Home / :: BLOG :: / Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

Pembekuan akaun yang dikaitkan dengan keluarga Najib menjejaskan anak perempuannya, Puteri Noorlisa yang menghidapi kanser

#RuleOfLawRimba #KerajaanTomato #DosaDosaMahathir #PakatanHipokrit #AGTakTahuBahasaMelayu #DakwaDuluBuktiKemudian #PendakwaanPersepsi

Akaun cucu DS Najib umur 10 bulan yang ada hanya RM100 pun dibekukan. Kerajaan tomato Mahathir semakin gila.

Pembekuan akaun bank milik anggota keluarga terdekat dan keluarga Dato ‘Seri Najib Tun Razak telah menyebabkan kesedihan yang amat sangat kepada anak perempuannya, Puteri Noorlisa binti Najib.

Akibat pembekuan, Noorlisa menghadapi kesukaran untuk mengendalikan bil bagi rawatan beliau yang didiagnosis menghidap kanser tahap-empat.

Untuk melaksanakan pembekuan, Dato ‘Seri Mohd Shukri Abdull akan mengemukakan laporan kepada Tommy Thomas dengan menyatakan dengan terma yang tidak dipastikan SPRM mengesyaki bahawa dia menerima dana dari 1MDB.

Loading...

Bagi pihak Tommy, perlu mengkaji laporan terlebih dahulu sebelum mengarahkan Bank Negara membekukan akaunnya.

Persoalannya, adakah Tommy membaca laporan DoJ Amerika Syarikat – yang, secara kebetulan, apa yang disiasat oleh SPRM keatas 1MDB hanya berdasarkan dokumen DoJ – dan lihat adakah nama Noorlisa disebut di mana-mana di dalamnya?

 


(Visited 38 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

297 comments

  1. Muhammad Idris

    Wktu d ats bkn main boros…skrg bru la rasa…

  2. Insan Abdullah

    Orang yang zalim tindakan tidak mrmperduli siapa mangsanya ❗

  3. Man Mivec

    Ya allah.. engkau beri kan lh pembalasan di dunia ini pada org2 yg zalim…

  4. Ramlah Abd Samad

    Salam. Tak tahu pun ada anak DSN yg menghidap kanser. Dia tak cerita pun masaalah dia kpd rakyat.

  5. Taufik Mohamad

    itulah beza kerajaan islam dengan kerajaan kafir.

  6. Azrin Lipis

    Harap mahacai bertanggungjawab di sana.

  7. Muhammad Alif Arsyad

    Memg kita berdoa mark zubr yg mkbul kn ke???

  8. Mohamad Amindin Noordin

    Semoga Ank DSN Diberikn Kekuatan Yng Kuat ??

  9. Ime Ma

    Tangki minyak d kemaman terbakar..apakah ?

  10. Nor Aznita Ahmad

    Rmai komen kata bkn tangki minyak tp kilang tar..mane 1 yg btl ntah..

  11. Armeda Awish

    Kerajaan skrg semakin kejam & zalim,xada belas kasihan langsung.

  12. Nor Aznita Ahmad

    Sbb buat tar kan pakai minyak ape tah..mgkn minyak tu yg t’bakar..ni kata org yg komen kat live td la.

  13. Norfizah Abdullah

    Apa pihak bank x boleh buat ssuatu hingga semua arahan kerajaan kena di ikuti ??

  14. Jamaliah Abd Rahman

    Wassalam. Itu lah DSN….masalah dirinya hanya untk keluarganya je saje. Rakyat x perlu tahu…

  15. Ann Husain

    Tp knp msh ramai npk kerajaan skg sgt suci?

  16. Ann Husain

    Knp msh ramai yg kata kerajaan skg bgus..suci sgt. Bngsa melayu pn ramai

  17. Amir Naim

    Bila kita baca komen ni, tak ke secara automatik kita akan bacakan doa sekali? Logik macam ni budak tadika pun faham

  18. Faris Ayis

    Nanti kalau di cerita takut dituduh minta simpati…

  19. Mohamad Azharuddin

    Malas nk komen lebih2..cuba kau baca ayat aku dibawah

    Kalau najib difitnah

    ALLAH SELAMATKN NAJIB
    ALLAH SELAMATAKN NAJIB

    YA ALLAH HANCURKN PEMIMPIN YANG ZALIM..
    yang membacanya ayat diatas seperti mdoaknny…Trutamany trima kasih bagi pnyokong PH,anda mbaca kira anda mndoaknny..amiin…?

  20. Taufik Mohamad

    kerajaan sekarang baru beberapa hari saja..masih bersandiwara.tapi kita sudah dapat bau pekungnya.sedikit demi sedikit terbuka.melayu liberal walaupun semua sokong ph tapi taklah ramai jumlahnya.yg ramai melayu yg kena kencing sampai hancing.

  21. Siti Noor Fakhriah

    Tangki bitumen..minyak utk wat jalan tar..KBC..

  22. Herit Herit

    harap yg beku ekaun tu dia pulak dibekukan. sila simennnn.

  23. Armeda Awish

    Ann Husain sbb buta mata buta hati

  24. Fadzil Dahlan

    Rejim DAJJAL stage 1 dah bermula.

  25. Armeda Awish

    Ann Husain xda sapa pun yg suci,Kita semua pendosa

  26. Taufik Mohamad

    apapun produknya,sumbernya dari petroleum(minyak mentah).

  27. Amie Azmie

    Kelakauu la fans najib ni..kalau na berdoa atas sejadah oii..bukan dalam ni…na tunggu mark zurkberg amin kn ke..dia belum masuk islam la..???..

