Home / :: BLOG :: / Derma King Saud: Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak
Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak

Derma King Saud: Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak

Berdasarkan maklumat yg di catit dalam “kertas siasatan terhadap Najib Razak” sepertimana diterbitkan dalam blog The Third Force, adalah di maklumkan bahawa Tan Sri Zeti Akhtar Aziz selaku Gabenor BNM pada waktu itu telah terlibat secara langsung semasa transaksi membawa masuk wang derma dari Arab Saudi dilakukan.

Menurut kertas siasatan tersebut, Zeti telahpun diberitahu oleh Dato’ Seri Najib Tun Razak tentang “gift” berbentuk derma yang bakal diterimanya dari Putera Saudi. Bukti yang dipaparkan blog The Third Force jelas menunjukkan bahawa Zeti-lah yang mencadangkan agar wang tersebut dimasukkan kedalam akaun Dato’ Sri Najib.

Berdasarkan perkembangan Ini, sudah tentu Zeti selaku Gabenor Bank Negara ketika itu tahu identiti penderma.

Persoalannya

1. Kenapa TS Zeti tidak membuat kenyataan kepada SPRM berkaitan identiti penderma.

2. Kenapa TS Zeti tidak membantu SPRM mendapatkan rekod transaksi dari AMBANK.

3. Kenapa TS Zeti hanya berdiam diri, seolah-olah beliau tidak tahu menahu perihal perkara tersebut.

TSZ harus menjelaskan bahawa transaksi tersebut tidak boleh disabitkan sebagai “money laundering” kerana ianya mengikuti prodesur kemasukan wang asing.

Sudah menjadi tanggungjawab TSZ menjawab soalan-soalan ini memandangkan bukti-bukti yang dipaparkan oleh The Third Force kian tular di media sosial, whatsapp dan wechat.

Rujukan:
http://pakdin.my/bukti-bahawa-wang-dimasukkan-ke-akaun-najib-oleh-raja-saud-abdulaziz-majid-sebagai-derma/

http://pakdin.my/tag/zeti/

http://pakdin.my/tag/dana-politik

http://pakdin.my/tag/src-international/

 

Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti mencadangkan wang dimasukkan kedalam akaun peribadi Najib Razak

(Visited 32 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

138 comments

  1. Latipah Hairudin Salatin

    baca jgn tak baca. kalau malas baca tak dapatlah sedikit info

  2. Mohd Fahmy

    gabenor bank mencadangkan letak kat akaun peribadi??

  3. Jalak Lenteng

    sesiapa yg menuduh dan memaki dsn dulu tu…baiknya mohon lah maaf…ye lah sempena bulan ramadhan dan aidilfitri yg menjelang tiba nii…jgn tunggu diakhirat baru nak minta maaf…seksa u….

  4. Azhar M Norizan

    Mcm ada unsur2 nk sabotaj DsN dari dulu..well planning!!

  5. Muhammad Ihsan

    Untung DSN ni tambah2 di bulan mulia ni. Untung pahala dia dapat dari orang yg caci dan fitnah dia.

  6. Mohd Amir Md Razain

    Alhamdulillah, kebenaran akan muncul jua.

  7. Tengku Aliff

    Selasa najib belum sampai2 lagi ? Bila nak saman ? Selasa dah bape kali dah ???

  8. Saiful Raden Jumari

    Zeti dah lupa juga..tak ingat dan tak tau..gabenor tak ingat..

  9. Bulan Sabit

    Doa orang yg teraniaya amat lah makbul…

  10. Yop Yop

    Kan dah jelas PAKATAN HARAPAN ni KERAJAAN PENIPU……Yang rajin derma skrg pun GENG KUMUNIS LIM GUAN ENG je …Nak lingkupkan MALAYSIA la tu….

  11. Lee Mali

    satu2 pekung PH akan terbuka…. dasar busuk hati…. KILANG FITNAH

  12. Ummu Haany Fuad

    Yup ada betulnya juga.. Kalau dah dengki kianat mcmtula

  13. Damaiyanti Danny

    Alhamdulilah.., mudah2an dipermudahkan semua.. sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat..

  14. Tengku Aliff

    Azhar M Norizan jawab la org tanya tu ???

