Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.

Pembekuan akaun bank milik anggota keluarga terdekat dan keluarga Dato ‘Seri Najib Tun Razak telah menyebabkan kesedihan yang amat sangat kepada anak perempuannya, Puteri Noorlisa binti Najib.

Akibat pembekuan, Noorlisa menghadapi kesukaran untuk mengendalikan bil bagi rawatan beliau yang didiagnosis menghidap kanser tahap-empat.

Untuk melaksanakan pembekuan, Dato ‘Seri Mohd Shukri Abdull akan mengemukakan laporan kepada Tommy Thomas dengan menyatakan dengan terma yang tidak dipastikan SPRM mengesyaki bahawa dia menerima dana dari 1MDB.

Bagi pihak Tommy, perlu mengkaji laporan terlebih dahulu sebelum mengarahkan Bank Negara membekukan akaunnya.

Persoalannya, adakah Tommy membaca laporan DoJ Amerika Syarikat – yang, secara kebetulan, apa yang disiasat oleh SPRM keatas 1MDB hanya berdasarkan dokumen DoJ – dan lihat adakah nama Noorlisa disebut di mana-mana di dalamnya?

 


(Visited 8 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

297 Replies to “Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

  1. Malas nk komen lebih2..cuba kau baca ayat aku dibawah

    Kalau najib difitnah

    ALLAH SELAMATKN NAJIB
    ALLAH SELAMATAKN NAJIB

    YA ALLAH HANCURKN PEMIMPIN YANG ZALIM..
    yang membacanya ayat diatas seperti mdoaknny…Trutamany trima kasih bagi pnyokong PH,anda mbaca kira anda mndoaknny..amiin…?

  2. kerajaan sekarang baru beberapa hari saja..masih bersandiwara.tapi kita sudah dapat bau pekungnya.sedikit demi sedikit terbuka.melayu liberal walaupun semua sokong ph tapi taklah ramai jumlahnya.yg ramai melayu yg kena kencing sampai hancing.

  3. Anak dia sorang je yg hampa semua kesahkn…rakyat2 malaysia yg kering duit disedut sampai na mati kebulorkk hampa semua kesah tak..kerajaan skrang tgah na bersihkn taik2 yg dok ada ni hangpa tau tak…hangpa ingat nak bersihkn hutang negara mcm bayar along kaa..ckap pakai lutut mmng patut la hangpa sume jadi fans dia..kebodohan tahap MASTER n PHD..SATUUUUUUU☝…

  4. Tv tade ke kat umah…tu la..ckap besar lg..kn dah tercipta sejarah malaysia baharu..jgn riak jgn takabur..itu semua karma..kelakau tgok video org ckap besar..comel je TUN M jawab..huhu..kalau belum tgok video tu..cari la kat youtube ye..93 tak bole jadi PM..???..sekarang baru ada akaii..

  5. Main fb ni tak pakai duit org pon…pakai duit sndri la..berdikari sndri la kak oii..da usaha sndri..suke ati la na pakai duit ni utk ape pon…tido lg baik..selesa sikit skarang…na derma bantu kerajaan pon rse puas ati sekarang..assalamualaikum✌

  6. Kerajaan baru ke kerajaan batu?
    Ekonomi smakin teruk, kos meningkat, 100hri menipuu rakyat..sekadar kesumat dendam smpai tua kereput.
    Hutang Niagara zaman 22tahn firaun pun tak terbayar..hancur hidup rakyat.

  7. UNTUK PENGETAHUAN GENERASI YG BELUM MERASA SEMASA 22THN ZAMAN PENTADBIRAN PM KE-4
    SEMUA HARUS SEDAR, BERBILLION² DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT² NI.

    MAMINCO – bangkrap
    MAKUWASA – bangkrap
    PERWAJA – bangkrap
    BMF – bangkrap
    BNM – rugi RM30 billion
    Forex – gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN – rugi
    MAS – rugi
    ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ – rugi
    PUTRA LRT – bangkrap
    STAR LRT – bangkrap
    MONOREL – bangkrap
    BAS INTRAKOTA – bangkrap
    SILTERRA – rugi
    JARING – gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap
    MIMOS – gagal
    HICOM – gagal
    EAGLE PLANE
    IPP – rugikan TNB berbilion
    TNB – rugi
    PROTON – rugi
    FIMA Rantei – gagal
    SOGOSHOSHA – gagal
    JUDICIARY – dicemar
    UMNO – diharamkan
    DAYABUMI – gagal
    TIME dotCom – rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN – rugi
    MISC – lingkup
    IWK – rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT – terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY – terbengkalai
    KRONISME – berleluasa
    HARGA BARANG – naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT – jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL – masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI – naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION – 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK – 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU – boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Skrg si bensin tan pun dh masok kroni pertama yg akn kenyang

  8. Berdoa tak semestinya atas sejadah. Bila-bila masa boleh berdoa. Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

    Ramai yang membaca dan menyokong akan turut sama berdoa.