  28. Amie Azmie

    Anak dia sorang je yg hampa semua kesahkn…rakyat2 malaysia yg kering duit disedut sampai na mati kebulorkk hampa semua kesah tak..kerajaan skrang tgah na bersihkn taik2 yg dok ada ni hangpa tau tak…hangpa ingat nak bersihkn hutang negara mcm bayar along kaa..ckap pakai lutut mmng patut la hangpa sume jadi fans dia..kebodohan tahap MASTER n PHD..SATUUUUUUU☝…

  29. Sunarti Binti Aris

    Buktikn rakyat msia yg nk mati kebulur tu..bukti kukuh ye nak..buktikn jgk duit yg disedut tu..n btul ke krjaan skrg nk bersih2kn hutang..buktikn sbenar2 nya..

  30. Ahmad Albab Albab

    Akaun bank bini dr fazley tak kena beku ke

  31. Husain Wan Husain Husain

    Elok dibekukan sehingga siasatan selesai kalau x nnti dipindahkan plk kpd yg lain

  32. Amie Azmie

    Tv tade ke kat umah…tu la..ckap besar lg..kn dah tercipta sejarah malaysia baharu..jgn riak jgn takabur..itu semua karma..kelakau tgok video org ckap besar..comel je TUN M jawab..huhu..kalau belum tgok video tu..cari la kat youtube ye..93 tak bole jadi PM..???..sekarang baru ada akaii..

  33. Kee SHajka

    Kalau betul duit rakyat dah kering disedut ko tak duduk main fb… ko kerja setengah mati nak sara hidup.

  34. Amie Azmie

    Main fb ni tak pakai duit org pon…pakai duit sndri la..berdikari sndri la kak oii..da usaha sndri..suke ati la na pakai duit ni utk ape pon…tido lg baik..selesa sikit skarang…na derma bantu kerajaan pon rse puas ati sekarang..assalamualaikum✌

  35. Willychon Chon

    Kerajaan baru ke kerajaan batu?
    Ekonomi smakin teruk, kos meningkat, 100hri menipuu rakyat..sekadar kesumat dendam smpai tua kereput.
    Hutang Niagara zaman 22tahn firaun pun tak terbayar..hancur hidup rakyat.

  36. Mohd Faizul Lazin

    Apa ni bang. Orang mintak bukti Rakyat kebulur nak mati duit kena sedut kau boleh pusing karma takbur apa lancau bagai. Tunjukla bukti kalau kau rasa pandai sangat.

  37. Amir Naim

    Husnudzon. Mungkin penyokong PH tak tahu membaca

  38. Willychon Chon

    UNTUK PENGETAHUAN GENERASI YG BELUM MERASA SEMASA 22THN ZAMAN PENTADBIRAN PM KE-4
    SEMUA HARUS SEDAR, BERBILLION² DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT² NI.

    MAMINCO – bangkrap
    MAKUWASA – bangkrap
    PERWAJA – bangkrap
    BMF – bangkrap
    BNM – rugi RM30 billion
    Forex – gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN – rugi
    MAS – rugi
    ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ – rugi
    PUTRA LRT – bangkrap
    STAR LRT – bangkrap
    MONOREL – bangkrap
    BAS INTRAKOTA – bangkrap
    SILTERRA – rugi
    JARING – gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap
    MIMOS – gagal
    HICOM – gagal
    EAGLE PLANE
    IPP – rugikan TNB berbilion
    TNB – rugi
    PROTON – rugi
    FIMA Rantei – gagal
    SOGOSHOSHA – gagal
    JUDICIARY – dicemar
    UMNO – diharamkan
    DAYABUMI – gagal
    TIME dotCom – rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN – rugi
    MISC – lingkup
    IWK – rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT – terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY – terbengkalai
    KRONISME – berleluasa
    HARGA BARANG – naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT – jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL – masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI – naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION – 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK – 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU – boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Skrg si bensin tan pun dh masok kroni pertama yg akn kenyang

  39. AsmaTamat Ahmad

    Ini lh kamu baka yg di lahir kn zaman Firaun ni,semoga Allah mendatangkan azab satu hari nanti kepada keluarga jamu,Aamiin.

  40. AsmaTamat Ahmad

    Satu hari nanti ada ank atau isteri kamu kena musibah mcm ni baru kamu tahu rasa,Aamiin.

  41. Duhai Sujak

    Klu hidup pemalas..mne nak dpt rezeki..cb bgtau kat mne ade rakyat malaysia yg mati tak mkn..

  42. Shariza Burhan

    Amie Azmie kata duit kena sedut ms kerajaan dulu ya…ko kawin masa kerajaan baru kot…boleh tahan cantik isteri ko…eh dah ada anak la…
    kawin hari ni dah dapat anak esoknya…

  43. Hashim Muhidin

    Penganut PH dengan fitnah x dapat dipisahkan…Tang Mana kebulurnya? KFC..Mcd..penuh selalu..

  44. MrsMoon MJ

    Ni mmg kaki auta tahap dewa ni. ?

  45. Emy Hana

    sangat tak berhati perut!!! semoga Allah Taala membalas segala penganiayaan dan kezaliman kerajaan PH ini, aminnn…

  46. Cahaya Aurora

    Laaaa harap muka je jambu tapi lagi BODOH TAHAP DEWA BABI SONDOL rupanya adoiiii ada mata tu lebih baik ko dermakan pada orang buta rugi je ada mata celik tapi taraf buta

  47. Hasnifarina Hassan

    Bumi ni milik Allah rajin xrajin jer. Xpnh plk dgr kerajaan dulu mcm AS yg sedut duit rkyat direct dr acc msg2 utk byr cukai…

  48. Nur Herawati

    Tang mana duit yg disedut tu..? Rasanya time lani yg makin disedut.. patutnya dpt sblm raya & bln 7 ni BATAL..

