UtamaNASIONAL Mamat terjerit-jerit di...

[Video] Mamat terjerit-jerit di hospital terdiam disergah abang polis - pakdin.my

  • Perbuatan lelaki yang cedera itu terus menjerit menyebabkan polis terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan di hospital tersebut.
  • Mamat terjerit-jerit di hospital terdiam disergah abang polis… nak panjang kes atau pendek – “Malu la sikit tu bukan isteri, baru awek tahu tak!”

SEORANG lelaki dilihat terpekik-pekik ke arah seorang lagi lelaki lain di dalam sebuah hospital tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.

Dalam video berdurasi dua minit 16 saat itu, lelaki tersebut berteriak dan menuntut ganti rugi daripada pemandu yang didakwa melanggar motosikal yang dinaiki bersama teman wanitanya.

Lelaki tersebut dilihat mengalami luka kecil di tangan, manakala teman wanitanya pula duduk di atas kerusi roda menyusul di belakangnya.

Bagaimanapun tindakan pemandu tersebut yang berulang kali memohon maaf kepada lelaki terbabit tidak diendahkan.

“Bayar ganti rugi… bayar sekarang. Sakit tahu tak,” katanya.

Perbuatan lelaki yang cedera itu terus menjerit menyebabkan polis terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan di hospital tersebut.

“Saya minta maaf,” kata pemandu yang dipercayai melanggar mangsa sebelum beredar meninggalkan lelaki itu.

Berang dengan tindakan pemandu itu, lelaki tersebut terus menjerit tanpa menghiraukan teguran awal anggota polis berkenaan.

“Weh sini kau… Aku tak peduli. Aku sakit ni kau boleh cakap macam ni,” kata lelaki itu.

Bagaimanapun sifat degil lelaki itu akhirnya memakan diri.

“Bang saya polis. Awak biadab dekat sini. Awak kurang ajar sangat dah kenapa?

Padan muka. Tunjuk samseng sangat. Memekak kat hospital tak ada adab langsung. Orang macam ni garikan jer. Terbaik abang polis.
SUZANA.

“Sekarang ni kes kemalangan siapa salah siapa tidak itu belakang kira… yang penting survive. Faham?,” tegas anggota polis itu.

Namun lelaki itu dilihat seolah-olah masih tidak berpuas hati dengan insiden menimpanya sehingga memaksa polis tersebut mengeluarkan baton dan gari.

“Nak panjang ke nak pendek? Nak panjang kes atau nak pendek kes? Malu sikit tu bukan isteri, baru awek tahu tak,” kata anggota polis tersebut.

Lelaki berkenaan akhirnya meminta maaf kepada anggota polis tersebut tetapi segalanya sudah terlambat.

“Pendek (kes)… OK minta maaf, minta maaf. Saya minta maaf,” katanya.

Di akhir video itu, lelaki berkenaan dilihat dibawa tiga anggota polis masuk ke dalam sebuah pondok polis di hospital tersebut.

Tindakan melampau lelaki tersebut turut dikecam netizen.

Rata-rata menyokong tindakan diambil polis terhadap lelaki itu.

“Tadi tunjuk hero depan girlfriend lepas tu minta ampun. Sabar sikit je bang. Respect orang sekeliling. Jangan jerit, jerit nanti sendiri malu,” kata Kapalterbang Kertas.

“Kadang sesetengah orang mempunyai perangai macam ni. Rasanya tak perlu nak jerit jerit sampai keluar anak tekak. Malu orang tengok. Benda boleh cakap elok-elok dengan nada suara yang rendah. Orang lagi respect. Perbuatan anda menzahirkan anda jenis orang yang bagaimana,” kata Carlos Rayyan.

“Padan muka. Tunjuk samseng sangat. Memekak kat hospital tak ada adab langsung. Orang macam ni garikan jer. Terbaik abang polis,” kata Suzana.

Berkaitan

Baca Juga

[VIDEO] MKT UMNO mahu Parlimen bubar dalam masa terdekat, PRU15 tahun ini

MESYUARAT Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno pada malam Jumaat mencapai ketetapan untuk Parlimen dibubarkan dalam masa terdekat bagi membolehlan Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15)...

[VIDEO] Muhyiddin tak pernah beri kata dua kepada PAS, kata pemimpin Bersatu

Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin tidak pernah memberi sebarang kata dua kepada PAS sama ada perlu memilih Barisan Nasional (BN) atau Perikatan Nasional (PN) bagi...

[VIDEO] Wanita diculik ditemui mati dalam gaung

Lelaki berusia lingkungan 20-an dicekup susulan disyaki terlibat dalam kes culik seorang wanita yang ditemui mati dalam gaung di Bukit Tekali, Hulu Langat, pada...

[VIDEO] Polis kesan dua lelaki lepas tembakan depan rumah

LUMUT - Polis sedang mengesan dua lelaki yang terlibat dalam kejadian melepaskan tembakan di hadapan sebuah rumah di Sitiawan di sini pada Jumaat. Ketua Polis...

Polis nafi surat tular kes culik di Hulu Selangor

HULU SELANGOR – Polis menafikan dakwaan terdapat kes penculikan atau cubaan menculik di daerah itu sekali gus menegaskan orang ramai agar tidak mengeluarkan sebarang...

[VIDEO] Ular sawa ‘kenyang’ baham kambing dalam kandang

KULAI – Seorang lelaki terkejut melihat seekor ular sawa batik di dalam kandang yang kekenyangan selepas membaham kambing di Felda Inas, di sini hari...

Letupan bom di tepi jalan membunuh pegawai polis dan mencederakan empat lagi di selatan Thailand

Satu letupan bom di tepi jalan membunuh seorang pegawai polis dan mencederakan empat lagi pegawai di wilayah Pattani di selatan Thailand semalam. Beberapa anggota pegawai...

Pelajar perempuan dirogol di asrama sekolah di hadapan rakan-rakan

Seorang gadis berusia 17 tahun telah dirogol di hadapan rakan-rakannya oleh seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun ketika dia berada di asrama kuarantin Covid-19...

Menteri BN dalam kerajaan dikelilingi ‘musuh dalam selimut’, kata Zahid

Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Mahiaddin Md. Yasin tidak perlu beria-ia sangat mengumumkan Barisan Nasional (BN) musuh utama Perikatan Nasional (PN). Pengumuman itu sekadar...

[VIDEO] MBJB naik taraf pam air dalam usaha tangani banjir kilat

JOHOR BAHRU -- Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) akan menaik taraf pam air dari empat unit kepada enam unit di Rumah Pam Sungai Chat,...

[VIDEO] Polis kesan peragut rantai emas

KUALA LUMPUR – Polis sedang mengesan peragut di dalam sebuah video insiden ragut rantai emas yang sedang dipakai mangsa ketika duduk di atas motosikal...

[VIDEO] Jambatan Kampung Parit Baru runtuh

BATU PAHAT: Akibat dirempuh rumput tebal ketika air sungai deras, jambatan utama di Kampung Parit Baru, Parit Raja di sini runtuh semalam 24 September...