Home / :: BLOG :: / #PRKCameronHighlands: Laporan polis keatas rasuah politik telah dibuat tetapi penyebar gambar pula disiasat

#PRKCameronHighlands: Laporan polis keatas rasuah politik telah dibuat tetapi penyebar gambar pula disiasat

Walaupun laporan polis telah dibuat terhadap perlakuan rasuah politik dalam kempen PRK Cameron Highlands, SKMM hanya menyiasat penyebar gambar bukti perlakuan. Dalam masa yang sama mereka seolah-olah mempertahankan perbuatan rasuah politik.

Yang menyebar sudah tentulah mereka yang berada dalam program berkenaan. Bukannya diambil menggunakan drone atau cctv.

……………..

SKMM siasat pemilik FB sebar gambar individu beri wang

LIPIS 13 Jan. – Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang melakukan siasatan bagi mengenalpasti pemegang akaun Facebook dan individu yang terlibat dalam gambar pemberian duit yang dikatakan oleh jentera parti politik di dalam media sosial.

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Eddin Syazlee Shith berkata, siasatan dilakukan dahulu oleh SKMM sebelum tindakan lanjut termasuklah laporan polis dibuat.

“Setakat ini belum ada pihak mengaku bertanggungjawab, mungkin kadang-kadang diada-adakan bukan seperti tafsiran sebenar apa yang berlaku di dalam gambar itu.

“Bagi sedikit masa kita tunggu sampai dapat maklumat yang tepat baru kita akan terangkan keadaan sebenar,” katanya selepas melawat Bilik Gerakan PH Felda Sungai Koyan 3 di sini hari ini.

Pemuda UMNO hari ini mempersoal gambar seorang wanita mengagihkan wang kepada beberapa pemuda yang tular dalam media sosial hari ini.

Gambar tersebut yang dipercayai dirakam ketika Pakatan Harapan (PH) berkempen bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands memberi gambaran seolah-olah wujud elemen politik wang dalam kempen pakatan itu.

Sehubungan itu, Ketuanya, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki mendesak Suruhanjaya pilihan Raya (SPR) supaya menyiasat segera perkara tersebut.

http://pakdin.my/tag/prk-cameron-highlands

(Visited 414 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

17 comments

  1. Zai Man U

    korangkan da tahu telo2 dia org ni da kena genggam, haa kan da kena, zaman sekarang da terbalik, buat report benda betol kena soalsiasat, yg buat terang2 tgh bergumbira

  2. Nazir Chu Othman

    Polis kita takut dgn DAP!!. Mereka kata Mahadhir pun DAP yg buat keputusan.

  3. Ona Lara Rose Hidayah

    Nauzubillah minanzalik,sedar lah kita semua,bahwa kita dah berada di zaman ke4,ia itu zaman fitnah,sblm tb zmn ke5 dan 6,zaman khalifah akhir zaman,dan zaman qiamat.

  4. Hassan Sas

    Duit petrol pon kira rasuah jugak..kenyataan KP SPRM dlu..dh lupa ke??
    ***—–****
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, pemberian elaun perjalanan atau duit minyak kepada pengundi untuk pulang mengundi adalah ‘rasuah’. Timbalan Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki memberitahu, pemberian seumpama itu kepada pengundi sama ada berbentuk wang tunai atau hadiah adalah rasuah di sisi undang-undang. “Sebagai contoh, sekiranya pengundi tersebut ditawarkan elaun untuk balik mengundi atau dibayar RM50 supaya dia mengundi seseorang calon, itu sudah dikira sebagai rasuah,” katanya dalam satu temubual dengan Sin Chew Daily. [ 93 more words ]

    http://sokmo.net/2017/09/03/duit-minyak-pulang-mengundi-adalah-rasuah/

  5. Latfi Ahmad

    Kena kat batang hidung sendiri mcm bagi alasan.

  6. Jamil Jaafar

    Itu duit upah utk jentera parti. Duit makan duit petrol.bongok klu kerja x bergaji. Tuang air kencing mana boleh dlm tangki motosikal.

  7. Abdullah Taufiq

    Cam umno jugak ler puak2 nie..bah kan lagi hebat..

  8. Nuriah Ibrahim

    Dulu kena BN kasi dedak at last siapa pulak yg kasi dedak

  1. Pingback: #PRKCameronHighlands: Peguam, Dr Samsher Singh bidas Pengerusi SPR – Portal Pakdin.my

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.