  49. Nur Herawati

    Husain Wan Husain Husain bgn tido di subuh2 pg jumaat yg barakah ni, ada org doa agar musibah yg diberikan Allah swt kpd kamu.. Amin

    Apa kau rasa?

  50. Azhar Ahmad

    Minta Allah jauhkan anak kau mengidap kanser,semoga Allah lindungi diri mu dari kata2 mu hari ini kembali kpd diri mu suatu hari nanti..amminn ya Allah.

  51. Citra Hati

    Berdoa tak semestinya atas sejadah. Bila-bila masa boleh berdoa. Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

    Ramai yang membaca dan menyokong akan turut sama berdoa.

    Mark Zuckerberg tak ada masa kot nak baca semua posting kat akaun-akaun fb di seluruh dunia. Dia bukan Yang Maha Mengetahui.

    Kalau nak comment pun, fikirlah dulu elok2.

  52. Nur Izzah

    dah thp nak mati kebulur boleh main fb ek?

  53. Caibitomato Pakatah Harapan

    Ingat.. kes najib sudah dibawa ke mahkamah. Mengatakan bahawa najib bersalah sebelum diputuskan mahkamah boleh dijatuhkan hukuman kerana menghina mahkamah.

  54. Chiq Mat

    Semoga mahafiraun cepat mati…

  55. Hj Norhisyam Ab Rahim

    Amie Azmie oghaenya comel tapi kata2 kurae comel sikit… Siyae ko oghae comel… Ingatkan Allah s.w.t…

  56. Effendi Yusof

    Eh, apasal waktu aku tukarkan RM ke USD waktu sebelum PRU14, ringgit lagi besar vs USD berbanding sekarang ni?

    Mana hilang duit aku? Patutnya makin banyak sebab kononnya pentadbiran sekarang tak curi wang?

    Bagi penjawat awam, mana hilangnya RM500 yang dijanjikan? Dah ada tulis dalam belanjawan kot?

    Ko nak cerita apa lagi cai?

  57. Hashim Muhidin

    Betul tu…..hanya mahkamah PH yang menghukum DSN bersalah.? Mahkamah sebenar tidak pun….kertas dakwaan pun Tak siap?

  58. Encik Puan Azly

    ko doa laaa ank² bini ko xde diserang penyakit kanser tahap 4.. dh ko doa juga ko x kena pnyakit mcm ni…baru kau tau karma fitnah tu mcm mana… doakan dr jauh semua gais.. baru tau die terduduk ke x

  59. Atek Aniz

    Aq tak mati kebulur pon…walau kerje cleaner….tipu ni…..

  60. Shadia Suliman

    Ko xmakan ke pun selama BN memerintah?? Kalau ko rajin Mcm2 rezeki ko boleh dapat. Kalau RAJIN la. Duk Kalau nak bantuan je naya la. ☺️

  61. Atek Aniz

    Ya allah jatuh kan la juga musibah pada Husain Wan Husain Husain amin…..

  62. Redwan Zharyf El Insani

    ameen….ya allah musibahkan lah kepada ahli keluarga Husain Wan Husain Husain seperti ia inginkan kesusahan kpd keluarga org lain…

  63. Herman A Rahman

    Pnyokong pH tlbh mnum air kencing.. Pedulikn

  64. Shiela Shahiela

    Elok.jek gemok gedempol tgk belaka2

  65. Wasiah Sarkowi

    YaAllah salamatkan keluargeDSN daripade bale bencane.dan fitnah dunia .aamiin

  66. Peng Yaani

    Zaman madey rakyat tak boleh simpan duit banyak biarlah turunan dia anak dia yg jadi kaya raya dlm dunia ph dia yg punya sekarang ni

  67. Tini Razak

    Baru aku fhm skrg , knp gelaran mahafiraun Dan mahazalim diberikn kpd Mahadev…..

  68. Ujie Gee Malek Fauziah

    Pokcik mu ade derma kt akaun pakatan ke…kompiden ke duit pokcik tu x masok kt tembolok kroni2…jgn umur saje tua pokcik tapi mulot bau bangkai

  69. Jais J

    MAHADIR TAK ADA PERI KEMANUSIAAN.
    Layak kah lagi dia dipanggil manusia.

  70. Jais J

    Dsn x separri mahafir yang suka berlakun untuk minta simpati.

  71. Yop Yop

    MADEY ni dah JADI ASSASIN……dah ni…..

  72. Norsyamimi Abd Aziz

    Ya Allah permudahkan lah urusan keluarga DSN..Aaminn..

  73. Emma Lienda

    Ella Affandy aik ada anak DSN yang ngidap kanser? Kenapa boleh tak tahu ni??

  74. Nordin Din

    Ya Allah kami mohon pada ya Allah sembuhkan lah penyakit yg di hadapi putri DSN seperti sedia kala,hanya pada mu ya Allah yg dapat menyembukan penyakit nya.Aamin……. Aamin yarobialalamin

  75. Qhaseh Azieana

    Pembekuan account ni pun ada kena mengena dgn GUAN ENG menteri kewangan. Jgn kita lupa GE Ayah segala dalang. Pemghasut jgk dia ni. Kita doa yg baik2 utk umat2 Islam moga Allah beri petunjuk dan permudahkan urusan

  76. Akadaba H

    Ya Allah kesiannya…. kenapalah kejam zalim sangat begini…. Mahafiraun!!!

  77. Noris Didi

    Bodoh piang bukan nak simpati…mulut puaka

  78. Ramlah Abd Samad

    Husain Wan Husain Husain salam. Cantik bahasa awak
    Ini ke cara orang yg beriman dgn hari akhirat.

