Home / :: BLOG :: / Cucu Mahathir, Othman Mirzan Bangga Tidur Dengan Anjing Kesayangan

Cucu Mahathir, Othman Mirzan Bangga Tidur Dengan Anjing Kesayangan

Nama cucu kesayangan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad ini adalah Othman Bin Mirzan.  Beliau dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar beliau tidur bersama anjing-anjing kesayangan dengan kapsyen “All my bitches love me” dalam lama instagram yang dikongsikan secara umum.

Inikah gaya hidup orang Melayu yang beragama Islam? Kita diharamkan menyentuh anjing yang merupakan najis mughallazah kecuali dalam beberapa kondisi tertentu. Memelihara anjing dan tidur bersama najis berat tersebut bukan kondisi yang dibenarkan dalam Islam.

Oleh itu jangan memanipulasikan agama Islam untuk menghalalkan gaya hidup bersama anjing-anjing anda.

Bapanya yang bernama Mirzan pernah dikaitkan dengan pembelian kilang arak  San Miguel Corp di Filipina. Makciknya  yang bernama Marina Mahathir sering dikaitkan dengan kebebasan seksual Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender(LGBT).

Datuknya pula Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa orang yang menunaikan haji sah melalui 1MDB adalah haram.

Othman Mirzan yang sering memaparkan gaya hidup mewah dalam laman sosial beliau kini memalukan rakyat Malaysia dengan status terbaru beliau tersebut. Anda seolah-olah bukan seorang Melayu yang beragama Islam. – PRU14.TV

(Visited 209 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

324 comments

  1. Hero Malaya Penglima Perang

    Tok wan pun xbetoi mcm mna cucu pn betoi…..

  2. Mohd Taufik

    Mmmm….yg Islam larang tu la depa nak buat…tlebih pandai bab agama…mcm ni la

  3. Juan Ryan Sasaki

    Malaikat x masuk rumah.. knp nak bela benda haram… kucing, arnab bole bela

  4. Igatt Mancal

    Merka ni mmg x thu psl agma lg. Kita blh lihat perangai atok nya jgk haha

  5. Riz Reez

    Cai2 kuttyy bolehla bela anjing pula lps ni…

  6. Myvi Produa

    Asalkan benda haram aje mesti penyokong parti PH (parti haram).patutlah sokong sangat parti cina dap.

  7. Bens

    Abisssssss……hancuss..
    Jawab²

  8. Tengku Joe

    Macai2 tun ckp takpe.. janji najib tumbang

  9. Rosli Ibrahim

    Apa nak heran kan. Atuk dia pun jadi anjing dap dan anti hadis. Emak saudara pula pro lgbt

  10. Rafli Rudding

    trul btl la ank pmmpin ni..kaya smpi lupa diri..

  11. Mimi Rusmiyati

    Ugama bukan agenda utama gamaknya! ???

  12. Danz Herry

    ANJANG je pun,kalo dia samak ilanglah Najib tu bukan mcm najis,isu 1mdb pun tak setel lg

  13. Muhammad Nizam Hamzah

    Dah2… Cukup kome jgn tmbah dosa sebab dia berbuat dosa… Mari kita sama2 berdoa mereka peroleh Hidayah Allah

  14. Razman Ramli

    Atuk dia pencuri duit rakyat…cucu mcm ni plak…agama sah2 out keturunan dia ni…

  15. Faith Syafirah

    Bela anjing tak jd darah daging…makan duit curi, rompak, rasuah tu yg jd darah daging. Samak tak boleh, cuci dgn clorox pon tak boleh.

  16. De Natra

    Ada yg lg parah….Dedak xdpt gigit tuan…Wakakakakaka
    Lani mn main A9pro…Req plk samsung 8…Sbb batt ja ada pasir…Hahahahahahaha

  17. Wan Noraida

    Muhammad Ramiza Ramli Myborabora Drrazak

  18. Suzaina Hamid

    Kucing kan ade…. comel juga kalau nak dibandingkan gan anjing.

  19. Omar Yaacob

    Kesian kalau umat islam dah xkenal najis dan suci halal dan haram buruk dan baik hak dan batil adoiii akhir zaman semua nya di gaul untuk kahidupan harian

  20. Norshahrizal Nordin

    Dah la makan duit rasuah, rompak duit rakyat, bela anjing pulak lagi.. Memang berhajat nak jadi kayu api neraka la kot…

  21. Farouk Khan

    Jike benar pekare ni ,,,,bertaubat lah ,,,jike fitnah laknat lah yg merfitnah tu ,,,,,fb ni susah nak dapat yg sahih ,kebanyakan fitnah ,,,

  22. Afandi Ariff

    Klu bnda yg dh terang2 dan sedia maklum x elok pn buat..siap up2 lg..bukan benda baik rasanye..

  23. Ezham Khan

    Ngko boleh samak ke kalau dah 1 rumah .bebal lah ngko..hukum agama boleh dibuat komen main2.. Maaf kalau kamu org Islam. Dilaknat tuhan kamu nih..dah tu fitnah x habis2

  24. Haziman Nor

    Anak klepetokrat main judi pakai duit negara, bikin filem blue, layan betina sundal sapa lagi celaka boss??

  25. Mario Variyo

    like grandpa like grandson.liberalism and secularism

  26. Shelly Nasution

    Klu betul dia bela anjing , dia dosa la. Tp klu jadi pm mcm jibun yg x amanah, dia pun berdosa jugak. Da gagal TURUNLAH!

  27. Ikmal Hisham Mohd Hashim

    Tu dia , atok top ?, cucu Bela ? mcm Bela kucing

  28. Shelly Nasution

    Soko g sgt2. Duit haram be end jadi darah daging. Mana bolw samak!

  29. Danz Herry

    ANJANG kapir?habis kalo jadi penyamoun tu ANJANG Marayu ka?

  30. Muklis Mohshin

    Agak2 la klw bnde basic mcm bela anjing n blh buat2 main, hukum halal haram tolak tepi.. ko rase kehidupan die agk brlandaskan Islam ke x…

  31. Noranisah Mohd Haran

    Biasala tue…org kaya kn mg aneh2 prangainya…

  32. Mamat Hakim

    Anjing haram ke?bkn ke dlm keadaan kering boleh.adakah pic tu die dlm tab mndi sambil men air?xkan.agama mne hg bljr?

  33. Muklis Mohshin

    klw la mcm n kehidupan nye… mcm mn la solat nye ye… agk2 family nye x prnh tegur ke… mcm mn la plk atok nye ye

  34. Roslee Abdul Aziz

    Dan macam orang Islam liberal di Indonesia semua boleh…habislah….

  35. John Romen

    ank kepada betina sial dn pak tiri dia yg ckp bangsat

  36. John Romen

    ada hadis ka bela anjing ka plok anjing blh kd kapir. anjing ka babi ni memang haram. tp haram jadah lg klau sapu duit

  37. Lina Karim

    Mereka ni muslim liberal.bahaya tul.educated malays begitu lah.berasa diri begitu pandai tafsir agama berdasarkn Al quran.tolak ulama yg dianggap orthodox.

  38. Mohd Affendi Ismail

    Kalau hanjing tu habis lalu satu rumah..hari2 samak eh? hang blajar agama kat mn?

  39. Ezham Khan

    Buktikan lah bangang.. Dosa fitnah makan x abis.. Duit kepala bapak habg ada hilang ka bahlol.. Hukum agama pun korang boleh pertikaikan.. Mmng jahanamlah korang.

  40. Azmi Hassan

    Inilah wajah sebenar cucu Tun… Datuk borek cucu rintik….banyak binatang pilihan yg lain boleh diprlihara tetapi kenapa anjing…patutlah Datuk dia join DAP majoriti pembela anjing….

  41. Ezham Khan

    Owh dia syaitan rupanya masyaAllah aku kena samak lepas komen kat tmpt celaka nih

  42. Mohd Affendi Ismail

    Bahaya betul geng2 PH ni..abis halal haram semua campur..lg jahanam negara kalo puak depa ni memerintah

  43. Fazelee Hamid

    Pegang anjing tanpa sebab mmg bodoh.zaman nabi bela anjing utk jaga kawasan ternakan bukan nya wat binatang peliharaan.

  44. Mohd Ismarizal Ishak

    Itu kata kita bro..kata dia org kucing,arnab tu org miskin je yg bela…tak de class kata nya..

  45. Rosli Ibrahim

    Ada juga anjing2 dap yang dibayar untuk menyalak

  46. Sitimaimunah Harjani

    Kurang asas agama…tu yg jadi begini …kalau sedari kecil diajar agama Islam ….tak akan jadi begini

  47. Ezham Khan

    Kepala bapak pak hang lah celaka besar

  48. Ezham Khan

    Sifat anjing menjilat ngko ingat anjing pandai lap air liur ke baru nak dekat dgn tuan dia.. Ngko x pernah tengok anjing ke..
    Air liur bertali.. Bila masa nak kering.. Dah tu anjing main jilat satu badan ngko yg kering pun tetap hukumnya haram lah.. Adooiii

  49. Zulhissham Yaakob

    bersentuhan secara tidak sengaja tu berbeza..ini PEGANG TERUIH!!!

  50. Shahrul Azhar

    Kikikiki sungguh bangga terasa dihatiku.. happy sgt2 verry2 happy bersama dog sweet kesayangan setiap mase dimana jua berada.. kahkahkahkah phuiiii up up up

  51. James Manuil

    Alang2 pilihara anjing pilihara la babi sekali,kan babi tu pun cumil.

  52. Mamat Hakim

    Jgn puji..ak pon masih belajar lg ilmu.sbb ilmu ni xkn hbis bljr smp bile2

  53. Khai Addin Khai Addin

    Cucu wali jgn kutuk jgn hina, tapi memang TERHIAN pun…

  54. Datuk Ibrahim

    Allah maha ketahui lagi maha besar…

  55. Rozaimah Binti Razali

    Dah Ada gambar pon Tak percaya lagi?
    #bestupidvotepakatan

  56. Liew Wen Abdullah

    Dia bukan islam pun. Nama je melayu tak semestinya islam. Biasa la golongan munafik. Org islam harus berhati2 dgn golongan munafik dan fasik dari org2 kafir. Kerana golongan ini yg akan menyesatkan anda. Kaum dajjal

  57. Taming Sari

    MDEY KUTY TU DATOK DIA PUN KN ANJIING DAPIGG ????

  58. Mamat Hakim

    Kena?apa yg kena?ak nyatakan apa yg btol.

  59. Ramlirohaya Lie

    Satu keluarga ..termasuk cucucicit hanyut…padan la siti kasim riak sangat…bapak firaun ni kepala dia…

  60. Azrin Latiff

    Kalau jahil jgn suka suka buat statement…p belajar fekah dulu la…

  61. Mamat Hakim

    Setiap org ad pendirian masing2 dan pandangan masing2.

