Tag -> Felda

Pendakwaan terhadap Noor Ehsanuddin...

PUTRAJAYA: Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) berpendapat wujud elemen...

FGV: Penroka Felda masih...

Ini bermakna peneroka-peneroka FELDA masih mengalami tekanan. Oleh itu, mereka memerlukan lebih banyak bantuan dari kerajaan masa ini.

Perbicaraan kes rasuah Tan...

Tidak pernah wujud nilai tawaran pada harga RM 150 sepertimana didakwa sebelum ini. Yang diterima oleh FIC hanyalah tawaran penjualan pada harga RM 200 juta kemudian RM 165 juta dan akhirnya pada harga RM 160 juta.

India kenakan cukai import...

Kita tak perlu bermegah dan berbangga jika syarikat-syarikat dari China ataupun India mengimport palm olein (sama ada bleached/deodorised ataupun tidak) atau volume pengimportannya tinggi jika keluaran FGV Felda diketepikan.

[Video] Bab hina tentera...

“Bab hina tentera ni ayah tak leh kompromi, nak cakap ayah bodoh ke, ayah gila ke ayah terima takde masalah. Tapi sekali jentik hati kami bekas tentera yang berkorban jiwa raga menjaga keamanan, ayah nak cakap pada mereka.

Askar hanya makan tidur,...

“Kerajaan perlu menyemak senarai pekerja di jabatan kerajaan dan pecat pekerja yang tidak diperlukan, “Anggota tentera, seperti yang kita ketahui, hanya makan dan tidur sahaja. Majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan melainkan menembak papan sasaran. Sepatutnya mereka digunakan untuk ganti pekerja asing yang diupah di ladang FELDA,” jelas Yew Yin.

Kembalikan bantuan tanaman semula...

Industri sawit telah dikenal pasti sebagai salah satu Bidang Utama Ekonomi Baru (NKEA) dalam Program Transformasi Ekonomi yang boleh meningkatkan pendapatan negara menjelang tahun 2020

Tiada lagi skim bantuan...

Kerajaan tidak akan melaksanakan kembali skim bantuan penanaman semula kepada pekebun kecil di negara ini

“Babi Beranak Lagi Banyak…”...

“Kucing tidaklah beranak banyak sangat Chef Wan. Babi lagi banyak beranak. Elok berterus terang,” kata pendakwah bebas, Ustaz Ridhuan Tee Abdullah ketika diminta mengulas kenyataan chef selebriti, Datuk Redzuawan Ismail, hari ini.

[Video] Azmin di boo,...

Azmin berjanji bawa berbilion untuk warga Felda, tetapi berbilion itu dalam bentuk mencatukan semua tanah peneroka dan diberi kepada syarikat kroni uruskan. Ibarat kuli di tanah sendiri.

Ikon FELDA kata Peneroka...

Dia kata peneroka-peneroka FELDA adalah pemalas serta suka berkahwin dua atau tiga.

[Video] Peneroka Felda tak...

Ketika menerima cenderahati yang disampaikan oleh Pengerusi Felda, Peneroka yang menjadi penerima tidak melihat kearah Mahathir yang berada di sebelah Pengerusi Felda jauh sekali untuk bersalaman.

Pemegang saham terbesar FGV...

Datuk Azhar dalam respon spontan kepada pemberita menyatakan ianya sesuatu yg pelik, dimana mereka mau kita buat kerja tanpa gaji. Ada juga suara mengatakan ‘ if you pay peanuts, you get monkeys’. Tetapi apa sebenarnya yang berlaku dan tersirat sehingga berlaku keputusan ini?

Video Joget Hari Raya...

Oleh itu, sambutan Hari Raya FGV pun sekadar ala kadar sahaja. Makanan yang ada cuma rendang sawit. Bagi bersimpati dengan nasib peneroka Felda, kakitangan dan pengurusan  FGV berjoget menghiburkan hati. Sedih kan?