  79. Muhd Faizal

    moga yg memberi arahan membekukn akaun akan dpt azab pada saktarul maut….

  80. Noraini Osman

    Masa PM ke 4 dulu ,nk ambil loan motor pun rasa x mampu…masa DSN ..tiap2 rmh mesti 2 atau 3 biji kereta..ank,menantu suami isteri semua ada kereta …itu susah ke namanya
    ,celik mata semua dah ada dpn mata..janji usaha.

  81. Asmidha Tajudin Dressmaker

    Semoga Allah permudahkan urusannya dan keluarganya.

  82. Naimi Hady

    Apa punya statement bodoh ni pakcik!

  83. Eeza Noriza

    Ya Allah..permudahkan segala urusan DSN dan keluarganya

  84. Ani Nan

    Jangan lah terlalu zalim ….kita sendiri pun bukan nya bersih….tak ke malu asik mengata orang buat salah …cermin diri sendiri…..

  85. Aija Wahab

    Allah sahaja yg akan membalas segala kezaliman yg dia lakukan di dunia ini…. Mati itu pasti…. dan segala perbuatan baik dan jahat, walau sebesar zarah pun tidak akan terlepas dr menerima pembalasan dr apa yg kita lakukan ketika hidup di dunia ini..

  86. Noor Hayati

    Tak cukup, jika boleh mau lebih dari itu. Kufur nikmat, jadi bila ada setan setan yg berbisik dan diapikan melalui PHitnahtoons, “kau tdak memiliki kelebihan yg kau ingini kerana Najib dan Rosmah mencuri” maka kemarahan itu di hala kepada DS dan keluarga (walhal mereka memang sedia berharta dari berzaman)…untuk menutup kelemahan sendiri, kebodohan sendiri….salahkan orang lain.

  87. Cell Marco

    Buang masa skrg meniaga la goreng pisang dulu ke.nasi lemak ke.buat ada2

  88. Aija Wahab

    Dah ikut kapir harbi…. hal ugama mana puak ni nak faham… yg dia faham…. pasang colok baru berdoa kott..

  89. Shadi Dino

    Muhammad Alif Arsyad ….. Allah melihat keikhlasan hati…..dia memimpin doa….ramai yg mengamin kan….cukup itu sahaja…..xkira apa cara nya..asal niat ikhlas akan sampai

  90. Normahida MH Ieda

    tgulah 100 hari manifesto xdapat laksanakan nti ramailah yg akan tuntut keadilah jgn setakat janji manis ja…utk utamakan rakyat ,jgn igt jdi pemimpin ni senang…yee…minta allah tunjuk satu persatu…jer

  91. Ujie Gee Malek Fauziah

    Bkn penghasut juga mmg penghasut pun…kes die x setel xder plak beku akaun… betol2 hancing

  92. Zety Kamal

    Ptme kli tgok ank yg ni,berape ank najib sebenarnye,ape pun mmg bodo la,npk Sgt dendam,pelik2 org Tue skg ni

  93. Adi Nazrin

    kebanyakan ni baru lahir time PM4.
    mak pak cover kesusahan.. tak nak anak2 menderita…
    tu membesar lupa diri

  94. Zainol Yahaya

    LGE tu ada lah kafir harbi dlm senyap

  95. Zul Ismail

    Nur Herawati … AamiinYarabbalAalamiin

  96. Rindu Rinduan

    Terlalu jahat Rule of Low malaysia baru

  97. Shafiq Razali

    Orang bdoa dalam ni pon hg jadikan isu. Nama islam. Kemon la bruhh. Hg rasa hg betol py la doa utk mader tu. Doa tomatommy lulus ujian bm ke.kan bagos tu

  98. Rain Onizuka

    Berdoa dgn lidah n hati selain perbuatan, kelebihan org mukmin adalah doa terutama yg teraniaya n ditimpa musibah selain bersyukur.. Doa xdak spesifik atau dlm bahasa apa sekali pun walau di mana2 pun berada sama ada susah atau senang bukan nak tunggu ada wuduk n atas sejadah br layak berdoa.. Bila kita baca n lafas dgn lidah atau hati juga doa tersebut diangkat.. Terima atau tak itu urusan Allah n Dia maha mengetahui n bila masa terbaik utk dimakbulkan doa tu

  99. Azhar Abas

    Zalimnya n berdendamnya kerajaan sekarang kpd dsnr..

  100. Aija Wahab

    Nampak suci sb baru lg… Tunggu masuk tahun petama kedua…. yg dok jilat kata suci, berseh tu masih nak jilat lg tak? Yg dah pernah melalui zaman 22 mahitler jer yg tahu perangai bermuka2 saka tua tuh…

  101. Rain Onizuka

    Bank pun harap biz dari gov n makan faedah dari dorg camtu la

  102. Shafiq Razali

    Bank mungkin cuma ikot arahan je..yeala. pihak bank pon mesti takot. Taknak ikot cakap esok ngan bank2 kene tuduh ambik duit rakyat ph.

  103. Siti Elliza Anis

    Musibah dicipta oleh najib?, apa dia tuhan, nak tentukan segala musibah.. sy doakan keluarga pakcik ditimpa musibah bertingkat2.. amiin..

  104. Aca Aci Acu

    Husain Wan Husain Husain … mandey cipta bala kau tahu tak…tua2 jgn jd bodoh sgt

  105. Rain Onizuka

    Berlambak dah melayu pakai r35, Porsche, ferrari, mustang, evoke, Lamborghini, velfire dgn alphard lagi la berlambak.. Time raya blh tgk anak2 dorg melaram… Mari sek jalan kaki or naik basikal dah kita rare.. Paling koman naik motor, motor paling cikai pun ex5.. Naik superbike pun ada kt sek ni.. YF15 dgn LC paling byk

  106. Shafiq Razali

    Takpe. Tak boleh nak salah kan diorang jugak. Mungkin ade sebab diorang boleh prcaya smua pmbhongan, fitnah ph dulu. Takpe.selagi kita rasa kita dijalan yv btol kite teroskan je. Mintak allah ptunjuk. Inshaallah

  107. Azeez Hamden

    Kemungkinan balasan kat dunia je tu

  108. Zaleha Selamat

    Betul tu arahan kerajaan.. Tp bila org komen macam2.. Pehak kerajaan buat kenyataan
    ” bukan arahan ketajaan” habis arahan sape yea sebenarnya

  109. Shafiq Razali

    Sebab mindset diorang pikir dsn mencuri. Dsn songlap duit. Itu je. Tambah pulak ade kepala2 jadi batu api. Lagi panas la hati. Sbab tu diorang taknak amik tau sgt salah ph.takpe.tggu je.lepas settle kes DSN nanti bnyak la yg akan tbongkar.

  110. Azlin Abdullah

    Aamiin…. Astaghfirullah punyalh benci org berdoa pun nk dijadikan isu kebencian…
    Doa di mana2 pun bole bukan hanya di atas sejadah aje oii… Lebih baik doa itu bilamana dibaca n diaminkan oleh org ramai…

  111. Izan Aqeela

    Amie Azmie ko lg kelakar…org tu tulis doa org lain yg baca tu akan doakan sekali serta amin…tu pun tak leh pk?kenapa ko kaitkan mark dia bukan islam?org islam la yg aminkan…benda simple pun takleh pk…tu yg kelakar…hahahaha

  112. Shafiq Razali

    Aishh. Benci sekali pon jangan la sampai takde hati dan prasaan. Tu tak confirm pon lagi dy bslah. Pokcik cakap mcmtu umpama meludah kelangit. Cewahh. Tak baik gitu..kita sesama islam.timbang rasa la sikit. Tkot sok kena kat anak cucu pkcik nanti org buat gitu pulak.

  113. Aija Wahab

    Ank derhaka mendapat pengecualian dr mahakuttypu….

  114. Mirza Sharfz Mimi

    Allah swt sj yg ajar madey ni..kita tunggu

  115. Ema Pindhy

    Faris Ayis
    Btul tu..
    Sbb bnyk rakyat malaysia nie
    Yg ska memfitnah je

  116. Farhan Omar

    Aamiin… ada barua ph meroyan bab doa2. Gila punya orang! Haktuih atas muka lu!!!

  117. Shafiq Razali

    Stage 1 dah ke. Bukan baru loading ke. Ni baru sikit dy punya dajjal yg kluar tu

  118. Nicholas Tan

    they are murderers… Komunis murderers…

  119. Namronsaito Saidon

    madey kutty tk pernah berubah, zalim selamaya

  120. Aziyattul Nadra

    Semoga dpermudahkan urusan,n kesihatan yg baik

  121. ZayattZeinn Zayyatt

    X abis2. Semua sdg menzahirkan sisi buruk masing2.

  122. Jamilah Saat

    Firaun kan manusia paling Zalim .

  123. Mohd Shuib

    Kesiann. Ya Allah kau berikan lah ketabahan kepada keluarga najib sekeluarga.

  124. Che Noran Mohd Jelas

    Truly sad to hear of this.
    Allah is watching our every move Puteri Lisa, nothing escapes His eyes, His Heart, Aamiin.
    Semoga Allah memudahkan segala urusan anda, Aamiin.

  125. Arina Sairena

    Biasa la jajahan zaman it. Dia pikir dia bagus sgt.

  126. Arina Sairena

    Klau nak raih simpati dh lma tahu ank jib ni sakit. Rilex la.

  127. Rahman Zainal

    haram jadah,sukri,guan eng,mahathir

  128. Supian Tuah

    Umurnya tak lama sudah tiba masanya kita barsurak…..

  129. Norliana Shimonoseki

    Semoga dipermudahkan segala urusan kalian.

  130. Zollfikree Zollay

    Sebelum pru kan kita sama2 berdoa supaya Tuhan bagi petunjuk dan bagi kemenangan pada pemimpin jujur dan tidak zalim…..
    …..
    Kita kena redha dan terima doa kita

  131. Zollfikree Zollay

    Peng Yaani biar lah anak dia kaya dgn hasil kerjaya nya…
    Islam pun tak menghalang utk jadi kaya….

  132. Ibrahim Pasha

    Mahafiraun ikut tebiat zionis yg beku akaun palestin

  133. Rafeah Buni

    Mana perginya penyokong najib yg ramai sangat tu? Sorang singgit pon xleh derma ke

  134. Berdiri Teguh

    atok 93 tahun dh xde nti, mgkin ank cucunya akn terima dugaan yg sama nti..

  135. Ann Husain

    ehh nak brdoa kena atas sejadah je ehh? ohh br tau nii..hbs yg kt knduri ke atau pd majlis kawen ke kt skolah ke kt mn2 majlis lah kn sll org wat bc doa tu kire cmne eh? bkn ke ALLAH SWT tu maha mndengar mngetahui segala yg kita mohon. lps ni nk bc doa makan pn kena stanby sejadah jgk ke cmne..?? sy x pndai bab ni cer cite.cer citer…??

  136. Zollfikree Zollay

    Kerajaan dahulu kena berubah dan kena yakinkan rakyat….
    Elak cara kutuk mengutuk / menghina peribadi pihak lawan…
    Rakyat semua dah cerdik .tak nak dengar semua tu..
    Pemimpin2 dulu kerap sangat keluar kenyataan menghina seseorang….

