Mahathir dan Muhyiddin tidak pernah bayar prinsipal hutang 1MDB

Tengku Zafrul kata tuduhan kerajaan tidak pernah membayar balik hutang 1MDB adalah “tidak berasas”. Katanya sudah bayar RM13.3 bilion prinsipal dan faedah.

Tetapi kantoi rupa-rupanya kerajaan BN yang bayar prinsipal hutang itu bukan PH atau PN!

Dato Seri Najib Razak  dedahkan bayaran dibuat daripada hasil jualan syarikat IPP (milik 1MDB) RM10 bilion dan tanah (milik 1MDB) RM2.7 bilion, memang tidak menggunakan duit kerajaan.

Terus krikk krikk Tengku Zafrul!

Jadi mksudnya prinsipal hutang 1MDB daripada 42 bilion turun kepada 32 bilion itu bayaran zaman BN. PH & PN tidak pernah membayar prinsipal hutang 1MDB langsung!

Kenapa kerajaan PN tak bayar prinsipal hutang?

Tengku zafrul menjawab sebab hutang tu belum matang, belum sampai masa untuk dibayar, sebab itu kerajaan PN tak perlu bayar sekarang.

PH & Muhyiddin bayar interest sedikit sahaja tapi bisingnya macam nak bangkrap negara.

Macam itu lah adab bila dengar cerita kaki-kaki kencing. 10 dia cakap 100 tak boleh pakai.

Itu pun hutang-hutang 1MDB ditinggalkan bersama aset-aset bernilai tinggi seperti Bandar Malaysia dengan nilai pembangunan kasar (GDV) RM140 bilion, TRX (GDV RM40 bilion), tanah 1MDB dibeberapa tempat lain.

Sumber:

Syed Agil Jamalullail

BACA juga:

Facebook Comments

BERKAITAN

Kategori:

TERKINI

Padah benarkan pelajar perempuan ambil gambar tanpa baju

Guru seni wanita, 41, dipecat selepas membiarkan pelajar berusia 15 tahun bergambar TANPA BAJU dan murid lain membuat simulasi melancap dan memegang botol alkohol...

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...