Adakah ini musim untuk orang Cap Bunga untuk membuat laporan terhadap Pengerusi dan keluarganya?

Satu lagi laporan SPRM dibuat hari ini oleh seorang ahli jawatankuasa PPBM bahagian Shah Alam, Wan Mohamad Ashraf Nasjaruddin.

Sesuatu yang dijangka berlaku didalam Cap Bunga sejak salah seorang pengasas mereka Cikgu Kamarul keluar dan berkata Cap Bunga penuh dengan pembohongan dan kronisme.


PS: Usah nak salahkan atu menuduh  UMNO lah. Takkan ahli seciput pun tak boleh nak kawal.

*****************

Keluarga Mahathir kaya-raya, ahli PPBM lapor SPRM

Seorang anggota akar umbi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) hari ini membuat laporan kepada suruhanjaya pencegahan rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan berkaitan isu kekayaan keluarga pengerusi parti itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Laporan itu dibuat oleh anggota jawatankuasa PPBM bahagian Shah Alam Wan Mohamad Ashraf Nasjaruddin di pejabat SPRM Selangor di sini.

“Siasatan ini perlu bagi rakyat tahu sama ada Dr Mahathir ini seorang pemimpin bersih atau sebaliknya,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu dan menyerahkan dokumen berkaitan di pejabat SPRM Selangor.

Katanya beliau membuat laporan itu berikutan pelbagai soalan diajukan oleh anggota peringkat akar umbi mengenai isu kekayaan anak-anak Dr Mahathir, namun pihaknya tidak diberikan penjelasan secukupnya mengenai dakwaan itu sehingga hari ini.

Mohamad Ashraf yang mendakwa beliau bertanggungjawab membawa masuk ribuan anggota ketika PPBM ditubuhkan berkata, pihaknya pernah bertemu anak Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz bagi mendapatkan penjelasan mengenai isu kekayaan tersebut, namun mendakwa tidak diberikan ruang secukupnya untuk berbuat demikian.

Menurutnya kepercayaan beliau terhadap kepimpinan Dr Mahathir kini terhakis berikutan dakwaan itu.

83 KOMEN

  1. Nie la nampak kebodohan yg nyata skrg kamu duduk negara mana rasa klu masih duduk dimalaysia tu sedar la diri lain la duduk kt spore nie la jenis manusia x sedar diri

  2. Bila komen dgn kobodohan, sedar la cikit, nie yg ssh… Pemimpin UMNO sekarang byk terpalit isu Skandal rasuah dan sdg di Siasat SPRM..

    Di negara luar, kita bljr erti tanggung jawab Wlu setiap sen pasti ada nilainya.. Rasuah di SG sgt berat hukumannya, Dan kerajaan pantau setiap sen.

    Utk pengetahuan kamsah sy dah lm tggl di Selangor dan Sedih Nasib Rakyat di bawah peminpin sekarang.. Isu Felda dan 1MDB menjadi publisiti di Dunia, tp peminpin terus bermain Wayang sinetron..

  3. kita lihat apa akan terjadi sbb bnyak dah kes ttg Tun M ni tpi smpai skrg yg dtg siasat takda bukti,,lebih kurang bnyk menyalak je,Tun sendiri open suruh dtg siasat,yg merompak duit rakyat tu pun siasat tk hbis lgi

  4. Ha ha ha…Bila tak dapat pangkat dlm PPBM dan kemudian dihulurkan duit yg lumayan mata jadi kelam …kemudian suruh depa buat laporan SPRM…puak2 ni akan buat apa saja asalkan masyuk tak ada prinsip perjuangan langsung.

  5. Ha ha ha…Bila tak dapat pangkat dlm PPBM dan kemudian dihulurkan duit yg lumayan mata jadi kelam …kemudian suruh depa buat laporan SPRM…puak2 ni akan buat apa saja asalkan masyuk tak ada prinsip perjuangan langsung.

  6. Ha ha ha…Bila tak dapat pangkat dlm PPBM dan kemudian dihulurkan duit yg lumayan mata jadi kelam …kemudian suruh depa buat laporan SPRM…puak2 ni akan buat apa saja asalkan masyuk tak ada prinsip perjuangan langsung.

