#PASleaks: Ada Konspirasi Antara Pemimpin Politik, Peguam Negara Dan Ketua Hakim? – Shahrir

Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad mempersoal kandungan penyebaran dokumen yang didakwa sebagai ‘strategi PAS’.

Katanya, ini kerana terdapat satu perenggan di salah sebuah muka surat tersebut menyebut bahawa terdapat konspirasi di antara pemimpin politik serta badan undang-undang dan kehakiman negara.

“Kalau betul apa yang terdedah itu adalah pendapat ‘TSMY’, maka ianya membayangkan sudah berlakunya satu konspirasi dan pakatan haram antara pemimpin politik dengan peguam negara (AG) dan hakim negara (CJ).

“Jika betul, sudah berlaku kerosakan sistem kehakiman negara. Pendedahan laporan risikan politik PAS ini sudah lama berlaku. ‘TSMY’ ada dipetik inginkan perbicaraan disegerakan. AG, seperti biasa, diam seperti… (gunakan apa sahaja perkataan yang sesuai tapi jangan tuliskannya).

“CJ? Dulupun dah buat laporan polis tapi umum tidak mengetahui hasil siasatan samada sahih atau tidak serta tindakan terhadap mereka yang mengaku ‘bisa diatur’ keputusan hakim.

“Kehakiman? Sudah biasa buat laporan polis pun,” katanya menerusi satu hantaran di Facebook.

Shahrir malah turut memaklumkan bahawa menunggu respon daripada pihak yang berkaitan untuk menyangkal isi kandungan dalam dokumen tersebut.

“Saya? Tunggu je kalau ada penafian dan laporan polis terhadap pendedahan laporan risikan ini.

“Sekurang-kurangnya, Perdana Menteri boleh tanya AG betul ke pendapat ‘TSMY’ tu. Betul ke sudah ada ‘kolusi’ diantara pemimpin politik dengan AG dan CJ?

“Tak susah sebenarnya kalau nak cari kebenaran dalam hal ni,” soal beliau.

Terdahulu tular di media sosial helaian dokumen yang dipercayai sebagai ‘langkah politik PAS’.

Respon Shahrir tersebut adalah khusus berkenaan petikan daripada kandungan dokumen seperti berikut:

“Menurut TSMY dalam urusan mahkamah Zahid dan Najib, AG dan CJ setuju membantu percepatkan kes dan jatuh hukum.” – Conclusion No. 6, Laporan Political Engagement PAS Pusat.

BACA juga:

Facebook Comments

BERKAITAN

Kategori:

TERKINI

Padah benarkan pelajar perempuan ambil gambar tanpa baju

Guru seni wanita, 41, dipecat selepas membiarkan pelajar berusia 15 tahun bergambar TANPA BAJU dan murid lain membuat simulasi melancap dan memegang botol alkohol...

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...