  62. Azman Azli

    std laaa, x citer pon org bleh bayangkan.. kikik. ada yg bawa lilin. hehehh

  63. Mamat Hakim

    Bkn manusia tentukan seorg manusia tu neraka atau syurga.

  64. Ramli Ishak

    Atuk madey dia dah kaya, bapak dia pulak kaya raya….anak dah x tahu yg mana haram dan halal…sbab dah kaya sangat..

  65. Muhd Syahid Hasni

    Cehh. Nak bekap jugak. Ha pegang lah anjing tu pegang..

  66. Muhd Syahid Hasni

    Nak samakan dgn kucing pulak. Bodoh nye ko ni macai.

  67. Mohd Shukor

    Bagi aku mudah slpas PRU14..

    Yg mng bkn semestinya betul,
    Yg kalah bkn semestinya salah..begitu juga sebaliknya..

    Lebih kepada Allah swt nk bagi petunjuk kepada pngundi yg bakal mngundi nanti..kebenaran pasti jua akan muncul..

    #KepadaAllahAkuBerserah

  68. Mamat Hakim

    Tahap kepandaian bkn diukur dgn kata2.

  69. Encik Fatim Rizal

    senang crite geng2 besar PH dan BN ni biasa buat maksiat lah ye? so kita nak sokong siapa kalau dah geng madey dan jibby takleh pakai?

  70. Gir Rizalo

    Sbb tu dia anak beranak perjuangkan LGBT..

  71. Robiyanto Muhammad Nazarul Daniel

    Janji jgn geng dap sudah la..depa kata dulu.komunis..la.ni.bff

  72. Encik Fatim Rizal

    kalau bab anjing betul bole samak, boleh bela diluar rumah… tapi kalau dah masuk geng lgbt dan menyesatkan pemikiran orang islam, yang tu kita tak bole terima.

  73. Mohd Affendi Ismail

    Dah boleh dah mandi dgn anjing ni.. haha..teruskan belajar lagi ilmu agama ya bro

  74. Mamat Hakim

    Tula…mandi kn basah.mne boleh.awk tu yg bljr ilmu lg bro.

  75. Ezham Khan

    Astarfirullahal azzimm boleh pulak samakan kucing ngan anjing.. Maaf lah encik.. Pergilah cari guru sbb sesat jauh sgt..

  76. Awal Amin

    Patut la suka sgt kutty dengan lim anakbranak,bukan dia shj yg tdo sebantal dgn cucu2 dia bawa sekali

  77. Mamat Hakim

    Insha Allah x sesat boss.sy x nyatakn pon anjing ngan kucing sama.arnab pon menjilat juga.

  78. Meor Aiman

    Nak cakap banyak ko pandai tunjukkan teori/pandangan kau semata2. Ha pi lah cari guru yang lebih tinggi agamanya.

  79. Ahmad Mahaiyuddin

    Keluarga makan duit Beer dan tidur dengan anjing.Patutlah Tok dia suka digelar Top Dog.Anjing dan Babi dah dihalalkan.Akan di tanya apa makanan awak ,duit beer ,bertingkat2..

  80. Zaidan Samad

    Orang kaya sangat, begitulah. Halal haram semua bercampur-baur

  81. Azlie Mj

    anjing dgn arak…tak dpt dipisahkan..dah tak tahu halai haram dah…apa nak buat…..lagi…dunia….dunia…

  82. Azeman Zainal

    Tu nasib dengan anjing kalau babi.. Lagu mana nooo

  83. Mohd Rizam Cicap

    Semoga kamu sentiasa di dalam Rahmat & Redha drp ALLAH SWT selalu..

  84. Jemy Jemiey

    Madey & family dia setiap hari togok air setan. Kilang arak san miguel punya foc

  85. Ali Basmeih

    Kesian nya, sudah jadi mahkluk perosak

  86. Ehh Khalique

    perh…ramai org melayu tindas sesama sendiri..hahaha…yang kau kutuk orang tu ape..syurga?? hahaha

  87. Alee H Akir

    Kilang San Miguel pun cacai tk kesah, APA LA Sgt dgn tido dgn anjing..tul tak cai

  88. Tn Ariff Samson

    Time ni tk haram laaaaaa
    Sbb yg atas tilam tu cucu Mahathir tulen dan anjing
    Tp klu yg ats katil tu anak2 najib, bru la haram dan blh di kecam…. itu pun tk phm2 ????

  89. Mahani Othman

    Awak dah tnya dia ke.. x baik kita main tuduh2 mcm tu…
    Jgn dmpai kita akk merangkak mencari dia d akhirat kelak utk meminta maaf… akidah seseorg bkn kita yg tentukan. Doakn yg baik2 jer.. kita sendiri pon blom tentusempurnanue amal ibadah kita sehari hari d ‘mata’ Allah swt…. Allah yg akk manentukn nya kelak… so sorry to say this???????

  90. Rosli Hashim

    Minta Puan Ned cerita sikit dah buntu kot dgn perangai kuncu kuncu Tun kesayangan

  91. Mahani Othman

    Dah nak pru 14, mcm keluar…..
    Klu nak keluar ceta2 buruk ni, keluarkan ceta2 semua mereka2 dr semua parti, br blh fikirkan, pilih sapa yg layak d pangkah????