  15. Rosli Salim Unggal

    Tapi kenapa zety buat bodoh je selama ni yg mana dia tau sebabkan duit itu rakyat menjadi marah kpd kerajaan

  16. Ummu Haany Fuad

    Dah nak tengah bln pun6pun. Hrtu mcm nak rak dok fitnah xabis3.tp xbuka3 kes pun

  17. Azhar M Norizan

    Tengku Aliff aku DsNajib ke uneducated..

  18. Ummu Haany Fuad

    Mereka smua lupake Allah@ tuhan Ada ..sentiasa memerhati apa yg kita smua buat

  19. Kay Maria

    Alhamdulillah, sedikit dmi sedikit allah tunjukan kebenaran..

  20. Shamsul Az

    Heran ya, kenapa tak tanya Bank Negara awal-awal. Kan senang.

  21. Muhamad Ali

    Akhir zman org baik akn dfitnah org jht diangkat sbgi pmimpin

  22. Dekye Hanz

    mybe sbb dendam kesumat yg disimpan utk menjatuhkan najib

  23. Amizah Amizah

    Bagus ni perlu ketengahkn kenyataan ni jika ia benar

  24. Daeng Zaek

    Haaaa3 pandai2lh minta maaf…tuduhan tkda fakta ambekkau..

  25. Hasmawati Bagu

    Tp pedihnya dfitnah tak dpt dgambarkan…

  26. Muhammad Ihsan

    Hasmawati Bagu bila dalam politik itu lah asam garamnya.

  27. Hasnah Jamaluddin

    Sedikit2 lama2 kebenaran akan terserlah..Penyesalan akan bermula..

  28. Puan Tie

    Ya.. betul tu.. Kat dunia ni susah nk jumpa, Kat akhirat macam Mana?

  29. Nur Aurora Zahara

    Alhmdulilah. Allah akn tnjukkan kebenaran. Semoga Allah permudahkan urusan DSN.

  30. Aziz Ali

    Kebenaran telah terserlah, sapa2 rakan FB yg buat fitnah 2.6 billion tu , pegi la minta maaf kat DS Najib tu, nnti jenuh nak cari Najib kat padang masyhar tu nnti … tu la percaya sangat dgn pemimpin yg suka buat fitnah … SEMUA RAKAN FB , INI LAH FAKTA MCM YG KORANG KATA ADA FAKTA. patut la ISU 2.6 billion semua dah senyap .. klu tak, ada rakan yg sampai pening kepala pasal 2.6 billion ni, nasib tak sakit jantung kan.

  31. Asmidar Sulaiman As

    zeti laa yg kne jwb kt akhirat..dh tau ..knp membisu bila dsn d fitnah..huhu berat..berat..??

  32. Asymuni Asymuni

    Brmacam2 dugaan dtk sri ..d ftnah d hina ….dtk sri tetap tabah ….moga dtk sri trus kn brjuang..prtahan kn maruah dtk dn kluarga dtk sri ….demi keadilan …dtk sri kena tgas …ape yg d prhati kn ..slama dtk sri sbar smkin mnjdi ftnah2 yg d lmpar kn kt dtk sri ….

  33. Asymuni Asymuni

    Wlau pun sya bukan ahli umno n bn …tp sya sntiasa mgkut prkmbggan dtk sri ….sepatut nye ahli2 umno bn mic mca dn rkan2 seprjuanggan prtahan kn tomahan2 yg ph lontar kn …ape yg sya prhatikan tktik ph …mereka arah kn ahli2 mreka mnyerang fb bn umno …trmsuk fb dtk sri ….ini lh snjata yg d guna pkai oleh ph ….smpai rkyat mudah trpgruh ftnah2 yg mreka reka2 kn …

  34. Rosli Pokli

    Abg salim unggal hoi…ia takut klur bersuara abg salim uggal tu yg nama najib marah…

  35. Ruby Hashim

    Saya cdgkan Zetty buat sidang akhbar n perjelaskan perkara yg sebenar jg diam je

  36. Md Fauzi Bin Madon

    Nape dr dulu lg x tunjuk bukti ni..skang br nk tunjuk

  37. Ujang Lengcai

    Macai ph tukar tajuk sb dh bodoh hari2 telan kencing babi

  38. Saffiahyusoff Saffiahqhairunnisa

    mungkin ade komplot d antara mereka…x heran la kalo die d angkat penasihat kerajaan..