  137. Mohamad Azharuddin

    Zollfikree Zollay lawak boskurr…pemimpin yang skrg lah Tak zalim.. Banned account 7 keturunan Yg tak bersalah pun kene ke…hahahahhahancing

  138. Liza Sofia

    Klu.dia diambil Allah duit takda nak rawat atukbmandey tanggung dosa rafeah jgn ckp mcm tu memang tulung ds najib.kamu nak bagi tak payah bising.bkn minta sempati dizalim mandey.itu ke cara org islam.sampai ank pun kena.belum bicara lagi dah jatuh hukum.

  139. Ann Husain

    Izan Aqeela dia bkn kelakar je tp x brp cerdik..xkn nk dok atas sejadah dpn dia br kate doa??haktuihh pnye manusia. doa tu bkn ms kite solat je kt mn2 leh brdoa. asal bkn kt tempat septtnya..ehh ape pnye bangang la ni..

  140. Mariam Mohd Nawang

    Pertuduhan pon belom boleh d dokumentasi dengan betul..mcmana ada kedaulatan undang undang..memperlekehkan undang undang ade la..

  141. Yatt Ibrahim

    Kejam btl dah byk kesilapan yg di lakukannya

  142. Shila Samasudin

    Betul tu..susah2 level zmn skrg..sek dpt gak bantuan..KWAMP bagai..susah sya dulu…anak yatim lagi..semua mak tanggung.

  143. Shila Samasudin

    Alahai en husin..musibah dtg salah satu kerana sikap manusia mcm encik ni…

  144. Taufik Mohamad

    kalau rakyat dah cerdik dan tak suka umno,mereka boleh undi pas.tapi mengapa mereka undi dap?(komen ni untuk orang melayu sahaja).

  145. Sam Ibrahim

    Betul sgt. Kita yg dah hidup 2 zaman ni je yg tahu menilai

  146. Ann Husain

    xpe2 xya jlskan kt die ni..admin sll post pasal atok n kroni2 kan? bia dia bace n hadam sndiri..simple

  147. Azian Gomballack

    Kejamnye kerajaan skrg! Kenapa ye jd mcm ni..knp berdendam? Korg sbnrnye lg busuk dan teruk sbb hasad dengki dan dendam kuat dlm diri korg!

  148. Ann Husain

    Syukur ade klinik 1msia dkt plk ngan umah haha senang! tq Pak jib..jika dia da mudahkan org lain nnt allah mudahkan jg urusan dia.

  149. Ze Yan Bohari

    Apa2 cerita pun aku sbg rakyat biasa x pernah dgr ttg anak Dsn..bkn mcm yg sorg lg tu..

  150. Cik Noly Haji Jamal

    ni anak dgn isteri dl..ala bodohnya akak ni..xkn la sume dia nk umum kt rakyat hahaahah

  151. Omar Sapian

    Yg komplen tu byk tak syukur.. kalau dah ada kereta nasional bagi mereka tak ada kereta pun lg. Ada civic baru kita ada kereta. Sama la gak motor, kalau superbike baru kira motor, kapcai EX5 tu bg mereka mainan je

  152. Afifah Ahmad

    Cik Noly Haji Jamal memang suka kata orang bodoh eh?

  153. Aishah Abdul Kareem

    Noor Hayati

    Sebijik cam org2 libya kannnn..

  154. Uyun Tailor

    Penipu sprm baru kluar kenyataan mna ada beku akaun putri dgn cucu dia

  155. Ann Husain

    nila masanya dia nk buat ape pun..dia lak yg buat byk kptusan. nk jual brg2 rampasan la ptt dia ke buat kputusan tu? dulu dorg xd kuasa ksempatan la ni bl da jd pakatan ade la kuasa. org kita bkn nk dia pn cuma sbb syg sgt kt tun tu jer..syg ler kenkonon

  156. Nor Nadia

    ini la hidup..alhamdulillah setiap yg berlaku ada hikmahnya..org yg hidup akn di uji..duit bukan segala2nya..penyakit itu rezeki dr Allah..walau apapun kita kena hormat undang2 bersebab knp ada pembekuan accnt..klo nak jgakk buat la pengesahan doctor dan bawa surat tu untuk buat rayuan..semua sama je,ada aturannya..setiap kesusahan kita pun bila berusaha dan sabar inshaaAllah ada titik terangnya..

  157. Ann Husain

    Taufik Mohamad haha kan..hasutan tu sbb bekas2 mnteri pn byk jg pembangkang. nk plk ade tun yg konon suci d mata dorg. dap tu org2 die jela yg nak pn..tp sbb ade 4 serangkai tu nk xnk pgkah la skl.

  158. Elynn Siang

    Moga Tun dpt pembalasan yg lebih teruk dari apa yg dia lakukan skrg ni termasuk guan eng..mereka akan dpt balasan juga nti..skrg mereka berkuasa bleh buat apa je yg mereka suka,akan smpai masa nti mereka akan merasa plak sb smua tu akan berbalik juga nanti..

  159. Eyna Salina

    Lebih baik kita smua tggu n lihat.

  160. Zuzu Mia Craft

    Puas Hati Madey noooo…. Aniaya orang….

  161. Aqulah Jay

    Ank2 Najib smua nya low profile x prnh crita up story psl life yg terlampau d media sosial, klo kita liht life ank2 Najib smua nya hidup biasa2, ada yg bekerja mkn gaji dgn org.x de seorg pun ank Najib yg hidup mewah spt ank cucu madey yg gemar pamerkan kekayaan d media sosial.dr sini kita blh menilai sejauh mna tuduhan yg mengatakn Najib mkn duit rakyat berbillion2 sdgkn life ank cucu dia x semewah ank cucu madey!hnya menantu Najib suami gina shja yg kaya raya sb beliau ank hartawan saudara kpd PM Kazakhstan.itu aje.