  92. Mc Chucky

    Ye betul tu..Makan duit curi, rasuah, rompak tu memang jadi darah daging, boleh rosak anak cucu.. contohnye tengok la ade yg anak sokong LGBT, jadi pengkid, bangga pegang anjing bg yg muslim..mgkin kesan si bapa pemakan duit rasuah kot..

  93. Liew Wen Abdullah

    Mahani Othman kalau org islam adakah kita diajar tidur dan bermain dgn anjing. Awak tau ka anjing dan babi haram. Jgn pula ajar anak awak main dan tidur dgn anjing juga nanti. Ini boleh memesongkan akidah umat islam. Nanti arak pun dia minum pun kau kata halal. Kalau nak mempertahankan seseorang pun biar kena pada tempat nya. Nanti org was2 nak ikut ajaran islam.

  94. Ab Radzak Ab Rahman

    Baguslah. Orang yang diumpat keji dapat pahala free.

  95. Syed Roshidon

    Nak tgk gbr Mamat Hakim peluk anjing bolehx…nak tgk sgt…

  96. Khaider Shahrul Ismail

    #SyedSaddiq kan hampir menjadi mahasiswa Oxford

  97. Isa Ahmad

    Masyaallah ini akan yg keturunan Kutty amalkan dlm cara hidup mereka….

  98. Ace Veronic

    Klau dh mkn duit haram, mmg tuhan ttup yg halal dlm hdup mrk dn jlnlh kau ats lndasn haram smpai neraka!

  99. Zaidi Mohd

    Tah2 maday pun dah lupa mana satu cucunya….saya ‘tak tahu’

  100. Zaidi Mohd

    Mahani Othman ni kan tersangat lovinggg ngan maday ni…tu yg.tak leh terima kenyataan..

  101. Leesan San

    Nak wat lagu mano … Dah keturunan keling. Bukan malayu pun …

  102. Zaidi Mohd

    LPas ni dia jadi belaan dapig pulak…

  103. Rozie Rashid

    Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.

  104. Rozaidin Yazid

    Lantak dia lah…nak tido dengan anjing ke babi ke ular ke beruk ke…janji.harga Ron 95 turun minggu depan

  105. Md Yusof

    Doa pemimpin pas dan mereka yg telah dianyaia oleh mahatir!! Allah telah makbulkan!! Dlm usianya yg lanjut mahatir telah melihat sendiri kejahatan silam yg beliau lakukan!! Hari ini mahatir dan seluroh keluarganya!! Diperlihatkan dan diterjemahkan melalui kelakuan dan sikap beliau dan keluarganya!! Semuga allah melindungi kita dan jadikan iktibar!! Setiap kejahatan yg kita lakukan !! Walau pun berselindung !! Kebaikan allah tahu kesudahannya!!ļ

  106. Azrin Penang

    Salah tetap salah..x kira belah sana or belah sini..

  107. Muhamad Khairi Abu Samah

    baka yang terhasil dari duit haram yang mamak kutty makan..

  108. Arif Mohd

    Ini kah cucu pemimpin yg nak di sokong?

  109. Rohana Binti Adam

    Ni lah gaya hidup org yg brplajaran konon nya tu.. nak budayakan anjing sbagai pet org mlayu zaman kini jd

  110. Azni Tahir

    Najib terlepas cakap kepala bapak kau.. Tapi minta maaf selepas 3 saat…. Tapi tetap kena maki hamun dengan Fuckatan Harapantat

  111. Abam Ensem

    Nak hairan apa nya dh atok nya pun anjing peliharaan dapig…

  112. Razi Ussrheil

    tu pon ade yg nyokong gak…..hai….x tau lahh

  113. Fadziah Ismail

    Masyaallah….Ya Allah Kau selamatkanlah spesis2 ni.

  114. Umi Jamalluddin

    Betul3..cer klu najib yg buat bnda2 mcm tuu…rasanya mau tk tidor mlm macai2 cari modal untuk mengutuk…

  115. Umi Jamalluddin

    Betul3..cer klu najib yg buat bnda2 mcm tuu…rasanya mau tk tidor mlm macai2 cari modal untuk mengutuk…

  116. Awang Baharu Mat Lazim

    Kata memperjusngkan mertaat Melayu bukankah lslam itu synonim itu Melayu nampak sangat contradiction dan hipocrasi Madey ni dah tergolong manusia Engkar

  117. Awang Baharu Mat Lazim

    Kata memperjusngkan mertaat Melayu bukankah lslam itu synonim itu Melayu nampak sangat contradiction dan hipocrasi Madey ni dah tergolong manusia Engkar

  118. Sofi Ishak

    Tun kn bagus kata depa..biaq pi lahh..ada mata tgk ada telinga kita dengar..ada hati kita rasa.. ada akal kita pikir2 kn..?

  119. Rosli Lazim

    Mcm2 manusia akhir zaman….ni yg kita tau…ingatlah kita janganlah Allah murka akibatnya bencana alam yg jadi peringatannya…

  120. Rosli Lazim

    Mcm2 manusia akhir zaman….ni yg kita tau…ingatlah kita janganlah Allah murka akibatnya bencana alam yg jadi peringatannya…

  121. Nor Azman Usul

    Atok Top dog..
    Cucu loving dog n sleeping dog law…

  122. Jolia Amin

    Belum tau lagi siapa yg duluan masuk syurga yg sebenar nanti.
    Yg menganggap dirinya suci atau yg di panggil “kafir” maksud tidak berTuhan.
    Sy tak sokong dato m.
    Tapi sy jawab org yg selalu panggil “kafir”!

