Perbicaraan Najib: Pendakwa dan Pembela minta tangguh perbicaraan besok

Murid-murid sekelian, proses perbicaraan ini sememangnya memenatkan kepala hotak kedua-dua pihak, tak kira Pendakwaan atau pembelaan.

Mental dan fizikal kena kuat kerana kita kena fokus terhadap setiap patah perkataan yang diucapkan, kena berfikir dan berhujah pada masa yang sama serta harus meneliti setiap dokumen yang di kemukakan dan sebarang kesilapan walaupun kecil boleh mengundang padah yang besar di akhirnya.

Oleh itu adalah sesuatu yang biasa untuk mana-mana pihak memohon penangguhan kes dan atas budibicara Hakim selepas mempertimbangkan sebab permohonan penangguhan, maka penangguhan akan di benarkan.

Saya teringat ketika mengendalikan kes Kamal Hisham Jaafar setahun yang lepas, ketika saya menaiki penerbangan balik ke Kuala Lumpur, saya tertidur sebelum pesawat berlepas dan hanya di kejutkan pramugari selepas tiba di Subang selepas pesawat telah kosong.

Saya tak rasa langsung proses penerbangan itu kerana penat sangat.

Jadi janganlah kita nak menganjeng kata pihak ni takut nak Bicara lah, pihak sana asyik tangguh la, asalkan ada asas maka sewajarnya Kita berehat sebentar sap kok lu.

Dan berkaitan pengesahan cek-cek yang sedang di buat sekarang, itu adalah proses biasa setakat mengesahkan kewujudan transaksi.

Yang bestnya nanti apabila di panggil saksi-saksi untuk memberitahu Mahkamah sebab apa pembayaran itu di buat.

Samada sebab yang menyalahi undang-ubdang atau atas sebab yang sah mengikut undang-undang.

Paling best bila saksi salah titik perpuluhan, patut clear kan cek RM3.5juta tapi pergi tunaikan RM3500 saja.

Peguam pasti suka kejadian ini kerana bank pun boleh silap titik perpuluhan, mesti ada silap lain lagi akan di korek.

Maka Nantikan episod bicara ini seterusnya, mesti ada yang akan terkena nanti.

Nak mintak tangguh ni Tommy Thomas terer.

Sebab dalam kes Sivil pun sama boleh mintak tangguh dan yang bab ni dia pakar.

Bab kendali Bicara jenayah, dia tak tau apa.

Tu yang kena sub job kat kawan-kawan dia dari swasta tu.

Ada pegawai dalaman AGC dia tak berapa percaya.

Org Najib katanya.

Oleh Buzze Azam

……..
Rujukan:
https://m.malaysiakini.com/news/472699

https://pakdin.my/tag/src-international

Facebook Comments

BERKAITAN

TERKINI

Padah benarkan pelajar perempuan ambil gambar tanpa baju

Guru seni wanita, 41, dipecat selepas membiarkan pelajar berusia 15 tahun bergambar TANPA BAJU dan murid lain membuat simulasi melancap dan memegang botol alkohol...

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...