Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.

Pembekuan akaun bank milik anggota keluarga terdekat dan keluarga Dato ‘Seri Najib Tun Razak telah menyebabkan kesedihan yang amat sangat kepada anak perempuannya, Puteri Noorlisa binti Najib.

Akibat pembekuan, Noorlisa menghadapi kesukaran untuk mengendalikan bil bagi rawatan beliau yang didiagnosis menghidap kanser tahap-empat.

Untuk melaksanakan pembekuan, Dato ‘Seri Mohd Shukri Abdull akan mengemukakan laporan kepada Tommy Thomas dengan menyatakan dengan terma yang tidak dipastikan SPRM mengesyaki bahawa dia menerima dana dari 1MDB.

Bagi pihak Tommy, perlu mengkaji laporan terlebih dahulu sebelum mengarahkan Bank Negara membekukan akaunnya.

Persoalannya, adakah Tommy membaca laporan DoJ Amerika Syarikat – yang, secara kebetulan, apa yang disiasat oleh SPRM keatas 1MDB hanya berdasarkan dokumen DoJ – dan lihat adakah nama Noorlisa disebut di mana-mana di dalamnya?

 


297 Replies to “Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

  1. di dunia ini mungkin najib dihina manusia…wlupun pelbagai bntuan dan jasa najib pd rakyat…tp x mustahil di akhirat najib diangkat oleh allah…sedangkan pelacur pun ada ceritanya dlm al quran dimasukkan ke dlm syurga….sbg manusia biasa, elakkan lah diri mengaibkan dan menghina org lain…ingatlah, kesusahan najib bukanlah blasan allah tp itu krn allah syg pdanya…lihatlah diri sendiri, adakah allah syg pd kita? allah, sungguh sy cemburukan dsn krn diuji allah sebegini…brp ramai manusia yg telah sedekahkan pahalanya pd dsn setiap saat..

    1. najib je ke yg pernah maki org…ko x pernah maki org ke? lg terang2 kata org lain bodoh…pndai sgt ke ko tu…ko tu tau sgt ke apa yg berlaku…bila hati tu dah terlalu hitam, asyik nmpk salah najib je…salah dan maki hamun pemimpin2 yg ko sanjung tu ko x nmpk…aku x ckp najib tu maksum…tp cara korang semua hina dia, dia dpt pahala free je…yg korang semua makin lma makin tipis pahala tu….semoga ko dpt hidayah…

  2. ini la hidup..alhamdulillah setiap yg berlaku ada hikmahnya..org yg hidup akn di uji..duit bukan segala2nya..penyakit itu rezeki dr Allah..walau apapun kita kena hormat undang2 bersebab knp ada pembekuan accnt..klo nak jgakk buat la pengesahan doctor dan bawa surat tu untuk buat rayuan..semua sama je,ada aturannya..setiap kesusahan kita pun bila berusaha dan sabar inshaaAllah ada titik terangnya..

    1. Tak cukup, jika boleh mau lebih dari itu. Kufur nikmat, jadi bila ada setan setan yg berbisik dan diapikan melalui PHitnahtoons, “kau tdak memiliki kelebihan yg kau ingini kerana Najib dan Rosmah mencuri” maka kemarahan itu di hala kepada DS dan keluarga (walhal mereka memang sedia berharta dari berzaman)…untuk menutup kelemahan sendiri, kebodohan sendiri….salahkan orang lain.

    1. UNTUK PENGETAHUAN GENERASI YG BELUM MERASA SEMASA 22THN ZAMAN PENTADBIRAN PM KE-4
      SEMUA HARUS SEDAR, BERBILLION² DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT² NI.

      MAMINCO – bangkrap
      MAKUWASA – bangkrap
      PERWAJA – bangkrap
      BMF – bangkrap
      BNM – rugi RM30 billion
      Forex – gagal
      Bank Bumi- rugi
      BAKUN – rugi
      MAS – rugi
      ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
      PKFZ – rugi
      PUTRA LRT – bangkrap
      STAR LRT – bangkrap
      MONOREL – bangkrap
      BAS INTRAKOTA – bangkrap
      SILTERRA – rugi
      JARING – gagal
      MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap
      MIMOS – gagal
      HICOM – gagal
      EAGLE PLANE
      IPP – rugikan TNB berbilion
      TNB – rugi
      PROTON – rugi
      FIMA Rantei – gagal
      SOGOSHOSHA – gagal
      JUDICIARY – dicemar
      UMNO – diharamkan
      DAYABUMI – gagal
      TIME dotCom – rugi
      KONSORTIUM PERKAPALAN – rugi
      MISC – lingkup
      IWK – rugi
      DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
      PLAZA RAKYAT – terbengkalai
      JB WARWRFRONT CITY – terbengkalai
      KRONISME – berleluasa
      HARGA BARANG – naik
      ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
      RINGGIT – jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
      SUKAN KOMANWEL – masih ada yg tak dpt payment
      EKUITI BUMI – naik tak smpai 2% selama 22 tahun
      PIRATISATION – 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
      PENAPIS MINYAK – 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
      SURAT WAHYU – boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

      Skrg si bensin tan pun dh masok kroni pertama yg akn kenyang

    1. Taufik Mohamad sebab hati orang melayu sekarang ni banyak yg dah busuk tak berterima kasih… suka dengar fitnah dari kafir…makan benda2 yg tak halal sebab tu hati jadi hitam tak tahu beza kan yg mana dah banyak menolong dgn yg mana tahu nak ambik kesempatan saje….ni la dia generasi melayu baru percaya pada fitnah dari kenyataan…..tgk la pada lambang mata lebam tuu kan mata satu aje tuuu….lambang raja yg baru utk dunia akhir zaman

    1. Ank2 Najib smua nya low profile x prnh crita up story psl life yg terlampau d media sosial, klo kita liht life ank2 Najib smua nya hidup biasa2, ada yg bekerja mkn gaji dgn org.x de seorg pun ank Najib yg hidup mewah spt ank cucu madey yg gemar pamerkan kekayaan d media sosial.dr sini kita blh menilai sejauh mna tuduhan yg mengatakn Najib mkn duit rakyat berbillion2 sdgkn life ank cucu dia x semewah ank cucu madey!hnya menantu Najib suami gina shja yg kaya raya sb beliau ank hartawan saudara kpd PM Kazakhstan.itu aje.

    1. Berdoa dgn lidah n hati selain perbuatan, kelebihan org mukmin adalah doa terutama yg teraniaya n ditimpa musibah selain bersyukur.. Doa xdak spesifik atau dlm bahasa apa sekali pun walau di mana2 pun berada sama ada susah atau senang bukan nak tunggu ada wuduk n atas sejadah br layak berdoa.. Bila kita baca n lafas dgn lidah atau hati juga doa tersebut diangkat.. Terima atau tak itu urusan Allah n Dia maha mengetahui n bila masa terbaik utk dimakbulkan doa tu

  3. Facebook Comments