  123. Haji Abdul Jabar

    Keluarga ini x usah lah kita terkejut tentang kehidupan mereka. buang masa je.

  124. Jolia Amin

    Anjing atau babi itu ciptaan Tuhan yg menjadikan langit dan bumi.
    Bintang ni tidak berdosa.
    Manusia yg sombong menganggap diri suci lah yg berdosa.
    Dan ajaran Tuhan yg benar tidak suka pada manusia yg sombong!

  125. Ilyas Yusof

    Jolia dan mahani nama islam tapi hukum Islam tak tahu

  126. Ilyas Yusof

    Lebih celaka keturunan madey kutty datok curi duit rakyat (sabu dan nuar ckap) bapa toke kilang Arak. Mak saudara penyokong LGBT. cucu pelihara anjing dan tidor dgn anjing .

  127. Bah Reinz

    Kan mesti ada musibat yg bekap dgn soalan dah tanya dia ke..alahaii

  128. Mahani Othman

    Zaidi Mohd … sy bukanlah seorg yg amat lovingggg kat tun ni… sy hanya ingin menyatakan, bkn hak kita menuduh seseorg itu bkn beragama islam, nama saja mengguna kan nama melayu…
    Sy menyatakn hal ini bln sbb dia ahli keluarga tun… sy menyatakn secara keseluruhan manusia yg beragama islam n menggunakan nama melayu..
    Bkn hak kita yer.. hak Allah swt… DIA yg menentukan segala2 nye… tuduhan saudara kita d atas amat berat… buang akn fahaman politik anda, dan befikir secara seorg hamba Allah yg menuduh hamba Allah yg lain…
    Bkn Islam walhal d lahirkan dr ibu bapa yg beragama Islam n dr kuturunan yg beragama Islam…
    Merangkak awak nnti d Sana utk meminta maaf… silap aribln cucu tun d akhir hayatnya sempat bertaubat, Allah ampon dosa2 dia then dia straightaway go to heaven…. anda n kwn anda yg sorg lg tu yg beri komen tsdo tuuu kemana pula hala tujunya…
    Sekali lg yer sy beri komen atas dasar sy lovinggggg sgt lat TUN yer… baca perlahan lahan n fahamkn maksu sy… sy bkn berpihak kpd mana2 ahli politik…
    Tuduhan anda bedua amat berat…
    Maafkan sy jika komen2 saya membuat anda tersinggung…??????

  129. Aini Karim

    Wah.. Cucu tun M tu ke….. Xpelik la klau datuk dia jilat jubur anjing dap

  130. Ayahanda Khairul Affendi

    Ingatkan manusia yg komen bila baca rupanya malaikat semua x berani aku

  131. Mahani Othman

    Liew Wen Abdullah …
    Sy bkn mempertahan tindak tanduk cucu tun.. sy tahu akn hukum2 yg anda nyatakn d atas, sama sekali sy tidak akn benarkam itu berlaku d dlm keluarga sy… In Shaa Allah… sy hanya terkedu… kenapa mesti kita menuduh seseorg itu bkn Islam… hanya sekadar mengguna nama melayu… bkn hak kita… who knows he will go straight to the heaven bila dia bertaubat… kita ??
    X tau lg kan.. amal ibadah kita… dah cukup, dah semporna… hanya Allah swt yg maha mengetahui… sy komen bkn sbb sy berpihak pd tun or mana2 politik… sy terpanggil utk komen sbb komen anda begitu…. fikir2 kan lh dgn apa yg anda nyatakan earlier…
    Sy minta maaf jika apa yg sy nyatakan membuat anda terbakar….. sy bln sorg yg pandai dlm hal2 politik juga bkn lah seorg ustazah…
    Hanya Hamba Allah yg perlu byk lg belajar

  132. Mohd Fadhlan Alias

    Ahli politik kalo asalnya UMNO, mmg xleh pakai. Daripada datuk mereka, sampailah ke cucu cicit.

  133. Mohd Seth Sariff

    Terpesong jauh….ya Allah ubatilh orang ini moga dia taubat cepat

  134. Mohd Fadhlan Alias

    Sama la ngan keluarga Najib, makan duit haram hasil pembukaan Genting oleh datuk dia dulu. So, hasilnya sekarang dah boleh dijangka.

  135. Mahani Othman

    Awk jadi pembantu rah dia ker… klu x nampak sendiri, jgn tuduh2 yer…
    Susah nnti d sana…
    Pahala awk sume d org dpt nnti… sori to say this…

  136. Heiri

    Mahathir dgn skandal forex mcm mana? Sebenanrya mahathir bersalah ke tidak? kes memali, Mahathir bersalah ke tidak? kes anwar, mahathir bersalah ke tidak? Atau selepas masuk Pakatan, mahathir automatically diampunkan oleh ‘Mahkamah Rakyat’? Bak kata Najib, mahkamah rakyat kepala bapak kauuuu…

  137. Mohd Nur Iqbal

    Aku bangga dan tido lena dgn duit rasuah well sama jer lah baik mkn babi jelah kalau mcm ni pembawakan diri

  138. Eddie Zarul

    Hati2…takde bukti jadi fitnah…merangkak lah sok2 bwh matahari sejengkal di padang masyar mencari org yg difitnah utk minta ampun…. tu pun kalau jumpa… dan tu pun kalau diampun…. jgn lah sebutir fitnah menjadi penghalang utk masuk syurga… itu pun kalau layak…!

