Home / :: BLOG :: / Selain Mengenakan GST, Arab Saudi dan UAE Menaikkan Harga Minyak

Selain Mengenakan GST, Arab Saudi dan UAE Menaikkan Harga Minyak

Lapiji dan geng yang sewaktu dengan dia patut bergegas ke Arab Saudi dan Emiriyah Arab Bersatu (UAE) sekarang.

Perkhidmatan anda amat diperlukan di sana.

Nota:
Penduduk Saudi hampir sama dengan Malaysia tetapi mengeluarkan 18 kali lebih banyak minyak daripada kita manakala penduduk UAE adalah satu pertiga daripada kita tetapi menghasilkan 5 kali lebih banyak pengeluaran minyak.

Selamatkan Arab Saudi dan UAE ?


Rujukan:
Threefold increase in electricity bills from today
http://saudigazette.com.sa/article/525167/SAUDI-ARABIA/news%20that%20passport%20should%20be%20on%20each%20employee

Saudi Arabia hikes fuel price
http://saudigazette.com.sa/article/525180/SAUDI-ARABIA/Saudi-Arabia-hikes-fuel-price

Saudi Arabia hikes gasoline prices
https://in.reuters.com/article/saudi-energy/saudi-arabia-hikes-gasoline-prices-idINKBN1EQ0PK

(Visited 8 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

50 comments

  1. Othman Bin Abd Wahab

    Min ni bingai…ko ader dngr pak Arab melalak pasal harga barang…minyak…kos sara hidup….eeeh admin…kehidupan mereka kerajaan tanggung…bukan mcm Kat malaysia ni….Semua raayat kena tanggung…tax atas tax…ko fham ke tidak ni…oops lupa…ko hidup/dedak ader yg suply….

  2. Ahmed Baqthiar Mat Saad

    Bengong… terlebih makan dedak ni… jangan mati tersedak sudah…

  3. Mohd Affendi Ismail

    Hah..ni sorg lagi macai nk kerajaan tanggung hidup dia

  4. Lan Sulaiman

    ni kalau dia mati kerajaan x tanggung kain kapan mau dia hidup balik komen maki hamun pm dlm fb. ???

  5. Mahmudah Mahiyyidin

    Apelah admin ni menunjukkan ke….han sendiri?

  6. Madi Jerung

    Dah nama macai ph…memang bodoh ler

  7. Arshad Mahari

    Tax atas tax? Bkn SST dulu tax atas tax ke..? Mana belajar bro?

  8. Riz Genji Zul Glock

    Ko tak baca ke akan dilaksana kan gst 1/01/2018 kenapa yg vagang sgt

  9. Zul Mahat Lip

    Minimum gaji rakyat saudi 3k mesia 1k jek rakyat saudi xada masallah kalo minyak dia smpi rm 3 pon. Admin ko gi belajor lagi laaa bodoh

  10. Izhar Ali

    Haa. Haaa. Kan. Dah. Kena. Macai. Ph. Bodoh. Kelakar. Lerr

  11. Izhar Ali

    Hang. Pee. Duduk. Kat. Arab. Lerr. Bodoh

  12. Radin Fakhrurrazi

    Wei bengong. Income tax dgn gst dua cukai berbeza

  13. EricMicheal Yoong

    Selangor dan penang xda cukai ke. Kerajaan mereka tanggug ke. Mmg bodoh la macai pembangkang ni.

  14. Khairi Aizat

    Kt Malaysia ni klau gaji 10k pn org tetap melalak

  15. Dean

    Klu Malaysia dpt keluarkan 5 juta tong sehari, agak2 semua Tol boleh di mansuhkan tak.

  16. M Amrin Derani

    Klu arab saudi dah kena bayar GST, kerajaan tanggung pe jadahnya? Yg bayar GST tu rakyat arb saudi atau kerajaan arab saudi sendiri???