    Mark Zuckerberg tak ada masa kot nak baca semua posting kat akaun-akaun fb di seluruh dunia. Dia bukan Yang Maha Mengetahui.

    Kalau nak comment pun, fikirlah dulu elok2.

  9. Eh, apasal waktu aku tukarkan RM ke USD waktu sebelum PRU14, ringgit lagi besar vs USD berbanding sekarang ni?

    Mana hilang duit aku? Patutnya makin banyak sebab kononnya pentadbiran sekarang tak curi wang?

    Bagi penjawat awam, mana hilangnya RM500 yang dijanjikan? Dah ada tulis dalam belanjawan kot?

    Ko nak cerita apa lagi cai?

  10. Ya Allah kami mohon pada ya Allah sembuhkan lah penyakit yg di hadapi putri DSN seperti sedia kala,hanya pada mu ya Allah yg dapat menyembukan penyakit nya.Aamin……. Aamin yarobialalamin

  11. Pembekuan account ni pun ada kena mengena dgn GUAN ENG menteri kewangan. Jgn kita lupa GE Ayah segala dalang. Pemghasut jgk dia ni. Kita doa yg baik2 utk umat2 Islam moga Allah beri petunjuk dan permudahkan urusan

  12. Masa PM ke 4 dulu ,nk ambil loan motor pun rasa x mampu…masa DSN ..tiap2 rmh mesti 2 atau 3 biji kereta..ank,menantu suami isteri semua ada kereta …itu susah ke namanya
    ,celik mata semua dah ada dpn mata..janji usaha.

  13. Allah sahaja yg akan membalas segala kezaliman yg dia lakukan di dunia ini…. Mati itu pasti…. dan segala perbuatan baik dan jahat, walau sebesar zarah pun tidak akan terlepas dr menerima pembalasan dr apa yg kita lakukan ketika hidup di dunia ini..

  14. Tak cukup, jika boleh mau lebih dari itu. Kufur nikmat, jadi bila ada setan setan yg berbisik dan diapikan melalui PHitnahtoons, “kau tdak memiliki kelebihan yg kau ingini kerana Najib dan Rosmah mencuri” maka kemarahan itu di hala kepada DS dan keluarga (walhal mereka memang sedia berharta dari berzaman)…untuk menutup kelemahan sendiri, kebodohan sendiri….salahkan orang lain.

  15. Berdoa dgn lidah n hati selain perbuatan, kelebihan org mukmin adalah doa terutama yg teraniaya n ditimpa musibah selain bersyukur.. Doa xdak spesifik atau dlm bahasa apa sekali pun walau di mana2 pun berada sama ada susah atau senang bukan nak tunggu ada wuduk n atas sejadah br layak berdoa.. Bila kita baca n lafas dgn lidah atau hati juga doa tersebut diangkat.. Terima atau tak itu urusan Allah n Dia maha mengetahui n bila masa terbaik utk dimakbulkan doa tu

  16. Nampak suci sb baru lg… Tunggu masuk tahun petama kedua…. yg dok jilat kata suci, berseh tu masih nak jilat lg tak? Yg dah pernah melalui zaman 22 mahitler jer yg tahu perangai bermuka2 saka tua tuh…

  17. Berlambak dah melayu pakai r35, Porsche, ferrari, mustang, evoke, Lamborghini, velfire dgn alphard lagi la berlambak.. Time raya blh tgk anak2 dorg melaram… Mari sek jalan kaki or naik basikal dah kita rare.. Paling koman naik motor, motor paling cikai pun ex5.. Naik superbike pun ada kt sek ni.. YF15 dgn LC paling byk

  18. Takpe. Tak boleh nak salah kan diorang jugak. Mungkin ade sebab diorang boleh prcaya smua pmbhongan, fitnah ph dulu. Takpe.selagi kita rasa kita dijalan yv btol kite teroskan je. Mintak allah ptunjuk. Inshaallah

  19. Sebab mindset diorang pikir dsn mencuri. Dsn songlap duit. Itu je. Tambah pulak ade kepala2 jadi batu api. Lagi panas la hati. Sbab tu diorang taknak amik tau sgt salah ph.takpe.tggu je.lepas settle kes DSN nanti bnyak la yg akan tbongkar.