  139. Fendi RC

    Pggil cucu dia Bela Babi pulak la…alang2 ble samak kan….cute gitu…phuuiiiiii

  140. Bayjurie Abd Aziz

    Gaya yg datang dari perut umno …hahaha

  141. Siti Zubaidah

    Allah jua yg mengetahui kebenarannya jdikn iktibar

  142. Liew Wen Abdullah

    Mahani Othman. Allah SWT bagi manusia otak untuk berfikir. Itu bezanya kita dgn binatang. Jgn ingat melayu atau arab semua islam. Kelakuan seseorang manusia yg menentukan seseorang itu berpegang dgn ajaran islam ke tidak. Kalau dh dia tidur dgn anjing, makan babi minum arak masih kau ingat dia islam sebab dia melayu hancur la maruah agama islam kalau mcm tu. Nanti anak kau ingat cara kehidupan islam mmg mcm tu. Dh tua nanti nak mampus cukup dgn mengucap terus masuk syurga. Kesian la keluarga mcm tu. Ini la kau katakan islam. Kalau mcm tu org amerika/euro kita tak boleh tuduh mereka bukan islam la. Ingat Islam bukan hanya pada nama tapi Islam adalah kehidupan kita. Kalau tak nak ikut cara islam baik masuk agama lain. Jgn jadi munafik. Sebab munafik ni teruk dari org kafir dan binatang.

  143. Akid Affan

    kan bgus klau ade babi pink dgn babi hutan sekali.. tdo dgn kau.. bru lengkap binatang najis berat

  144. Akid Affan

    ade jgk malaun haramjadah yg bela cucu madey kutty ni

  145. Akid Affan

    kpala bapak ko… ank berank jutawan.. dtg dr mana duitnya

  146. Akid Affan

    kpala anjang ko… bodo x leh nk ajar

  147. Liew Wen Abdullah

    Tak terbakar pun dgn komen awak tu. Dan tak perlu jadi ustad dan ustazah untuk kenal ilmu islam. Agama islam paling mudah dianuti. Asal jgn buat perangai munafik je. Itu la jgn membela org yg nampak rosak. Nanti kita juga jadi mcm mereka ni.

  148. Dean

    Itu lah hasil mahsul dari kilang arak.

  149. Ali Bidin

    Kenapa tak tidur dengan babi sekali….

  150. Abdul Jalil

    Peduli kan dia dah bake cam tu tak ada halal haram. Yang penting kita buat yang terbaik yang lain serahkan kepada allah swt

  151. Norfa Baker

    Merompak RM19 billion duit 1MDB agenda no. 1!!!

  152. Abdul Jalil

    Tun punya duit rm40b nak masuk dalam negara dihalang DSN itu yang buat maday marah sangat dgn DSN. Tu maday yang jujur dan ikhlas sangat tu mati la nak. Masa dia jadi pm 22tahun ada tak kira dapat brim seposen tak dapat.

  153. Abdul Jalil

    Klu madey nak tolong rakyat anak dia tuan punya petron bagi la minyak petrol dan diesel baru betul ni tak cakap macam pundek………

  154. Sofi Ishak

    Suh petron jgn ikot naik lhh..bru tulung rakyatt..petron boleh bgi subsidi.. 2 3 sen apalh sangt…huhuhu

  155. Abdul Jalil

    Duit banyak apa la sangat rm1 10liter minyak baru tulung rakyat

  156. Sofi Ishak

    Kalau free nanti dia habaq melampau pulakk..kikiki

  157. Abdul Jalil

    22tahun dia bedal duit rakyat 5sen tak pernah bagi rakyat.

  158. Sofi Ishak

    Hahahha…tup2 dia habaq dedakk..dedak sbenaq nya dia taboq dulu…lama dahh..22 tahun

  159. Norfa Baker

    Selama Tun perintah minyak naik 5 sen je….

  160. Sofi Ishak

    Gaji 2k pon masa tu keja kilang siap potong pcb..laa nie 3k pon dak potongg

  161. Norfa Baker

    La ni RM 100 pi market dapat sikit…dulu RM 100 dapat berlambak2…

  162. Sofi Ishak

    Napak sgt dia sembelih pekerja kilang mcm saya..setahun dkt rm 6 ratuih jgak bayaq incomtax..

  163. Norfa Baker

    La ni kena GST…dia sembelih kau2!!!
    Kesian pekerja kilang….

  164. Sofi Ishak

    Aku keja kilang dkt 13 tahun..cuba bayangkn..kuss semagtt..dia mai kilang aku dkt 2 x…melawat di seremban..

  165. Norfa Baker

    Selama Tun perintah minyak naik sekali ja…5 sen!!!

  166. Abdul Jalil

    Minyak naik 5 sen dia bedal duit rakyat 5bilion ???????