  17. Kerambit Jahat

    Wahhh ramai yg sokong tekanan kadar kenaikkan tahunan..hangpa ni kaji cara mana ni, bab membahan pun x selidik..adoiiii…bingai tahap tggi dah..xpala, jd macai mcm izhar ali pun dah ok, ” yes man” follow org komen saja Hahahaha.. baca bg hbih, kaji, bezakan.. kadang yg betoi Belum tentu d temukan, lebih lg yg gelong

  18. Jamal Abd Kadir

    x paham tu.. minyak saudi 18X ganda pengeluaran drpd malaysia.. patut saudi lagi banyak subsidi

  19. Long B B Melaka

    Malaysia sbenar kaya saje rasuah smpi hbs

  20. Amir Cdr

    Klau kehidupan kau kerajaan tangung kau jdi malas mcm buaya

  21. Azzl Jijoi Manjoi

    Kau gila ke nak pegi cerita hal negara org lain? Kalau ade 200 negara kat dunia, kau nk kena cerita ke?

  22. Ian Harimao Berantai

    bukanke arab saudi takde gaji minimum…sukati dorg bagi gaji berapa…

  23. Zul Mahat Lip

    Info gaji dpt dari owg yg dok arab lebih 50 thn disana pi siasat laaa.

  24. Hafizam Zam

    Jd biawak la bang…semua tanggung…tonggeng pun boleh…hahaha

  25. Ed Zahir

    Zul Mahat Lip hg duk di Arab Saudi ka

  26. Izhar Ali

    Zul. Mahat. Hang. Pee. Lerr. Duduk. Kat. Sana. Orang. Mcm. Luu. Duduk. Kat. Malaysia. Pun. Bikin. Semak. Lerr

  27. Rethauddin Hamid

    Admin ni masa lahir dulu kluar ikut jubo kot…sbb tu dia punya bodoh mak datok abah dia..punye la bingai manusia. Dia ingat orang lain ni bodo mcm dia

  28. Amin Arise

    Jubo mu kehidupan dia org kerajaan tanggung…mu bgitau la kat dunia ni trutama rakyat malayasia negara mna kehidupn mereka kerajaannya yg tanggung..?

  29. Yusman Man

    Macai2 Umnongok mmg bingung ….x tau pa main viral je …

  30. Mohamed Zuhri Amir

    Admin nyatakn perbandingan dn penjelasan negara pengeluar minyak dunia yg Kaya Raya pn menghadapi krisis ekonomi dunia macai pH jgn bangang sgt atu mmg dh tersedia bangang???

  31. Kamarulzaman Mahmood

    Ha..ha.. Arab Saudi menaikkan harga minyak?
    Octane 95 di naikkan dari SR0.90 kapada SR2.04 dan Octane 91 dari SR0.75 kapada SR1.37 se liter.
    Tapi harga Diesel di Arab Saudi masih kekal pada SR0.47 se liter utk pengankutan dan SR0.378 utk Industri dan utiliti. Bermakna harga diesel kurang dari RM0.50 seliter di Arab Saudi berbanding di Malaysia yg melebihi RM2.20 se liter. Yg ni tak nak sebut ke Macai2 BNSC? Tambah lagi utk kebanyakan rakyat yg mengunakan Octane 91, harganya di bawah RM1.50 se liter. Yang tak mahu di sebut oleh Macai2 BNSC, Rakyat Arab Saudi TAK ADA CUKAI PENDAPATAN. Bila dah nak putar belit kenyataan pandai2 lah sikit bukan semua orang bodoh macam macai2 pemakan dedak…ha..ha..

  32. Awang Mahathir

    Malaysia d bawah Che Jib terbaeek…tq

  33. Mendan Sagor

    harga minyak 95 di saudi RM1.46 seliter. Jauh lagi murah.

  34. Zainie Mokhtar

    Cara kehidupan rakyat Malaysia pun ko tak tau sangat, boleh lah plak ko tau sesangat kehidupan rakyat Arab Saudi..

  35. Othman Bin Abd Wahab

    Sbb aku bukan dok bawah tempurung…kerja aku mngajar Dan hampir separuh dunia dh aku lihat…sbb tu aku brani ckp…BEBAAAAL

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.