Pemberian duit raya Peneroka...

Selepas tular dan dikecam rakyat akhirnya Kerajaan dilaporkan bakal memberikan insentif atau duit raya kepada 112,635 peneroka FELDA di seluruh negara seperti amalan yang dilakukan sejak tahun 2011 dengan kadar RM300 bagi setiap peneroka.

MPNF rayu duit raya...

Berilah sedikit supaya boleh merasa sedikit kegembiraan kepada ratusan ribu peneroka dan keluarga mereka yang sedang dalam keadaan amat susah supaya boleh menyambut Aidilfitri yang menjelang.

Azmin Ali di ‘pulau’...

Yang hadir hanyalah wartawan, polis pengiring serta beberapa orang urusetia yg mengikuti rombongan tak diundang itu..

Kolumnis Sinar Pertikai Laporan...

“Oleh kerana LKPF bertujuan mencari salah kerajaan terdahulu, maka keseluruhan RM1.4 bilion (24.0 peratus) yang digunakan untuk pelaburan jangka panjang diklasifikasikan sebagai pelaburan baharu yang tidak menguntungkan.

TERKINI

Padah benarkan pelajar perempuan ambil gambar tanpa baju

Guru seni wanita, 41, dipecat selepas membiarkan pelajar berusia 15 tahun bergambar TANPA BAJU dan murid lain membuat simulasi melancap dan memegang botol alkohol...

Kesesakan LRT: PH melalak dan merapu sembang fasal dasar pengangkutan awam, rakyat teraniaya

Korang nak tahu tak fasal LRT 3 yang dijangka dirasmikan dan digunapakai tahun 2023 nanti actually tersasar dari jadual asal sepatutnya tahun 2020 dah...

Gol pelik punca Selangor diratah JDT

Ketua jurulatih Selangor FC, Michael Feichtenbeiner menyifatkan dua gol pada awal permainan yang dijaringkan Johor Darul Ta'zim (JDT) mematahkan semangat pemainnya hingga diratah 1-5...

[Video] Jalan sesak akibat Kemalangan 2 lori terbalik di KM 425.7 (arah utara) PLUS Utara di antara Bukit Beruntung & Bukit Tagar.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 pagi di KM425.7 (arah utara) Lebuhraya Plus diantara Bukit Beruntung ke Bukit Tagar. Kesesakan berlaku sejauh 18 kilometer dari Rawang...

Syed Saddiq mempergunakan nama ibu bapa untuk berbohong?

Syed Saddiq didakwa mengeluarkan wang tunai RM1.12 juta secara tidak jujur daripada akaun bank PPBM untuk kegunaan sendiri. Daripada situ, dia menggunakan RM100k untuk membeli...

[Video] Seorang daripada dua remaja hilang akibat arus deras di Penampang ditemukan

Penampang: Seorang daripada mangsa yang dilaporkan hilang selepas dihanyutkan arus deras di Sungai Kampung Pogunon, sejak semalam, ditemukan lemas di Sungai Moyog Kampung Pagansakan...

SPRM akan siasat individu terima dana UKSB termasuk Muhyiddin Yassin

SPRM dalam kenyataan berkata, agensi itu juga mengesahkan sudah menerima beberapa aduan terhadap individu terbabit Siasatan yang akan dijalankan mengikut bidang kuasa yang...

Artis versetile, Adibah Noor meninggal dunia

Ramai peminat masih tidak dapat menerima kenyataan pemergian artis versatile Adibah Nor. Media sosial di penuhi dengan berita pemergian beliau. Berita awal mengenai pemergian Allahyarham...

2 remaja maut motosikal bertembung kereta di Kalumpang

HULU SELANGOR: Dua remaja lelaki maut selepas motosikal dinaiki mereka, bertembung sebuah kereta di Kilometer 75 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh dekat Taman Keliang, Kalumpang di...

MENARIK