  167. Sofi Ishak

    Pekerja kilang mana yg kena sembelih tuhh..hehehe..aku tgk pekeeha kilang dlm susah pon keta menjalaq2 jalaq

  168. Sofi Ishak

    Aku keja biasa tk rasa apa pon..kikikiki…myak naik aku lgi ilekk..pasai kt umah aku tkt 5 kupang nie celah2 kusin ada no

  169. Norfa Baker

    Najib bedal kita lagi teruk…minyak naik, GST kena …sup2 dia bedal dari 1MDB RM19 billion…besok anak cucu kita kena bayaq!!!
    Apa la nasib kita rakyat Malaysia dapat penyamun jadi PM dari dulu, kini dan selamanya…

  170. Sofi Ishak

    Bkn gebqng besaq tapi..keberkatan tuhh..allah klu nk b..8 myak murahh pon tetap susah hati pasai hang tk penh nk syukorr..hehehw..sian2

  171. Abdul Jalil

    Ada yang hidup merempat tak kat melaysia ini yang bertuah ni.nak kaya cari rajin berusaha dapat la .

  172. Sofi Ishak

    Ok lhh lain x kalau susah kita tadah tgan..minta doa pd allah..jgn letak kesalahan pd org lain..allh maha tau..bkn sebab sapa pon kita rasa susah tpi ujian allah..kurangkn skit ngelohh2 tu.. santai jahh jlni hidup ini..tk yh habaq pasai 5 sen kita mati kebuloqq..hiss malu dengaqq orgg..aku dak lh kaya tpi rasa takt nie alhamdulillhh..masih mampu mkn kari kqmbing seminggu..dtang gila aku hari2 mkn kambing..bkn gebang besaq tpi pasai keberkatan allh beri…maaf ckp lahh..

  173. Abdul Jalil

    Ada tak mak kita cakap masa kita kecil harga barang murah sama je.kita guna kereta murah isi minyak berapa la sangat. Orang yang kaya raya yang ada kereta mewah banyak2 tu tak kan nak dapat subsidi sama macam kita adil ke cuba fikirkan balik.

  174. Sofi Ishak

    Tk kisah lah myak naik bapa x..tak mampu aku jaln kaki jahh..kikiki..dah trrtulis aku kena jaln kaki pasai tak mampu…pa nk buat aku bkn sapa2..aku hamba yg menurut perintahh..nk kata kita islam beriman pada tohan bkn senang..iman tu apa..time senang beriman habaq tohan syang ka kita bila susah maki hamun bagai…nie lahh islam kita sekrg..tu yg time nk mati..atas katil spital meracau..racau..nauzubillah..

  175. Abdul Jalil

    Kecik kecik tak nak belajar gi monteng sekolah lepas tu nak salahkan orang lain adil ke.saya minta maaf ya bukan niat nak tulis itu semua

  176. Sofi Ishak

    Gst sebenar nta tk lwhh nak mark up…tang tu yg gov sembelihh..

  177. Abdul Jalil

    Tu la kecil2 tak nak belajar dapat gaji sikit marah orang lain hehehe maaf kan saya

  178. Sofi Ishak

    Dedak pon dedak lhh..janji tiap tahun ibarat dapat bonuzz. Bkn senang nk dpt duit kerajaan bgi..hehehe..duit aku jugakk…dulu satu sen lopong yahh.. kluaq lgi ada….

  179. Sofi Ishak

    Dpt gaji byk..jdi tamak dh nak byk pulak bro Abdul Jalil..kikiki.

  180. Abdul Jalil

    Orang yang kaya raya yang ada kereta mewah berpuluh biji guna minyak yang sama adil ke dia dapat subsidi sama macam kita ?????

  181. Norfa Baker

    Orang kaya raya kena bayar income tax beratus ribu setahun…nak kira macam mana?

  182. Abdul Jalil

    Belajar bodoh lepas tu marah pm itu mahal ini mahal lepas tu salah kan kerajaan ???

  183. Norfa Baker

    Silap dapat PM tak ada ijazah…satu2nya PM Malaysia yg tak ada kelulusan tinggi.

  184. Abdul Jalil

    Klu bodoh jangan la nak salahkan orang lain kecil2 dok monteng sekolah periksa guna dadu lepas tu salah kan orang lain bodoh bodoh bodoh

  185. Abdul Jalil

    Baca surat khabar tak cuba tengok kelayakan untuk jadi PM

  186. Norfa Baker

    Sapa yg bodoh Cik Abdul Jalil…saya ada ijazah Architecture dari America dan Masters dari England…sapa yg bodoh, Abdul Jalil ada ijazah je?

  187. Sofi Ishak

    Sbnar nya klu kita dah bljar rajin dah usaha tpi klu allh tk ada izin kita redho jer..kdg kita tk tahu usaha org..dah tertulis..biaq pi lhh..kadang kita kerja rajin pon klu tk naik pangkt tu bkn pasal kita malas..allah suruh kita ‘iqra’ tu yg dimaksudkn..jdi kena lh kemblikn pd tuhan..setiap apa yg kita usahakn..jgn dok salahkn org lain..tpi tk terpikir ker kita…dlm keadaan skrg kluarga kita masih mampu mkn minum..kena selalu bersyukur dlm susah dan senang…bgi sya bro Abdul Jalil klu kita bjar pandai pon klu dah tertulis kita dpt gji sikit tk setimpal dgn pelajaran kita..bkn kerja kita..kita akan mudah putus asa putus harap klu kita jdikn sesuatu sbgai sandaran selain dri tuhan..oj lhh..ikot lh jln masing…nk menang jgn sampai lupa asal usul..kita siapa…?wasalamm…maaf klu ada yg teesakit hati…aku hanya menysmpaikn..bkn menyuruh apa aku ckp..