  39. Z-Lann Ahmad

    Yahudi punya strategi nk hancurkan negara islam…..

  40. Tengku Aliff

    Kenapa semua sakit hati ni ? Hahahhaha???
    Jawab lah soalan tu .. Kihkihkih ???

  41. Rahim Jais

    Mereka tu ramai yg kafir harbi, yg Mwlayu pun dah macam tak ada agama

  42. Rahim Jais

    Pakar strategik Yahudi ada dlm DAP

  43. Fadzli Fadil

    Jika ianya benar..pd yg memfitnah tu..pgi lah jumpa DSN..minta maaf..klu di fikitk logik akal..DSN ni klu dia tk ckup bijak dia tk jdi PM..tpi tkkn lah dia boleh jdi tk bijak dgn nk songlap duit msok dlam akaun pribadi sndri..kt situ pn kita boleh fikir…cuma krana trlalu pcya kn si zetti ni..tnpa ada prangsaka tk baik..dia ikut nasihat makcik tu..

  44. Fatimah Sidik

    Asmidar Sulaiman As mungkin digula2kn oleh lembaga yg berkuasa. Malukan sama2 buat fitnah, hilang integriti dia

  45. Mohd Affendy

    Next pru kalo bn menang.. bawak zeti ni ke mahkamah dan buat oengadilan.. kenapa dia subahat dgn madey masa tu memburukkan nama najib

  46. Ahmad Ghazali

    Ale uto..najib menyamun..duit ratus juto tu duit songlap la…ptuiii…sg buloh innn..tggu

  47. Rey Zal

    Dh pakai baju oren nnti baru la benar… ??

  48. Rey Zal

    Utong la jibby ade macai yg dungu dulu kini dn selamanye. ?????

  49. Nur Aurora Zahara

    Rey Zal xpe la yg pntg doa yg baik2 je.. Allah ada, Allah tahu yg mana salah dan yg mana benar.

  50. Rey Zal

    Jibby patut kena jawab medungukkan macainye guna media dn wang fitnah hari2 pun kalah juge.. Kuasa Allah mengatasi kuasa dedak jibby… ???????

  51. اكروم زاكى

    Hasil kroni berkurangan kalu biar najib terus memerintah..

  52. Rey Zal

    Allah dh bayar cash kt dunia dh.. Kuasa Allah mengatasi kuasa wang dn dedak jibby yg medungukan macai2nye.. ?????????

  53. Mohd Zulkeflee Seman

    Ehhh dah kalah baru nak jelas, dulu knp x nak jawab siap berdolak dalih lagi. 3 tahun pasal duit 2.3b tu tp xde pulak penjelasan sebegini. Alih2 hari ni ada pulak penjelasan, mcm baru dpt ilham nak kelentong jer…. Yg bodoh jer percaya

  54. Intan Abd Ghani

    SIKAP ORANG MELAYU!!!

    Sindrom Takpe Dikalangan Melayu..

    Dulu..
    Pedagang China datang ke Melaka..
    Takpe..mereka hanya datang nak berniaga..

    Lepas tu..
    Orang Cina dah makin ramai di Tanah Melayu..
    Takpe..mereka tak boleh buat apa2 di Tanah Melayu..ini tanah kita..

    Lepas tu..
    Orang Cina dah kuasai ekonomi kita..
    Takpe..kita juga tumpang senang..negara pun maju sebab adanya mereka..

    Lepas tu..
    Mereka nak kuasai politik negara kita pula..macam mana?
    Takpe..Mereka pun rakyat Malaysia..selagi mereka tak sentuh hak kita,agama dan Raja kita..kira ok lah..daripada pemimpin Melayu yang rasuah dan susahkan kita..

    Lepas tu..
    Eh..mereka dah kacau hak kita,agama & Raja kita..
    Takpe..kita kan rakyat Malaysia..sama rata..selagi kita tak hidup merempat kat tanahair sendiri.kira ok lah tu..

