[Video] Mahathir kata Anwar peliwat di Oxford

Penanya: Mahathir, anda bercakap tadi bahawa adalah salah untuk melakukan penahanan politik ke atas individu. Adakah anda mengaku bahawa anda juga bersalah melakukan kesalahan yang sama ketika jadi PM ke 4 dahulu?

Mahathir: Maaf? Saya tak faham. Anda rujuk kepada siapa?

(Tun buat-buat keliru dan lupa adanya manusia bernama Anwar Ibrahim) 🤣

Penanya: Anwar Ibrahim. (dalam hati…tua kutuk buat-buat dunno plak…)

Moderator: Anwar Ibrahim, Mahathir.

Anwar: Oh! Anwar Ibrahim! (punyalah tak signifikan sampai aku lupa)

Kemudian Tun jawab….

Mahathir: Aku kalau cerita pun korang takkan percaya.

Penanya: Cerita lah…

Jawapan Mahathir: Dia dibicarakan 9 bulan. Segala macam bukti dibentangkan. Dia juga bawa saksi seramai mungkin. Dah akhirnya dia diputuskan bersalah oleh mahkamah.

Hakim-hakim yg putuskan dia bersalah. Bukan aku.

Penanya: Jadi anda tak ngaku dia dianiaya la?

Mahathir: Kan aku dah kata. Dia dibicarakan dan disabitkan bersalah atas kesalahan jenayah (liwat) di mahkamah. 9 bulan perbicaraan dengan segala mak nenek bukti keluar. Tapi kami dah setuju lupakan kejadian silam ini kerana keutamaan kami adalah jatuhkan Najib Razak. 🤦🏼‍♂️

Penanya: Jadi liwat ni satu kesalahan lah? (Anwar bukan tahanan politik la ni?)

Mahathir: Liwat satu kesalahan di Malaysia. Kalau anda nak buat kat tempat lain macam England tak apa. Aku tak kisah. 😂

Tak boleh bayang apa perasaan Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail, Nurul Izzah Anwar dan segala otai-otai reformasi bila tengok Mahathir cakap macam ni.

Anwar sikit pun tak pernah malukan Tun di mana-mana selepas PRU ke 14. Tapi ini entah kali ke berapa Mahathir malukan Anwar di depan masyarakat dunia.

Oleh: Nabeel Naqie

Facebook Comments

BERKAITAN

Kategori:

TERKINI

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...

Dr Mahahir lindungi Muhyiddin daripada didakwa – Razlan

Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno, Razlan Rafii mendakwa berlaku pendakwaan terpilih ketika pentadbiran Mahathir Mohamad, susulan laporan Muhyiddin Yassin dikatakan menerima dana daripada Ultra...

Benarkah Muhyiddin sedang di rawat ketika dikatakan menerima wang dari UKSB?

"Saya sedang rawat kanser. Tak mungkin terima sogokan" Katanya, ini kerana antara Jun hingga Ogos 2018 beliau menjalani pembedahan kanser dan kemudian mengambil cuti selama...

[Video] Tragedi 15 rumah terbakar di Petagas

PUTATAN: Lebih 10 rumah musnah dalam kebakaran di Kampung Contoh, Petagas, di sini, malam tadi. Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Mohd Haris Ibrahim, berkata...

[Video] DUA pelajar pondok di temui terapung dalam keadaan berpelukan

KOTA BHARU: Dua pelajar sebuah pondok di Pasir Tumboh di sini, yang hilang di Sungai Machang, Limbat, petang semalam ditemukan lemas, jam 8.40 pagi...