munafik ni teruk dari org kafir dan binatang.

  13. Tak terbakar pun dgn komen awak tu. Dan tak perlu jadi ustad dan ustazah untuk kenal ilmu islam. Agama islam paling mudah dianuti. Asal jgn buat perangai munafik je. Itu la jgn membela org yg nampak rosak. Nanti kita juga jadi mcm mereka ni.

  14. Tun punya duit rm40b nak masuk dalam negara dihalang DSN itu yang buat maday marah sangat dgn DSN. Tu maday yang jujur dan ikhlas sangat tu mati la nak. Masa dia jadi pm 22tahun ada tak kira dapat brim seposen tak dapat.

  15. Najib bedal kita lagi teruk…minyak naik, GST kena …sup2 dia bedal dari 1MDB RM19 billion…besok anak cucu kita kena bayaq!!!
    Apa la nasib kita rakyat Malaysia dapat penyamun jadi PM dari dulu, kini dan selamanya…

  16. Ok lhh lain x kalau susah kita tadah tgan..minta doa pd allah..jgn letak kesalahan pd org lain..allh maha tau..bkn sebab sapa pon kita rasa susah tpi ujian allah..kurangkn skit ngelohh2 tu.. santai jahh jlni hidup ini..tk yh habaq pasai 5 sen kita mati kebuloqq..hiss malu dengaqq orgg..aku dak lh kaya tpi rasa takt nie alhamdulillhh..masih mampu mkn kari kqmbing seminggu..dtang gila aku hari2 mkn kambing..bkn gebang besaq tpi pasai keberkatan allh beri…maaf ckp lahh..

  17. Ada tak mak kita cakap masa kita kecil harga barang murah sama je.kita guna kereta murah isi minyak berapa la sangat. Orang yang kaya raya yang ada kereta mewah banyak2 tu tak kan nak dapat subsidi sama macam kita adil ke cuba fikirkan balik.

  18. Tk kisah lah myak naik bapa x..tak mampu aku jaln kaki jahh..kikiki..dah trrtulis aku kena jaln kaki pasai tak mampu…pa nk buat aku bkn sapa2..aku hamba yg menurut perintahh..nk kata kita islam beriman pada tohan bkn senang..iman tu apa..time senang beriman habaq tohan syang ka kita bila susah maki hamun bagai…nie lahh islam kita sekrg..tu yg time nk mati..atas katil spital meracau..racau..nauzubillah..

  19. Sbnar nya klu kita dah bljar rajin dah usaha tpi klu allh tk ada izin kita redho jer..kdg kita tk tahu usaha org..dah tertulis..biaq pi lhh..kadang kita kerja rajin pon klu tk naik pangkt tu bkn pasal kita malas..allah suruh kita ‘iqra’ tu yg dimaksudkn..jdi kena lh kemblikn pd tuhan..setiap apa yg kita usahakn..jgn dok salahkn org lain..tpi tk terpikir ker kita…dlm keadaan skrg kluarga kita masih mampu mkn minum..kena selalu bersyukur dlm susah dan senang…bgi sya bro Abdul Jalil klu kita bjar pandai pon klu dah tertulis kita dpt gji sikit tk setimpal dgn pelajaran kita..bkn kerja kita..kita akan mudah putus asa putus harap klu kita jdikn sesuatu sbgai sandaran selain dri tuhan..oj lhh..ikot lh jln masing…nk menang jgn sampai lupa asal usul..kita siapa…?wasalamm…maaf klu ada yg teesakit hati…aku hanya menysmpaikn..bkn menyuruh apa aku ckp..

  20. Awat hampa semua nk mlalut yg punya bdn lngsung tak kisah….kita pula nak BEREMOSI kita smua Sahabat…luahkn…sesuatu yg Bernas utk menafaat brsama….so dont try to be Bright Sparks….IN..THIS WORLD NOBODY IS P.E.R.F.E.C.T……we all Friendsss….

  21. Anda semua nya bertuah ada pelajsran mkin hidup pon selesa…mcm sya hanya sijil saja tau..kekurangan tu biasalhh..yer lh rezeki masing allh bgi..tahniah buat anda semua semoga apa yg anda ada dapt beri manfaat pda insan lainn..amin..

  22. Biar kan lah dia fikir apa yang dia buat tu betol bagi diri dia kita ni kena jaga diri kita jangan sanpai dapat dosa dok mengutuk org.setiap manusia tuhan anugerah kan akal dan fikiran siasat dulu sebelon kita mengutuk benar atau salah

  23. Kenaikan harga barang seperti minyak tidak mengubah rezeki seseorang. Nabi menyatakan bahawa Allah-lah yang melapangkan rezeki seseorang hamba dan Dia juga yang menyempitkan rezeki mana-mana hamba yang dikehendakiNya.

    Kenaikan harga sama sekali tidak mempengaruhi rezeki yang ditetapkan. Sabda Nabi SAW, “Wahai manusia, sesungguhnya salah seorang kamu tidak akan mati sehingga dia mendapat seluruh rezekinya secara sempurna. Maka janganlah kamu tidak sabar dalam mendapatkan rezeki. Bertakwalah kepada Allah, wahai manusia! Carilah rezeki secara baik, ambillah yang halal dan tinggalkan yang haram.” (Sahih. Riwayat Al-Hakim)
    Sama2 kita muhasabah JIWA.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.