Home / :: BLOG :: / Mahathir Kata Rugi RM160 Billion Tetapi BNM Mencatat Keuntungan Tempoh 2013 – 2015

Mahathir Kata Rugi RM160 Billion Tetapi BNM Mencatat Keuntungan Tempoh 2013 – 2015

Daripada RM160 bilion “kerugian” bagi tempoh 2013 hingga 2015 seperti yang dikatakan oleh Mahathir, Bank Negara Malaysia (BNM) melaporkan keuntungan besar RM5.5 bilion (2013), RM6.4 bilion (2014), RM7.8 bilion (2015) dan RM6.5 bilion (2016).

Apa yang dikatakan Mahathir sekarang ialah Zeti tidak cekap atau “tidak jujur” dan telah menyembunyikan kerugian sebanyak RM160 bilion sejak dia menjadi Gabenor BNM dalam tempoh kerugian tersebut.


LSS.
—-
Rujukan:

http://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/en/2013/cp06_financial_position.pdf

http://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/en/2014/cp06_financial_position.pdf

http://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/en/2015/cp06_financial_position.pdf

http://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/en/2016/cp07_financial_position.pdf

(Visited 14 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

9 comments

  1. Mohammad Hamid

    Madey ni pun penipu tegar besiri jugak.

  2. Hokage Chai Rasenggan

    Klau fitnah…saman…biar polis buat siasatan

  3. Izhar Ali

    Madey. Dah. Nyanyuk. Dahhhh. Lamaaa. Dahhhh

  4. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Saman la madey.. biar ke dalam.. tu pon klu betul la ade untung…

  5. Abdul Kadir

    Tun M malu nak cakap BNM untung jd ckp lah mcm tu. Sbb nnt blh jwb dah lupa atw x tau.. Hihi.. ???

  6. Yusman Man

    Itu angka yg hanya on paper sja UMNOngok bkn kajian berpandukan realiti ekonomi negara yg sebenar….! Nk klentong pengundi2 luar bandar , petani dn peladang bolih lh Ngok…

  7. Bayjurie Abd Aziz

    Dulu pon penipu yg sekarang lagi penipu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.