26.8 C
Kuala Lumpur
Sunday, January 17, 2021

Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.

Pembekuan akaun bank milik anggota keluarga terdekat dan keluarga Dato ‘Seri Najib Tun Razak telah menyebabkan kesedihan yang amat sangat kepada anak perempuannya, Puteri Noorlisa binti Najib.

Akibat pembekuan, Noorlisa menghadapi kesukaran untuk mengendalikan bil bagi rawatan beliau yang didiagnosis menghidap kanser tahap-empat.

Untuk melaksanakan pembekuan, Dato ‘Seri Mohd Shukri Abdull akan mengemukakan laporan kepada Tommy Thomas dengan menyatakan dengan terma yang tidak dipastikan SPRM mengesyaki bahawa dia menerima dana dari 1MDB.

Bagi pihak Tommy, perlu mengkaji laporan terlebih dahulu sebelum mengarahkan Bank Negara membekukan akaunnya.

Persoalannya, adakah Tommy membaca laporan DoJ Amerika Syarikat – yang, secara kebetulan, apa yang disiasat oleh SPRM keatas 1MDB hanya berdasarkan dokumen DoJ – dan lihat adakah nama Noorlisa disebut di mana-mana di dalamnya?

 


Berita Berkaitan

Komen

  1. Anak dia sorang je yg hampa semua kesahkn…rakyat2 malaysia yg kering duit disedut sampai na mati kebulorkk hampa semua kesah tak..kerajaan skrang tgah na bersihkn taik2 yg dok ada ni hangpa tau tak…hangpa ingat nak bersihkn hutang negara mcm bayar along kaa..ckap pakai lutut mmng patut la hangpa sume jadi fans dia..kebodohan tahap MASTER n PHD..SATUUUUUUU☝…

  2. Pembekuan account ni pun ada kena mengena dgn GUAN ENG menteri kewangan. Jgn kita lupa GE Ayah segala dalang. Pemghasut jgk dia ni. Kita doa yg baik2 utk umat2 Islam moga Allah beri petunjuk dan permudahkan urusan

  3. Masa PM ke 4 dulu ,nk ambil loan motor pun rasa x mampu…masa DSN ..tiap2 rmh mesti 2 atau 3 biji kereta..ank,menantu suami isteri semua ada kereta …itu susah ke namanya
    ,celik mata semua dah ada dpn mata..janji usaha.

  4. Allah sahaja yg akan membalas segala kezaliman yg dia lakukan di dunia ini…. Mati itu pasti…. dan segala perbuatan baik dan jahat, walau sebesar zarah pun tidak akan terlepas dr menerima pembalasan dr apa yg kita lakukan ketika hidup di dunia ini..

  5. Klu.dia diambil Allah duit takda nak rawat atukbmandey tanggung dosa rafeah jgn ckp mcm tu memang tulung ds najib.kamu nak bagi tak payah bising.bkn minta sempati dizalim mandey.itu ke cara org islam.sampai ank pun kena.belum bicara lagi dah jatuh hukum.

  6. ini la hidup..alhamdulillah setiap yg berlaku ada hikmahnya..org yg hidup akn di uji..duit bukan segala2nya..penyakit itu rezeki dr Allah..walau apapun kita kena hormat undang2 bersebab knp ada pembekuan accnt..klo nak jgakk buat la pengesahan doctor dan bawa surat tu untuk buat rayuan..semua sama je,ada aturannya..setiap kesusahan kita pun bila berusaha dan sabar inshaaAllah ada titik terangnya..

  7. Moga Tun dpt pembalasan yg lebih teruk dari apa yg dia lakukan skrg ni termasuk guan eng..mereka akan dpt balasan juga nti..skrg mereka berkuasa bleh buat apa je yg mereka suka,akan smpai masa nti mereka akan merasa plak sb smua tu akan berbalik juga nanti..

  8. AllahuAkbar….mahazalimnya
    Akaun cucu DSN dibeku ?
    Akaun TAFF … akaun Tunku Azizah utk menolong rawatan kesuburan bg mereka yg tiada anak dibeku?
    ….???….ni paling kejam kalau anak DSN yg sakit kanser… jgnlah dikacau rawatannya.

  9. di dunia ini mungkin najib dihina manusia…wlupun pelbagai bntuan dan jasa najib pd rakyat…tp x mustahil di akhirat najib diangkat oleh allah…sedangkan pelacur pun ada ceritanya dlm al quran dimasukkan ke dlm syurga….sbg manusia biasa, elakkan lah diri mengaibkan dan menghina org lain…ingatlah, kesusahan najib bukanlah blasan allah tp itu krn allah syg pdanya…lihatlah diri sendiri, adakah allah syg pd kita? allah, sungguh sy cemburukan dsn krn diuji allah sebegini…brp ramai manusia yg telah sedekahkan pahalanya pd dsn setiap saat..

  10. Korang je tak tau mana2 tu ade simpan duit lah.rosmah lagi cerdik.korang tau nya kutuk sana sini.dia dah tau nk hancur lah jadi lah orang bijak.wat pe nk tolong orang biasa hidup mewah.sedang yang hidup susah banyak lagi.ank2 yatim ank2 yang memerlukan pertolongan.ank2 yang tk pernah rasakan hidup mewah

  11. Zalim dn kejam, dh serupa dgn undang2 diktator kominis,bru disyaki,blum disabitkn kesalahan lg,seluruh keturunanye nk dihapuskn..ya Allah ya tuhan ku,kau berilah pertunjuk kepada manusia2 kejam yg menzalimi saudara sebangsa dn seagama dgnye…aminnn.

  12. Masalah ada pemimpin yg x berhati perut. Kesian mereka x berhati perut ingat la kuasa sementara apa pn bdoa lah kerana senjata yg terakhir umat islam adalah bdoa semoga pembalasan menerima kepada mereka

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.