    Akan datang..
    Eh..mereka dah kuasai semua lah..habis semua dah takde..
    Takpe..kita pun dah tak lama kat dunia ni..biarlah anak cucu kita yang tanggung..

    Takpe..takpe..dan takpe..???

  55. Mihar Rahim

    Pahala si pembuat fitnah juga akan masuk berbilion2 di saham akhirat dto sri najib..

  56. Yoyoo Ke

    dari dulu dah terangkan..tapi xmau pecaya..yang orang selalu pecaya dengan cacian,makian dan fitnah je..sapa yg bodoh sebenarnya?

  57. Yoyoo Ke

    untung madey yg ade macai bawak pitnah macam engko jugak rey zal…

  58. K-rol Nickman

    dulu dah terangkan, tapi mangkuk2 mcm ko mane nak percaye… dah termakan fitnah atuk93 dewa dewi PH tu.. mahafiraun dah jadi mahasuci.. suh mkn taik pun korg mkn… #rinduzamantun la kate koooo

  59. MrsMoon MJ

    Cakaplah apa pun. Keluar lah kebenaran dlm bentuk apa sekalipun.. puak2 PH ttp takkan percaya. #mapuhkaki

  60. Norizam Johari

    Peh!..betul ka?kalau betul sudh penuh syarat Dsn utk ke syurga..Ameen..

  61. Qiestina Arshad

    Sejak2 ni xhabis2 sidang media. Bosan pulak rsenye..

  62. Rahim Jais

    Janji2 manis PHitnah menggelapkan mata, membutakan hati

  63. Awis Alqarni

    Bodoh hgpa suma…zeti d arahkan…pm sape…pasal hgpa suku sakat umno da byk mkn duit haram…kisah sang rosmah yang curi duit rakyat Malaysia di bantu oleh suaminya berlindung di sebalik tabir umno…hai org2 umno yg bengap, hgpa kalah pasai najib dok sebat duit…org2 umno, sape blh terang kt kami, 1MDB tu apa?

  64. Suriani Yahya

    Dulu memburuk2 DSNR terang2 dalam fb dan WApp, hingga1 dunia baca. Sekarang kena cari jalan untuk minta maaf secara terbuka kepada DSN supaya dia blh maafkan!

  65. Awis Alqarni

    Akhirnya umno melukut di tepi gantang… Jahid midi mintok damai…siap pi lawat tun tu..anywhere .. Sg.buloh menanti penyamun umno.

  66. Zaleha Amerah

    Jikalau ini BENAR adalah tanggungjawab Tan Sri Zeti membuat perjelasan secara terbuka . Klau x beliau juga terpalit dgn fitnah ini .

  67. Liza Hani

    Sape jumpa tun…maknanya nak mintak damai…ceteknyerr…

  68. Razak Abdullah

    Kain Hitam kalau Kotor…Cuci mcmana pun xkan jadi putih…begitu juga hati…akhir zaman Umat lebih percayakan perkara Munnar Dari yg maarof

  69. Mohd Zulkeflee Seman

    So bergembiralah dgn surat yg berletterheadkan raja Saudi yg ayat ya x menjelaskan transaksi RM2. 3b tu. Bodoh sampai ke tua la….

  70. Rey Zal

    Untung la peyamun jibby yg ade macai pebanggang yg fitnah peyamun percaya yg betol meyamun x caye.. Caye la cai.. ?????????

  71. Rey Zal

    Kebenaran akn tertunjukan kalo jibby dh sarung baju oren. ?????

  72. Liza Hani

    Macam mana nak pertahankan…karang kena maki???

  73. Asymuni Asymuni

    Nk prtahan pati guna akal dn pikiran ….klau pihak lawan guna ftnah …blas lh ape yg ptut d balas ….contoh nye …pihak lawan kata malysia nk lingkup …kite guna lh akal nk kena pihal lawan blk …ok nk tanya …zaman mlysia jatuh dulu n zaman frex dulu zaman sape …keadaan thun 97/98 ape yg jd ketika itu ….

