Home / :: BLOG :: / Mahathir umum 3 Menteri Kabinet utama

Mahathir umum 3 Menteri Kabinet utama

Perdana Menteri, Mahathir Mohamad, hari ini menamakan:
– Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng (Menteri Kewangan)
– Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Menteri Dalam Negeri) dan
– Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu (Menteri Pertahanan).

Beliau berkata buat masa sekarang hanya tiga menteri bagi portfolio utama diumumkan manakala menteri bagi baki tujuh lagi kementerian termasuk Pendidikan, Pembangunan Luar Bandar, Ekonomi, Kerja Raya, Pengangkutan, Multimedia Sains dan Teknologi serta Kementerian Luar akan diumumkan selewat-lewatnya minggu depan.

Dr Mahathir mengumumkannya pada satu sidang media selepas selesai mengadakan mesyuarat khas berkaitan pembentukan Kabinet, di Wisma Yayasan Selangor, di sini hari ini.

Beliau berkata, Majlis Pemimpin Utama Pakatan Harapan juga akan ditubuhkan bagi mengkaji keperluan berkaitan ahli Kabinet, di mana wakilnya akan ditentukan parti komponen PH sendiri termasuk WARISAN di Sabah dan wakil dari Sarawak.

Majlis Pemimpin Utama PH antaranya akan dianggotai oleh:
– Tan Sri Zeti Akhtar Aziz,
– Profesor Dr Jomo Kwame Sundaram dan
– Robert Kuok.

(Visited 13 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

36 comments

  1. Azhari Maslan

    Mat sabu menteri pertahanan….?…TUN dah abis pikir ka?…jgn di beli lastik dah la buat askar2 nnti….

  2. Ariffin Layan

    Nk putus kepale wt la peragai lge ko aq tgk nnty…

  3. Fairos Hamdan

    Marah lh pesara2..lg 97 hari..banyak lg kejutan..

  4. Pendekar Melaka

    untung askar dapat abg mat.#teamabgmat

  5. Mat Jan

    jgn lupa YB..tanah utk pesara tentera yg dijanjikan dulu tu..10 ekar seorang ????

  6. Siti Fairuz

    Kenapa PKR tiada dalam PC ek? ???

  7. Khairul Anuar Ismail

    Dulu baling mikrofon… nanti baling M16 plak apa

  8. Ian

    tanda tanda dah mula nampak…

  9. Gir Rizalo

    Hari2 askar bole main sabun je laa pasni..

  10. Aril Rots

    Gempak mat sabu menteri pertahanan.hahaha.

  11. Pendita Buta

    nak tembak pakai M-16 ke G-string

  12. Al Reza

    Yb yg pernah dituduh menagungkan komunis diangkat menteri pertahanan berat nanang ni.mcm mana tentera kita nak tabik dia aku tak tahu.silap percaturan ni bagi la org yg ada kredibiliti jadi menteri pertahanan cth ada dikalangan PH ada kapten atau mejar bersara baru molek dilantik.Mcm mana la mat sabu nak pi luar negara nanti tentu org luar nanti panggil dia clown negara luar pun ada risikan juga aduyaii

  13. Zaifuzzaman Zzr

    Hasil daripd merpertahankn chang pang kot dpt menteri pertahanan..

  14. Buyung Tembaga

    Topi askar akan bertukar kepada cop Bintang 3.

  15. Ismail Al-Bakhtir

    Menteri kewangan boleh binna terowong laut cina selatan

  16. Azhar M Norizan

    Ada kes mahkamah pun boleh jadi menteri?!! Gila apa PM ne..

  17. Aini Karim

    Tun nyanyuk wei… Aku nak gelak ke nak nangis ni…. Dploma pemakanan…. Jd menteri pertahanan……

  18. Zailan Amir

    Haha nanti kuali dibuat jadi topi askar

  19. Zailan Amir

    Madey nak bawak masuk duit berbillion dia dari luar negara. Kalau lge bagi lepas masuk Malaysia madey bagi lepas kes mahkamah lge.

  20. Matcom Mohd

    Permulaan nanti akan dituntut jawatan yg lagi tggi

  21. Matcom Mohd

    Nanti askar masak jer la heheheheeg tukang masak hotel kan pakai uniform heehehe

  22. Azhar M Norizan

    Zailan Amir PerUBAHan konon..terima kasih pengundi muda yg banggang!!

  23. Abdul Hakim

    komunis pun boleh setle hutang kerajaan negeri dlm tempoh 2 penggal… mcm mna najib melayu islam ahli sunnah wal jamaah islam wasatiah boleh tinggalkan hutang persekutuan hampir 1 trilion

  24. Aminordn Taharim

    Tang mat sabu jd menteri pertahanan yg tu mmg lawak…kha33x

  25. Rosli Hashim

    Aini dia paki kuali Dan belanga sebagai kereta perisai he!!!!

  26. Shafarin Mohamad

    wtf ….mat sabu yang duk kutuk pejuang bukit kepong dan mengangkat komunis sebagai hero malaya diangkat jad menteri pertahanan? tun ni memang dah nyanyuk.pastu guan eng si kafir lahanat ni pegang duit. tengoklah lepas ni habis duit2 zakat, tanah2 wakaf, tanah2 rizab melayu habis kena sapu si cina lahanat ni.apa yang akan tinggal pada melayu lepas ni.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.