Home / :: BLOG :: / Tuduhan Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown terhadap Taib Mahmud BOHONG?
Tuduhan Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown terhadap Taib Mahmud BOHONG?

Tuduhan Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown terhadap Taib Mahmud BOHONG?

#PendakwaanBerpilih #KonspirasiMahathir #RuleOfLaw #MahathirBapakPenyamunNegara

Yang DiPertua Negeri Sarawak, Abdul Taib Mahmud telah dibersihkan dari sebarang kesalahan oleh Jabatan Peguam Negara (AGC) sejak tahun 2013, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Liew Vui Keong.

Mahathir tidak boleh dengan mudah mengumumkan siasatan penuh keatas 1MDB dan membuat tuduhan berterusan terhadap Najib, dalam masa yang sama menutup mata terhadap puluhan bilion yang ‘dicuri’ dari Sarawak.

Beliau tidak boleh menyiasat rasuah yang telah memudaratkan rakyat Malaysia tanpa mengambilkira untuk mengatasi contoh-contoh terburuk, yang berlaku di Malaysia Timur.

Jelas sifat pendendam Mahathir dengan pendakwaan berpilih penuh konspirasi.

…………….
‘MENTERI: TAIB MAHMUD BERSIH DARIPADA SEMUA SALAH LAKU PADA 2013’

Liew Vui Keong berkata, SPRM menjalankan beberapa siasatan ke atas bekas ketua menteri Sarawak itu dan hasilnya diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara.

KUALA LUMPUR: Jabatan Peguam Negara membersihkan nama Gabenor Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud daripada sebarang salah laku sejak 2013, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis di Parlimen kepada Kelvin Yii Lee Wuen (PH-Bandar Kuching) yang meminta perdana menteri menyatakan jika Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan memberi keutamaan untuk memulakan siasatan ke atas Taib atas dakwaan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

“SPRM sudah menjalankan beberapa siasatan terhadap bekas ketua menteri Sarawak itu.

“Semua hasil siasatan sudah dikemukakan kepada Jabatan Peguam Negara untuk tindakan lanjut.”

Lihat sini: http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/07/19/menteri-taib-mahmud-bersih-daripada-semua-salah-laku-pada-2013/

(Visited 14 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

32 comments

  1. Raja Adnan Raja Ahmad

    Mcm tak percaya. ..harta billion2 xda kes…jgn kerana nk cover sekor dua ekor mangkuk kerajaan blh tumbang

  2. Ros Len

    Ini semua puak2 penabur fitnah

  3. Sri Sahanan

    Udah-udah la madey…. ko suka cari kesalahan org lain tetapi ko x tau rakyat msia tau kesalahan ko dulu dan sekarang x payah nx sorok kalau di sorok celah kain bini ko di tiup dek angin nampak jugak

  4. Nizam Rajalawak

    Yang bersalah pun blh berseh dari tuduhan.. Pasal tulah dia tukar semuanya org baru… Fahamkan kenapa..

  5. Ismail Semail

    Betul betul x guna punya pemerintahan macam ni macam LA negara ni seperti bapak dia punya

  6. Junaidi Ahmad

    Nak tergelak la pulak. Kah kah kah kah…….

  7. Yusman Faris

    Atok hang nie tk abis2 nk buat fitnah kat org…

  8. Hamputra Putra

    Biasa la selagi hidup kn bjk akalnya dan selalu kn berusaha…jk tdk ada hasil nya…yg salah di kata bnr..yg bnr di kata salah…hidup rakyat kn terui kan ..org berkuasa depa ttp kn usaha berbagai cara…last nak tahu betui atau tdk hanya diri nya saja yg tahu…

  9. Izhar Ali

    Orang memali kirim salam atok ramai arwah sedang menunggu atok

  10. Saaid B Ghani

    Tak lojik akal langsung…mana mari wang berbilion tu hnya menjadi KM beberapa penggal shj…

  11. Syafa Syafika

    Semuanya bakal menjadi cerita dongeng…

  12. Alexander Cray Orange

    Sarawak Report tu berat sebelah. Gatal² nak siasat kekayaan Taib dimula mula is ditubuhkan, tapi tak siasat salahlaku ² oleh Mahathir, keluarga dan kroni² dia.

    Sekarang tujuan utama di Malaysia Baru: Kaitkan Najib dgn penyelewengan di IMDB.

    ITUPUN MASIH GAGAL NAK BUKTIKAN dgn penafian dari Kerajaan Swiss sendiri dan pihak² yg lain???

  13. Mohd Isa

    Mat Sewel dah ambil jawatan Hakim pula,

  14. Surya Fahmy

    Sarawak report ni agen yahudi la…asik nk tuduh org je..

  15. Kublai Khan

    Tunggu Madey kata apa .. ‘Tak tahu’ .. ??

  16. Padzil Che Embi

    Ini misti magnit tenusu dari taip mahmud yg melupuskan .

  17. Cicak Padang Pasir

    Haha.. ini win. Jika benar tuduhan trhadap taib mahmud adalah palsu, maknanya sarawak report memang x boleh percaya la. Brkaitan 1MDB pun memang tipu juga la. Hahaha.. satu2 Allah bagi nampak kerja jahat mereka ni.

  18. Rusli Rusli

    Mau ajar balik serawak report, kasi kung fu bruce lee, sama dia

  19. Hakimy Xian

    Dap mana DAP, kata nak anti dap?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.