  74. Asymuni Asymuni

    Hakim ngara bru ni ada kh adil ….ada kh kes bglo kes trlorong .kes rfizi gugur dgn mudah …ini kh krjaan adil ……

  75. Asymuni Asymuni

    Klau tkut kena maki jgn masuk pati …

  76. Benedict Gumai

    Orang ni,bagus beri derma kat pelarian atau mana2 negara miskin,lagi banyak pahala daripada memberi kepada yang mempunyai kedudukan.itu nama Dosa yang besar kerana menipu.

  77. Rosli Salim Unggal

    Rosli Pokli merdeka 31 ogas jgn lupo bawak bendero yo pok li hang tulis apo tu bebelit hampeh

  78. Azizi Gigi

    Allahswt menguji hamba-hambaNya lalu naik sebuah kerajaan yang jauh lebih zalim .. itulah tandanya rakyat Malaysia jenis kufur nikmat.

    la ni, takde sekor pencacai PH yg berani menyalak ibarat orang gila (demo bersilih ganti) menuntut harga minyak turun, mansuh TOL, mansuh PTPTN, kembalikan Subsidi

    zaman sekarang puak kafir dan pembawa ideologi songsang mengambil alih dengan membawa pelbagai tuntutan – lalu KERAjaan baharu menjawab “akan dikaji” dan bakal ditunaikan sebanyak mungkin daripada seluruh tuntutan.

    Allahu .. ?

  79. Azizi Gigi

    Mohd Zulkeflee Seman sebenarnya ko lah si bodoh yang sudah tua itu.

    kutuk diri sendiri ke ? ?

  80. Victor Tan

    Ko tu bodoh dh lh kepala basah ?

  81. Hazian Hashimura

    TSZA bukan bodoh la weiii… king saud konon….

  82. Mohd Zulkeflee Seman

    Kita tunggu dan tengok lah nanti siapa yg bodoh…..

  83. Kamal Ishak

    Mohd zulkeflee seman..lai..lai makan taik..

  84. Kamal Ishak

    Dia bru dpt infrmasi…x tau ap pn…lagak pndai….hampass..

  85. Mohd Misran

    alhamdulillah..fakta yg pasti bukanya auta

  86. Hamzah Hamzah

    Org gila pun takkan derma 2.6 billion.

  87. Hamzah Hamzah

    Najib kena fitnah? Lawaknya…aku bagi 3 HA..

  88. Hamzah Hamzah

    Nkau ni cakap..budak tak sekolah pun tak bodoh mcm nkau..

  89. Hamzah Hamzah

    Amiin…permudahkan DSN masuk jel…tak pun gantung terus..

  90. Hamzah Hamzah

    Aku penyokong PH, tak menyalak tuntut manifesto..sebab.. Sial najib dan konco2 dan pengikut setia yg buta mcm kau dah jahanamkan ekonomi negara smpai kerajaan baru trkial2 nak settle trlalu bnyak TAIK yg yg ko org tinggalkan. Pedulik dgn manifesto..yg wajib BN mamposs…

  91. Hamzah Hamzah

    Yup..kebenaran Najib penjenayah besarr…

  92. Hamzah Hamzah

    Ada jugak org malaysia yg bodoh tahap dewa mcm nkorang ni…

  93. Hamzah Hamzah

    Abis tu najib punya punahsihat…peguam2..sapa?

  94. November Rain

    Hamzah Hamzah ko melayu buta ekonomi .. dulu puak ko yang salak berdemo silih ganti, menjulang buku manifesto Pakatan’ Dajjal.

    Allahswt Maha Adil. hari ini lidah’ puak ko terikat bila KERA-jaan ko sendiri berkhianat dengan segala manifesto yang ko julang sebagai kitab.

    lazat tak air kencing KERAjaan ? ?

  95. Shaari Md Ideris

    DSN dah mencuri…kita pulang nsk minta maaf kat dia.
    Undang2 mana macai umngok pakai nie?

  96. Sebenarnya DSN difitnah kerana beliau ingin membangunkan Islam. Contoh banyak peruntukan tak perlu saya disebutkan. 1MDB senjata tersirat golongan kufar-talibarut untuk manipulasi supaya Islam diketepikan dalam era zaman DSN. Saya dah hampir 13 tahun bekerja-menetap di selangor mondus-operandi ini supaya Islam dipinggirkan

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.