  188. Abdul Jalil

    Ok la selamat malam maaflah ya klu ada yang terasa

  189. Siti Zubaidah

    Yg kta pm x da pelajaran yg berckp tu tinggi mna pelajarannya? Lau rasa plajran tu tinggi sgt y not u je jd pm? Jgn riak n hina org

  190. Siti Zubaidah

    Org yg kata org bodoh yg brckp tu 10x bodoh tu guru besar saya bgtau

  191. Norfa Baker

    Saya tak hina orang, cuma ada orang kata kat orang bodoh….saya belajar satu University dgn PM Malaysia…Rosmah.

  192. Abdul Jalil

    Saya ada PHD tak menujukkan pun siap ada PJK lagi tu malas nak cakap

  193. Norfa Baker

    Awak pun sama bodoh dgn guru besar awak…??????

  194. Norfa Baker

    Melayu macam tu la…Perasaan Hasad Dengki….maaf ye rupa tak ada ijazah.

  195. Norfa Baker

    Najib, satu2nya PM Malaysia yg tak ada ijazah….dia balik Malaysia semasa Tun Razak meninggal dunia dan bertanding di Pahang…tengok fakta sejarah…

  196. Siti Zubaidah

    Setau saya manusia yg berpelajaran n berilmu x da sifat yg mcm ni suka ckp tinggi n riak takbur semua sifat yg di benci Allah di akhirat sok x tnya mna u yg u study n pa pngkat u, yg berilmu x da sifat itu semua

  197. Norfa Baker

    You ada masalah apa Zubaidah…period ke??

  198. Sofi Ishak

    Hahaha sdah2 lhh..kita dok sini berbantah bantah depa lena senang2 hati tgk kita…

  199. Siti Zubaidah

    X blh ke kalau x kutuk mengutuk kta educated bg lh pndngan yg bernas n membina bkn ckp2 mcm org x sekolh sory to say

  200. Masnoor Yussof

    Awat hampa semua nk mlalut yg punya bdn lngsung tak kisah….kita pula nak BEREMOSI kita smua Sahabat…luahkn…sesuatu yg Bernas utk menafaat brsama….so dont try to be Bright Sparks….IN..THIS WORLD NOBODY IS P.E.R.F.E.C.T……we all Friendsss….

  201. Sofi Ishak

    Anda semua nya bertuah ada pelajsran mkin hidup pon selesa…mcm sya hanya sijil saja tau..kekurangan tu biasalhh..yer lh rezeki masing allh bgi..tahniah buat anda semua semoga apa yg anda ada dapt beri manfaat pda insan lainn..amin..

  202. Siti Zubaidah

    U lau x da cikgu u blh pndai le jgn ckp mcm org x brsekolah ni ke yg u kata da master what everlh tp 0 sbnrnya

  203. Abdul Jalil

    Malas nak komen la lagi teruk dari budak sekolah tadika kang

  204. Ros Aini Ismail

    Nak buat cmna..”Melayu Mudah Lupaaaaaa”…☺

  205. Ros Aini Ismail

    Penang dah kenaaa..opppsss????ujiaaaannnnn

  206. Sula Lmah

    Biar kan lah dia fikir apa yang dia buat tu betol bagi diri dia kita ni kena jaga diri kita jangan sanpai dapat dosa dok mengutuk org.setiap manusia tuhan anugerah kan akal dan fikiran siasat dulu sebelon kita mengutuk benar atau salah

  207. Norfa Baker

    Bodoh tak boleh diajar, pandai tiada…ikut suka kau la labu!!

  208. Norfa Baker

    Apa hal plak meroyan ni…period la tu??????

  209. Ummu Nurul

    Moga Allh pilih Kita Utk mnjadi mukmin yg sejati, bkn Islam hnya atas ic n moga Allah mmberi hidayah kpda mereka yg sesat….

  210. Ezah Aziz Rahman

    Ini patutnya ustaz Zamihan bagi teguran.

  211. Haz Nida

    Bkn mudah lupa je tp mudah dibodohkan.

  212. Haz Nida

    Melayu sendiri pon lgbt pastu salahlan dap,umh x mmpu beli salahkan dap tp mintak brim biasiswa.

  213. Teh Yasmin

    Kenaikan harga barang seperti minyak tidak mengubah rezeki seseorang. Nabi menyatakan bahawa Allah-lah yang melapangkan rezeki seseorang hamba dan Dia juga yang menyempitkan rezeki mana-mana hamba yang dikehendakiNya.

    Kenaikan harga sama sekali tidak mempengaruhi rezeki yang ditetapkan. Sabda Nabi SAW, “Wahai manusia, sesungguhnya salah seorang kamu tidak akan mati sehingga dia mendapat seluruh rezekinya secara sempurna. Maka janganlah kamu tidak sabar dalam mendapatkan rezeki. Bertakwalah kepada Allah, wahai manusia! Carilah rezeki secara baik, ambillah yang halal dan tinggalkan yang haram.” (Sahih. Riwayat Al-Hakim)
    Sama2 kita muhasabah JIWA.

  214. Norfa Baker

    Merompak RM19 billion duit 1MDB pun haramkan…tahniah rakyat Malaysia segala2nya dah naik sekarang…???????

  215. Malaya Srikandi

    Sy paling benci bila agama diperlekehkan. Org ckp pasal agama so bangang Danz Herry pusing 1000 meter, bangsa kafir agaknya

  216. Danz Herry

    apa kuasa kdan pangkat mu nak rhoyak ambo kapir atau isley?mu nabi ke?org kuat agama suka bangang kan orang ke?so wat a different u & kapir?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.