  20. Aamiin…. Astaghfirullah punyalh benci org berdoa pun nk dijadikan isu kebencian…
    Doa di mana2 pun bole bukan hanya di atas sejadah aje oii… Lebih baik doa itu bilamana dibaca n diaminkan oleh org ramai…

  21. Amie Azmie ko lg kelakar…org tu tulis doa org lain yg baca tu akan doakan sekali serta amin…tu pun tak leh pk?kenapa ko kaitkan mark dia bukan islam?org islam la yg aminkan…benda simple pun takleh pk…tu yg kelakar…hahahaha

  22. Aishh. Benci sekali pon jangan la sampai takde hati dan prasaan. Tu tak confirm pon lagi dy bslah. Pokcik cakap mcmtu umpama meludah kelangit. Cewahh. Tak baik gitu..kita sesama islam.timbang rasa la sikit. Tkot sok kena kat anak cucu pkcik nanti org buat gitu pulak.

  23. ehh nak brdoa kena atas sejadah je ehh? ohh br tau nii..hbs yg kt knduri ke atau pd majlis kawen ke kt skolah ke kt mn2 majlis lah kn sll org wat bc doa tu kire cmne eh? bkn ke ALLAH SWT tu maha mndengar mngetahui segala yg kita mohon. lps ni nk bc doa makan pn kena stanby sejadah jgk ke cmne..?? sy x pndai bab ni cer cite.cer citer…??

  24. Kerajaan dahulu kena berubah dan kena yakinkan rakyat….
    Elak cara kutuk mengutuk / menghina peribadi pihak lawan…
    Rakyat semua dah cerdik .tak nak dengar semua tu..
    Pemimpin2 dulu kerap sangat keluar kenyataan menghina seseorang….

  25. Klu.dia diambil Allah duit takda nak rawat atukbmandey tanggung dosa rafeah jgn ckp mcm tu memang tulung ds najib.kamu nak bagi tak payah bising.bkn minta sempati dizalim mandey.itu ke cara org islam.sampai ank pun kena.belum bicara lagi dah jatuh hukum.

  26. Izan Aqeela dia bkn kelakar je tp x brp cerdik..xkn nk dok atas sejadah dpn dia br kate doa??haktuihh pnye manusia. doa tu bkn ms kite solat je kt mn2 leh brdoa. asal bkn kt tempat septtnya..ehh ape pnye bangang la ni..

  27. Yg komplen tu byk tak syukur.. kalau dah ada kereta nasional bagi mereka tak ada kereta pun lg. Ada civic baru kita ada kereta. Sama la gak motor, kalau superbike baru kira motor, kapcai EX5 tu bg mereka mainan je

  28. nila masanya dia nk buat ape pun..dia lak yg buat byk kptusan. nk jual brg2 rampasan la ptt dia ke buat kputusan tu? dulu dorg xd kuasa ksempatan la ni bl da jd pakatan ade la kuasa. org kita bkn nk dia pn cuma sbb syg sgt kt tun tu jer..syg ler kenkonon

  29. ini la hidup..alhamdulillah setiap yg berlaku ada hikmahnya..org yg hidup akn di uji..duit bukan segala2nya..penyakit itu rezeki dr Allah..walau apapun kita kena hormat undang2 bersebab knp ada pembekuan accnt..klo nak jgakk buat la pengesahan doctor dan bawa surat tu untuk buat rayuan..semua sama je,ada aturannya..setiap kesusahan kita pun bila berusaha dan sabar inshaaAllah ada titik terangnya..

  30. Taufik Mohamad haha kan..hasutan tu sbb bekas2 mnteri pn byk jg pembangkang. nk plk ade tun yg konon suci d mata dorg. dap tu org2 die jela yg nak pn..tp sbb ade 4 serangkai tu nk xnk pgkah la skl.

  31. Moga Tun dpt pembalasan yg lebih teruk dari apa yg dia lakukan skrg ni termasuk guan eng..mereka akan dpt balasan juga nti..skrg mereka berkuasa bleh buat apa je yg mereka suka,akan smpai masa nti mereka akan merasa plak sb smua tu akan berbalik juga nanti..

