Kenyataan DS Najib bahawa kita akan bangsat jika UMNO kalah benar-benar berlaku

Kongsi:

Aduh, apa nak jadi dengan Malaysia hari ini.

DS @najib_razak tinggalkan kerajaan dengan Rezab tertinggi dlm sejarah RM438 bilion dan lebihan akaun semasa RM15 bilion.

Dapat kat Mahathir dan Guan Eng, bila taknak tunaikan janji-janji pilihanraya mereka, mereka buat cerita hutang negara lebih 1 trillion dan 1MDB muflis.

Habis lari semua pelabur asing, index BSKL jatuh, Ringgit jatuh, sehingga akhirnya Guan Eng terpaksa mengakui hutang negara yang rasmi cuma RM686.8 billion sahaja. Padahal hutang 1MDB hanya 31b dan aset ada 43b.

Hutang sebenar negara mengikut cara kiraan antarabangsa yang menepati piawaian IMF dan Bank Dunia cuma 686.8b. Tapi nak cover Gobernor BNM dan Tan Sri Zeti terlepas cakap Ekonomi Malaysia bagus dan Rezab Negara tertinggi dlm sejarah, Mahathir terpaksa menipu sebelum rakyat sedar dia menang pilihanraya dengan menipu dan memfitnah kerajaan pimpinan DS Najib.

Apapun saya nak beritahu kat Mahathir dan DAP, DS Najib perintah negara ini dengan penuh bermaruah. Beliau tidak pernah mengemis mohon bantuan USD 1 billion kat Sultan Brunei.

Bila matawang kita jatuh akibat kejatuhan harga minyak dan janji Presiden Trump untuk menaikkan interest rate Amerika, DS Najib tidak perlu menambat ringgit, namun beliau berjaya buat ringgit kembali kukuh dari RM4.49 = USD 1 kepada RM 3.85 sebelum 9 Mei, 2018. Apatah lagi meminta derma dari rakyat seperti ini.

Sudahlah kamu tipu rakyat janji nak bagi macam-macam jika menang pilihanraya. Bila dah menang, kamu minta pula rakyat derma pada kamu.

Apalah malang Rakyat Malaysia dapat kerajaan Bangsat macam ni.

betul kata DS Najib, kita akan bangsat dibumi sendiri bila UMNO hilang kuasa.

Ayuh bangkitlah ahli-ahli UMNO. Cukup sudah meratap kekalahan kita.

Pakatan akan kita benamkan sepertimana DPJ dibenamkan oleh rakyat Jepun bila gagal tunai janji.

UMNO akan kembali memerintah dengan lebih gagah sepertimana LDP dijepun bila rakyat mula sedar hanya kita mampu tunaikan janji dan tadbir negara ini dengan baik.

Lokman Adam
Pemantau Malaysia Baru
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1904098452967738&id=100001028064597

#JanganKenaTipuLagi
#ManifestoBukanJanji
#RinduZamanNajib
#pray4dsnr

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

12 Replies to “Kenyataan DS Najib bahawa kita akan bangsat jika UMNO kalah benar-benar berlaku

  1. Saya bukan ahli UMNO tidak minat menyertai mana2 parti politik tetapi mengundi BN pada pilihanraya2 yg lepas2 utk DUN Hulu Bernam. Pada pandangan saya, UMNO tidak akan kembali bangkit lagi. NEVER. Selagi barisan kepimpinan yg ada sekarang ini masih menerajui UMNO. Dan juga sekiranya wakil rakyat BN (Parlimen & Adun) serta ahli2 akar umbinya tidak merubah sikap mereka yg masih bercakap celupar, bersikap sombong dan bongkak. Sikap suka memilih2 kroni utk ganjaran jawatan, tanah, peruntukan, dsb. Saya melihat bahawa rakyat dah benci dgn parti yg menggunakan bangsa Melayu utk kepentingan diri sendiri & kroni. Tidak responsif kepada kesusahan yg ditanggung oleh rakyat malah mempersendakan tahap intelektual mereka. Kemenangan BN bermakna hadiah yg akan dinikmati hanya oleh segelintir kroni & penyokong YB yg terpilih sahaja. Lastly, apa yg ADUN Hulu Bernam buat utk kawasannya, terutamanya dikawasan2 Felda yg menjanjikan ‘an almost winnable seat’ for her ?. Hanya banner ?. Adakah ADUN prihatin tentang permasaalahan mereka dan tunggakan hutang kebun yg berlambak dan perlukan penyelesaian segera ?.

  2. setuju sangat2. Sombong tak habis2, admint dah habis pilihan raya pun masih nak menyrang PH bukan nak nasihat orang2 umno supaya berubah dan cuba ambik hati rakyat. Rakyat senyap jer tapi mereka lihat dan pandang mereka tau apa nak buat tak makan dek hasutan pun.

  3. Jangan nak beranganlah umno boleh bangkit kalau pemimpin umno dan ahli2nya masih berperangai macam dulu juga. Mcm admint ni asyik menghasut sahaja kerjanya supaya rakyat benci ph. Cubalah ubah strateji buat baik , tulis yg baik2 pada rakyat supaya rakyat sayang semula pada umno. selagi tak berubah jangan haraplah rakyat nak percaya pada umno. Nampak sangat dah kalah pun tak nak muhasabah diri. Cuba tengok diselangor pemimpin umno cakap berdegar2 macam halilintar nak rampas selangor kembali. Tapi rakyat tak termakan dek gula2 dan dedak umno. ubahlah perangai sombong umno dan pentingkan kroni sahaja. Jangan jadi sombong bodoh. Rakyat sekarang lebih celik mereka lebih tahu siapa yg patut disokong. Mereka tidak mahu pemimpin yang hanya mengumpul harta dan tidak peka dengan kesusahan rakyat. Berubahlah… Admint pun sama.

  4. UMNO perlu kembali ke pangkal jalan. Perlu jadi juara kepada suara hati nurani rakyat marhaen. Bukan jadi group/tempat golongan elitis, opportunis dan ‘yes man’ berkumpul. Go back to basic pls, be humble and work hard. Otherwise, sorry. Pandangan dr saya: golongan atas pagar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.