  162. Zuzu Mia Craft

    Cik Noly Haji Jamal budi bahasa mencerminkan diri Kita dik…apa pun… Semoga Allah permudahkankan uruskan DSN seleluarga.

  163. Sfira Damfa

    Family najib kerja ape .. Akaun banyak .. Kiki3

  164. Ramlah Abd Samad

    Cik Noly Haji Jamal salam.yalah kamu sahaja yg teramat pandai. Hati tidak secantik wajah

  165. Anggerik Impian

    Cucu najib acc cuma rm100?..
    Bakal cucu dia yg dlm perut pon da dpt 1juta!!..dunia semakin menipu

  166. Hazariah Arshad

    Cik Noly Haji Jamal … Nampaknya kebodohan awak yg terserlah..

  167. Khaibiel Biela

    Aah pakcik…esok lusa keluarga pakcik kena sesama manusia lah juga yg akan bantu… Cakap jangan ludah kelangit esok lusa kena ke muka sendiri ? opppss

  168. Ujie Gee Malek Fauziah

    Tun pun boneka dap jer…ikot ape kafir tu nk…

  169. Minah Saadon

    Redwan Zharyf El Insani aaaaammiiiinn..

  170. Puteri Hani

    Ye betul…kalau tak silap org tua sy beli kete tahun 2004…tu pun dh start era pak lah..baru leh merasa naik kete..kalau tak naik bas je la sampai bila2

  171. Naji Sheikh

    Dio rayo, semua anok dio nerrr belako. Mari mano pitih anok beranok dio. Chek balik……..ko tok berani….

  172. Nomie Araliey

    Org lain tu sape lg Husain Wan Husain Husain…????Elok jugak dibekukan akaun dia nie sekali..kot2 duit tertransfer ke dia lak…nganggg…

  173. Ellieta Dasheer

    Astagfirullah..kegilaan dendam apakah ini…?

  174. Kata Hati Dira

    Ni.la namanya bermotifkan dendam…bekukan semuanya agar DSN tak dapat bayar duit jaminan….apa dia peduli hal yg lain..jnji dendam ttcapai…hidup kita x bertongkat kn langit…akan tiba masa…kita akan mati juga…tp mati yang mcm mna???Wallahualam….

  175. Ali Jam

    Anuar mana saya suka betul masa dia ceramah cerita pasal kekayaan anak2 madey apa pasal sekarang sepi je tanya je?

  176. Fatin Shuhada

    X yah la tgk jauh.. Masa DSA dulu mcm mna kutty buat.. Masa reformasi.. Kesian

  177. Edah Aris

    AllahuAkbar….mahazalimnya
    Akaun cucu DSN dibeku ?
    Akaun TAFF … akaun Tunku Azizah utk menolong rawatan kesuburan bg mereka yg tiada anak dibeku?
    ….???….ni paling kejam kalau anak DSN yg sakit kanser… jgnlah dikacau rawatannya.

  178. Acuu Ramli

    Taufik Mohamad sebab hati orang melayu sekarang ni banyak yg dah busuk tak berterima kasih… suka dengar fitnah dari kafir…makan benda2 yg tak halal sebab tu hati jadi hitam tak tahu beza kan yg mana dah banyak menolong dgn yg mana tahu nak ambik kesempatan saje….ni la dia generasi melayu baru percaya pada fitnah dari kenyataan…..tgk la pada lambang mata lebam tuu kan mata satu aje tuuu….lambang raja yg baru utk dunia akhir zaman

  179. Saro Pahsa

    Allah Hu Akbar….
    Kenapa lah atok m zalim sangat2…

  180. Norbayah Bahar

    di dunia ini mungkin najib dihina manusia…wlupun pelbagai bntuan dan jasa najib pd rakyat…tp x mustahil di akhirat najib diangkat oleh allah…sedangkan pelacur pun ada ceritanya dlm al quran dimasukkan ke dlm syurga….sbg manusia biasa, elakkan lah diri mengaibkan dan menghina org lain…ingatlah, kesusahan najib bukanlah blasan allah tp itu krn allah syg pdanya…lihatlah diri sendiri, adakah allah syg pd kita? allah, sungguh sy cemburukan dsn krn diuji allah sebegini…brp ramai manusia yg telah sedekahkan pahalanya pd dsn setiap saat..

  181. Sue Jay

    Jangan pak cik nak cucuk duit dalam bank jap lagi ada baki RM 0 kerana telah di transfer ke tabung harapan kerana menjadi penyokong tegar yang tak berbelah bagi.

  182. Sue Jay

    Awal2 lagi dah buka pekong..mmg tak la kena beku akaun..

  183. Effalyanie Tan Azrina Tan

    Korang je tak tau mana2 tu ade simpan duit lah.rosmah lagi cerdik.korang tau nya kutuk sana sini.dia dah tau nk hancur lah jadi lah orang bijak.wat pe nk tolong orang biasa hidup mewah.sedang yang hidup susah banyak lagi.ank2 yatim ank2 yang memerlukan pertolongan.ank2 yang tk pernah rasakan hidup mewah

  184. Lat Samson

    Citer2 nie nak larikan tumpuan jek..
    mne ada citer manifesto lgi dh…

  185. Kay Maria

    Zalim dn kejam, dh serupa dgn undang2 diktator kominis,bru disyaki,blum disabitkn kesalahan lg,seluruh keturunanye nk dihapuskn..ya Allah ya tuhan ku,kau berilah pertunjuk kepada manusia2 kejam yg menzalimi saudara sebangsa dn seagama dgnye…aminnn.

