Golongan LGBT ada hak di Malaysia asalkan tidak amal secara terbuka – Wan Azizah

Komuniti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) mempunyai hak berada di Malaysia asalkan gaya hidup mereka tidak diamalkan secara terbuka, kata timbalan perdana menteri.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bagaimanapun menasihati golongan minoriti itu tidak menghebahkan kehidupan peribadi mereka selain memahami Islam merupakan “agama rasmi” di Malaysia.

“LGBT mempunyai hak mereka asalkan dilakukan dalam lingkup peribadi,” katanya kepada Malay Mail.

“Islam agama rasmi [Malaysia], di mana kita ada amalan tertentu dan yang sudah termaktub.

“Sebagai seorang Islam, saya mempunyai keutamaan saya mengenai hak mereka sama seperti penganut bukan Islam.”

Ahli parlimen Pandan berkata undang-undang melarang homoseksual dan Seksyen 377A Kanun Keseksaan menjadikan hubungan seksual yang bertentangan sebagai bukti. – MalayMail

Rujukan:
Sumber:-
LGBT ada hak di Malaysia, asal bukan terbuka, kata Dr Wan Azizah

Wan Azizah: LGBT fine as long as kept in private, not ‘glamourised’

Loading...

246 KOMEN

  1. Kami anak muda malaysia mahukan Anwar segera menjadi pm by hook or by crook…rakyat sudah semakin jauh dr pkr ..lagipun janji tun bukan kitab suci..dan bongkar semula semua kes harta kekayaan anak2 tun spt yg dsai dan rafizi bongkarkan sebelum ini…kami sayang pkr

  2. Semoga pencegah maksiat diberi hak utk memelihara islam sebagai agama persekutuan termasuk memasuki tempat yg tertutup dgn bukti yg cukup tanpa halangan utk gaya hidup yg sihat sbgmana dianjurkan semua agama….

  3. statement macam ni la yg sebabkan lgbt naik toncang.. bagi betis nak paha.. kemudian bila bagi paha.. nak the whole body.. thanks to rahmatan lil alamin.. lepas ni pening dr zul dgn masalah kesihatan depa

  4. Kerajaan PH tak perlu sibuk dgn parti lain..dah ada jawatan..dah jd menteri, buat la kerja.. Tunaikan dulu semua janji-2 manifesto Pru14 yg PH janji..ini kerja hakiki pun tak buat, ada hati nak jaga tepi kain parti lain pulak..poodahhh..PH tahu menipu rakyat je..
    #PH PENIPU RAKYAT.

  5. Moga diberi hidayah buat mereka
    Binaweeee pnya pengurusan…
    Benda mcm ni pn xboleh settle..
    Nk jadi mcm negara jiran.. Baru nk sedor..
    Bodoh pnya pengurusan
    Takut pada kapir laknat..
    Non muslim pn menyumpah dng puak2 hanat ni.. Kau islam… Boleh restukan..
    Bodohh butir kambing sepan basuh kereta botol kicap. Nasi basi tulang tikus batu punai lantai berlubang pasu pecoh jaring koyak kaki bontot

  6. Bodoh jugak rupanya kau Ni ya azizah…hukum.haksm kau dah tk tau ke….keturunan YG dilahnat Allah jenis apa….kau keturunan tu ke….laki kau dah mmg jenis tu…kau bawsklah ank2 kau masuk group tu…lbh.elok cantik kau buang tudung kau tu…pkai mcm teressa buluh kasap tu…laki kau pun tk kisah pun sbb dia pun pegang koling Hindu….lpas tu kau pegang pulak Guan taik tu

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini