Home / :: BLOG :: / Rizab Antarabangsa BNM menyusut US$1.6b kepada US$107.9b berbanding sebelum PRU 14

Rizab Antarabangsa BNM menyusut US$1.6b kepada US$107.9b berbanding sebelum PRU 14

#FaktaBukanAuta #PenyamunForex #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih

Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia (BNM) pada 14 Jun 2018 US$107.9 bilion
Pada 30 April 2018 yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu US$109.5 bilion.

Hilang US$1.6 bilion.

Apa sudah jadi dengan #MalaysiaBaru.

Rizab Antarabangsa pada 14 Jun 2018:
http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=bm_press&pg=bm_press&ac=4699&lang=bm

Rizab Antarabangsa pada 30 April 2018:
http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=bm_press&pg=bm_press&ac=4670

Untuk pengetahuan Ringgit juga merudum hari ini kepada RM 4.01 bagi US$1, terburuk semenjak Pilihanraya Umum ke-14.
https://xe.com/currencycharts/?from=USD&to=MYR&view=1M

Indeks Saham Bursa Malaysia juga merudum dibawah 1,700 mata hari ini kepada 1,692.32 berbanding 1,850 mata sebelum PRU 14. Berbanding pasaran saham serantau terus meningkat.
https://www.investing.com/indices/ftse-malaysia-klci-historical-data

———
Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia pada 14 Jun 2018

Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah USD107.9 bilion pada 14 Jun 2018. Paras rizab ini memadai untuk membiayai 7.5 bulan import tertangguh dan 1.0 kali hutang luar negeri jangka pendek.

Rujukan:
http://pakdin.my/tag/forex
http://pakdin.my/tag/rizab-antarabangsa/

(Visited 20 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

12 comments

  1. Punk Cheff Punkrockcheff

    Rizab BNM dh kena samun ngan MAHADEATH dh!!!!

  2. Rosslan Roslan

    BANYAk ITU USD ITU, lgh tolong jawab tak buat kerja Ke????

  3. Falahi Sarisatriya

    Pebenda la korang ni. Lawak aku tgk. Hahaha

  4. Shadi Dino

    Alhamdullilah….bln sept dh dekat…doa2 yg diorang jaja dulu hampir jd kenyataan

  5. Shaiful Bahri Selamat

    Ha….masih ramai yg kena bohong…x fhmmm2….

  6. Nazim Qahar Muhamad

    Bukan apa banyak Ketua ketua perompak duduk dalam itu penasihat ekonomi pun perompak lagi mahu Duit tak hilang

  7. Acong Muoo

    1 b dah bagi2 kat jkkkkk org tua,,, pas ni susut lagi,,,

  8. Che Noran Mohd Jelas

    Apa eminent person zetti kata & nasihat…

  9. Kay Maria

    MENTERI KEWANGAN YG BENGAP TU DH MAMPUS KOT..

  10. Mustaffa Ismail

    Mana….mana….. penasihat pakar2 10% yang kata terbaik sangat…… suda lari ka……tan sri zati pun dah takda….. apa cerita…..

  11. Ahmad Ibrahim

    Tak pe , kata macai ph, asal bn kalah…..haha

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.