  7. Buat dosa kering aje caci mencaci..terpulang lah nak undi parti apa pun..itukan demokrasi..kalah menang adat permainan..sedih tgk anak bangsa bertelagah sesama sendiri

  8. Inilah bangsa melayu ku bangsa yang xda maruah dan xda integriti.kalau bangsa lain mereka akan letak jawatan walaupun ‘hadiah’ cuma sebijik kereta nissan (contoh).Zaman tun dah abis tapi walaupun terpalit bebagai skandal kewangan sekalipun nama negara tetap tak tercalar kerana tidak mendapat liputan media massa asing dan semuanya kerana kesilapan berurusniaga.anak2 tun berjaya memang mungkin kerana siapa ayahanda mereka tetapi takpun kita dengar mereka membeli hartanah mewah diluar negara,buat filem ‘blue’ dan lain.kalau nak bertindakbalas untuk membersihkan nama pi lah saman doj,new york times,tribune herald,abc news,cbs,al jazeera dan banyak lagi agensi berita asing dan bukannya menyaman orang tua tersebut.

  9. Inilah bangsa melayu ku bangsa yang xda maruah dan xda integriti.kalau bangsa lain mereka akan letak jawatan walaupun ‘hadiah’ cuma sebijik kereta nissan (contoh).Zaman tun dah abis tapi walaupun terpalit bebagai skandal kewangan sekalipun nama negara tetap tak tercalar kerana tidak mendapat liputan media massa asing dan semuanya kerana kesilapan berurusniaga.anak2 tun berjaya memang mungkin kerana siapa ayahanda mereka tetapi takpun kita dengar mereka membeli hartanah mewah diluar negara,buat filem ‘blue’ dan lain.kalau nak bertindakbalas untuk membersihkan nama pi lah saman doj,new york times,tribune herald,abc news,cbs,al jazeera dan banyak lagi agensi berita asing dan bukannya menyaman orang tua tersebut.

  10. Inilah bangsa melayu ku bangsa yang xda maruah dan xda integriti.kalau bangsa lain mereka akan letak jawatan walaupun ‘hadiah’ cuma sebijik kereta nissan (contoh).Zaman tun dah abis tapi walaupun terpalit bebagai skandal kewangan sekalipun nama negara tetap tak tercalar kerana tidak mendapat liputan media massa asing dan semuanya kerana kesilapan berurusniaga.anak2 tun berjaya memang mungkin kerana siapa ayahanda mereka tetapi takpun kita dengar mereka membeli hartanah mewah diluar negara,buat filem ‘blue’ dan lain.kalau nak bertindakbalas untuk membersihkan nama pi lah saman doj,new york times,tribune herald,abc news,cbs,al jazeera dan banyak lagi agensi berita asing dan bukannya menyaman orang tua tersebut.

  11. Dah macam budak2 aku tengok…dia cungkil dia
    Yang jelas depan mata x ambil tindakan…dah terang lagi nak bersuluh…alahai…nak juga tunggu saman hari selasa…

  12. Dah macam budak2 aku tengok…dia cungkil dia
    Yang jelas depan mata x ambil tindakan…dah terang lagi nak bersuluh…alahai…nak juga tunggu saman hari selasa…

  13. Dah macam budak2 aku tengok…dia cungkil dia
    Yang jelas depan mata x ambil tindakan…dah terang lagi nak bersuluh…alahai…nak juga tunggu saman hari selasa…

  14. Dah macam budak2 aku tengok…dia cungkil dia
    Yang jelas depan mata x ambil tindakan…dah terang lagi nak bersuluh…alahai…nak juga tunggu saman hari selasa…

  15. Dah macam budak2 aku tengok…dia cungkil dia
    Yang jelas depan mata x ambil tindakan…dah terang lagi nak bersuluh…alahai…nak juga tunggu saman hari selasa…


TINGGALKAN KOMENTAR

Masukkan komentar anda
Sila masukkan nama anda