  32. Ank2 Najib smua nya low profile x prnh crita up story psl life yg terlampau d media sosial, klo kita liht life ank2 Najib smua nya hidup biasa2, ada yg bekerja mkn gaji dgn org.x de seorg pun ank Najib yg hidup mewah spt ank cucu madey yg gemar pamerkan kekayaan d media sosial.dr sini kita blh menilai sejauh mna tuduhan yg mengatakn Najib mkn duit rakyat berbillion2 sdgkn life ank cucu dia x semewah ank cucu madey!hnya menantu Najib suami gina shja yg kaya raya sb beliau ank hartawan saudara kpd PM Kazakhstan.itu aje.

  33. Ni.la namanya bermotifkan dendam…bekukan semuanya agar DSN tak dapat bayar duit jaminan….apa dia peduli hal yg lain..jnji dendam ttcapai…hidup kita x bertongkat kn langit…akan tiba masa…kita akan mati juga…tp mati yang mcm mna???Wallahualam….

  34. AllahuAkbar….mahazalimnya
    Akaun cucu DSN dibeku ?
    Akaun TAFF … akaun Tunku Azizah utk menolong rawatan kesuburan bg mereka yg tiada anak dibeku?
    ….???….ni paling kejam kalau anak DSN yg sakit kanser… jgnlah dikacau rawatannya.

  35. Taufik Mohamad sebab hati orang melayu sekarang ni banyak yg dah busuk tak berterima kasih… suka dengar fitnah dari kafir…makan benda2 yg tak halal sebab tu hati jadi hitam tak tahu beza kan yg mana dah banyak menolong dgn yg mana tahu nak ambik kesempatan saje….ni la dia generasi melayu baru percaya pada fitnah dari kenyataan…..tgk la pada lambang mata lebam tuu kan mata satu aje tuuu….lambang raja yg baru utk dunia akhir zaman

  36. di dunia ini mungkin najib dihina manusia…wlupun pelbagai bntuan dan jasa najib pd rakyat…tp x mustahil di akhirat najib diangkat oleh allah…sedangkan pelacur pun ada ceritanya dlm al quran dimasukkan ke dlm syurga….sbg manusia biasa, elakkan lah diri mengaibkan dan menghina org lain…ingatlah, kesusahan najib bukanlah blasan allah tp itu krn allah syg pdanya…lihatlah diri sendiri, adakah allah syg pd kita? allah, sungguh sy cemburukan dsn krn diuji allah sebegini…brp ramai manusia yg telah sedekahkan pahalanya pd dsn setiap saat..

  37. Korang je tak tau mana2 tu ade simpan duit lah.rosmah lagi cerdik.korang tau nya kutuk sana sini.dia dah tau nk hancur lah jadi lah orang bijak.wat pe nk tolong orang biasa hidup mewah.sedang yang hidup susah banyak lagi.ank2 yatim ank2 yang memerlukan pertolongan.ank2 yang tk pernah rasakan hidup mewah

  38. Zalim dn kejam, dh serupa dgn undang2 diktator kominis,bru disyaki,blum disabitkn kesalahan lg,seluruh keturunanye nk dihapuskn..ya Allah ya tuhan ku,kau berilah pertunjuk kepada manusia2 kejam yg menzalimi saudara sebangsa dn seagama dgnye…aminnn.

  39. Semuga segala urusan di pemudahkan Aamiin Yaa Allah, ada berita mengatakan madey sekarang dah jatuh sakit dari fb IWANHalim tolak pekatan harapan,Tulah pembalasan Allah Taalah pada made.

  40. Masalah ada pemimpin yg x berhati perut. Kesian mereka x berhati perut ingat la kuasa sementara apa pn bdoa lah kerana senjata yg terakhir umat islam adalah bdoa semoga pembalasan menerima kepada mereka

  41. najib je ke yg pernah maki org…ko x pernah maki org ke? lg terang2 kata org lain bodoh…pndai sgt ke ko tu…ko tu tau sgt ke apa yg berlaku…bila hati tu dah terlalu hitam, asyik nmpk salah najib je…salah dan maki hamun pemimpin2 yg ko sanjung tu ko x nmpk…aku x ckp najib tu maksum…tp cara korang semua hina dia, dia dpt pahala free je…yg korang semua makin lma makin tipis pahala tu….semoga ko dpt hidayah…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.