  186. Zaiton Latif

    Husain Wan Husain Husain padan muko kau..

  187. Ieda Tiramitsu

    Noraini Osman betul. Malah beli kete betukar kete baru2 mcm beli gula2. Yg jenama dlm dan luar negara pun ada.

  188. Abd Razak Rasdi

    Kita selalu mengharap bulan dan bintang.

  189. Ramly Abd Rahim

    Semuanya susah masa Pm4. Sekarang bank pulak merayu2 suruh ambil kad kredit dan pinjaman peribadi. Beli rumah, kereta tanpa deposit. Lepas ni mulalah semua nak dikawal semula, balik ke zaman pm4.

  190. Zaiton Latif

    Tu anak durhaka penyokong phaprak..tak cium bau syurga lah kau..

  191. Ieda Tiramitsu

    Ann Husain aminnnn. Allah xkan beri ujian kepada hamba2nya yg mampu utk berdepan dgn ujian yg hebat ini. Dsn adalah salah sorg hambanya yg Dia syg. Beruntung dsn dipilih oleh Allah utk hadapinya.

  192. Ieda Tiramitsu

    Noor Hayati btl tu. Mereka mmg dah berharta dr keturunan2 mereka dl. Keluarga bangsawan.

  193. Ieda Tiramitsu

    Btl tu sis. Bertuah sungguh dsn. Rezeki dia.

  194. Ieda Tiramitsu

    Berckp tu jgn mcm org xde iman ye pakcik. Ingat Allah sebelum berckp camtu. Kiri kanan mencatit dan Allah maha mendengar. Jgn sampai Allah balikkan pd pakcik anak beranak pula.

  195. Atika Zaimi

    Najib adalah perdana menteri yg mempunyai paling ramai anak tak silap campur anak tiri ada 11 org semua sekali.

  196. Azriey Ariff

    harap-harap dipermudahkanlah segala macam proses ni..jangan dianiaya orang yang tertuduh,ingatlah kita semua sesama manusia perlu ada sifat simpati dan belas kasihan

  197. Berdiri Teguh

    umur pjd xde mslh, perangai n sifatnya yg bermasalah??

  198. Rizal Ayriez

    aku dok perati ja page yg menyokong DSN nie, mkin lama makin byk like.. page penjilat kutty,mkin lama makin xdak like.. mungkin mahcai² kutty nie da sedaq kot depa da kena kencin..??

  199. ShoPie Opy

    Hahaha.. Bertengkar la hangpa.. Xdpat pa pon. ???

  200. Liza Asri

    Semuga segala urusan di pemudahkan Aamiin Yaa Allah, ada berita mengatakan madey sekarang dah jatuh sakit dari fb IWANHalim tolak pekatan harapan,Tulah pembalasan Allah Taalah pada made.

  201. Che

    Ya allah.. engkau beri kan lh pembalasan di dunia ini pada org2 yg zalim…

  202. Hamid Man

    Masalah ada pemimpin yg x berhati perut. Kesian mereka x berhati perut ingat la kuasa sementara apa pn bdoa lah kerana senjata yg terakhir umat islam adalah bdoa semoga pembalasan menerima kepada mereka

  203. Peng Yaani

    Memang dlm islam tak menghalang jadi kaya itu hasil dari usaha nya siapa siapa pon boleh jadi kaya macam mana cara nya dengan apa hasil apa .

  204. Noor Hayati

    Lepas tu bayar cukai belanja sikit 6% meroyan. Semua nak free. Hutang tak mau bayar……tak malu betul.

  205. Rain Onizuka

    Zaleha Selamat perangai dorg dr dulu, berak tengah jalan sapa nak mengaku…

  206. Afisya Areana

    ala ko kering duit dato najib beku kn akaun ko ke

  207. Amizah Amizah

    Jahat betul kerajaan ph ni bawah pimpinan madey

  208. Ani Halim

    Bodek ke takut kena buang keje klu tk ikut arahan

  209. Masrijah Ag Ali

    Jais J’s sekarang siapa yg minta simpati??? Derma Ph utk negara…Derma Umno utk najib.

  210. Zollfikree Zollay

    Aqulah Jay …biar betul..
    Yg berpoya2 kat China dgn gadis Cina tu siapa yer….?

  211. Lahdillah Delaila Lah

    Tak payah kecoh la wey,klu korang rase najib betul..npe pru14 hari tu tak undi dia???
    Pelik bin ajaib

  212. Azhar Bomo Azhar

    Bapak kau tu sebenarnya bapak segala maha firaun.nasib baik bn klah
    Klau bapak kau menang habis rakyat mysia dia jual.

  213. Azhar Bomo Azhar

    Aku nak kau bgi tau aku mana krajaan islam dan mana krajaan kafir.kau kencing pun x bsuh nak psal kafir pulak.

  214. Azhar Bomo Azhar

    Selama ini najib maki hamun org .fitnah org..tu apa cerita .klau hanya sekadar nak becakap apa yg org tau x pyah msuk dlm ficebook laaa.nampak sgt ksu bodoh
    .

  215. Norbayah Bahar

    najib je ke yg pernah maki org…ko x pernah maki org ke? lg terang2 kata org lain bodoh…pndai sgt ke ko tu…ko tu tau sgt ke apa yg berlaku…bila hati tu dah terlalu hitam, asyik nmpk salah najib je…salah dan maki hamun pemimpin2 yg ko sanjung tu ko x nmpk…aku x ckp najib tu maksum…tp cara korang semua hina dia, dia dpt pahala free je…yg korang semua makin lma makin tipis pahala tu….semoga ko dpt hidayah…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...