Statistik Corona

Malaysia
2,369,613
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
2,240,345
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
101,587
Active
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
27,681
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Malaysia

Malaysia
2,369,613
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
2,240,345
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
27,681
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Indonesia

Indonesia
4,232,099
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Indonesia
4,069,399
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Indonesia
142,848
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Thailand

Thailand
1,751,704
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Thailand
1,625,750
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Thailand
18,029
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Global

All countries
240,188,856
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
All countries
215,765,598
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
All countries
4,893,161
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

TAGS

Hari Raya

7 Sunnah Hari Raya

7 Sunnah Hari Raya 1. Mandi Dari Ali bin Abi Thalib رضي الله عنه, seseorang pernah bertanya pada Ali mengenai mandi. Ali menjawab, "Mandilah setiap hari jika kamu...

Sekatan jalan diperketat, tiada percubaan rentas negeri

Memasuki hari kedua Syawal, tiada lagi percubaan oleh pengguna lebuh raya untuk melakukan pergerakan rentas negeri. Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman...
00:01:57

[Video] Adik kebetulan berhari raya di Hulu Bernam ajak abang jumpa di jambatan Sungai Bernam

Cerita sebenar yang kami dapat dari abang beliau Azli Abu Sien. "Adik lelaki tu duk tg malim... Adik perempuan tu ziarah mertua dia di Ulu...

Tiada lagi ziarah Aidilfitri selepas 1 Syawal

Memasuki hari kedua Syawal hari ini, bermakna rakyat tidak boleh lagi meneruskan budaya kunjung mengunjung dan aktivit ziarah Aidilfitri selepas ini berikutan pelaksanaan Perintah...

MKN: Sambut Aidilfitri hari pertama sahaja, terhad 20 orang

Majlis Keselamatan Negara (MKN) membenarkan sambutan perayaan Aidilfitri dilakukan pada hari pertama sahaja, umum menteri pertahanan pada hari ke-57 Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Datuk Seri...

Video Joget Hari Raya FGV Holdings Tular Di Media Sosial

Oleh itu, sambutan Hari Raya FGV pun sekadar ala kadar sahaja. Makanan yang ada cuma rendang sawit. Bagi bersimpati dengan nasib peneroka Felda, kakitangan dan pengurusan  FGV berjoget menghiburkan hati. Sedih kan?

‘Duit syiling je?’ Kanak-kanak selamba buang sampul raya

“Aku perhati dia jalan balik. Dia jatuhkan sampul tu tengah jalan. Kecil hati aku. Bukannya nak buka dulu tengok.”

Amalan kunjung mengunjung, jangan sampai dikutuk tuan rumah

Namun, dalam asyik kita berkunjung ke rumah saudara dan kenalan, jangan lupa beberapa perkara penting yang perlu dititik beratkan agar tidak menimbulkan rasa kurang senang kepada tuan rumah.

Hujan dan ribut petir diramal pada pagi Aidilfitri

Menurut Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia), keadaan itu berlaku di kawasan pantai di negeri pantai barat Semenanjung dan juga timur Sabah.

Tiket kereta api balik raya masih ada

KERETAPI Tanah Melayu Berhad (KTMB) sudah menjual 407,502 tiket menjelang Aidilfitri minggu hadapan. Syarikat pengangkutan itu menyediakan sejumlah 564,740 tiket kepada penumpang bagi perjalanan di...

Aidilfitri Tahun Ini Paling Suram Sekali

Keadaan di Putrajaya bagaikan dilanggar garuda. Semua orang nampak monyok dan tiada berdaya. Buffet di hotel hotel tiada sambutan. Di Bazar sepi, di Alamanda...

Bonus raya rakyat di potong – kroni dianugerah bonus projek RM30 bilion

#MalaysiaMemilih Dikala bonus raya dipotong, ada yg tak dapat, minyak tak turun, tol pon tak hapus... Kroni terkenal Tan Sri Ting Pek Khiing yang pernah muflis...

Mahathir Anak Beranak Beraya Di Luar Negeri, Tinggallah Ahli PPBM Terus Ditipu Berkali Kali

Sekeping gambar cukup menceritakan segalanya. Boleh menjawab persoalan yang ditanya oleh Muhammad Hafiz Bin Azhar pada 11 Jun 2017 berkaitan kekayaan anak anak Mahathir....

[Video] Perutusan Hari Raya Aidilfitri 2017 – Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia

PERUTUSAN HARI RAYA AIDILFITRI 2017 OLEH YAB. DATO’ SRI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK PERDANA MENTERI MALAYSIA BERTEMAKAN: LEMBAYUNG SILATURRAHIM 1MALAYSIA ASAS KEJAYAAN RAKYAT DAN NEGARA Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillahi Rabbil...

Jaga Kesihatan Semasa Hari Raya, Elak Penyakit Berisiko

Setelah sebulan umat Islam berpuasa menahan diri daripada lapar dan dahaga ketika di bulan Ramadan, kedatangan 1 Syawal sentiasa dinanti-nantikan untuk menikmati hidangan makanan...

80,000 Kunjungi Rumah Terbuka Najib Di Putrajaya

Datuk Seri Najib Tun Razak dan anggota Kabinetnya meraikan kira-kira 80,000 rakyat tempatan dan asing pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di kediaman rasmi perdana...

Sambutlah Syawal Dengan Gembira, Elakkan Berhutang

Umat Islam di Malaysia, yang dijangka menyambut 1 Syawal, Jumaat ini, hendaklah meraikannya dengan rasa gembira dan bersyukur di atas kejayaan menjalani ibadah puasa...

1.7 juta kenderaan 
guna tiga lebuh raya

Kira-kira 1.7 juta kenderaan dijangka menggunakan lebuh raya untuk pulang ke kampung halaman bermula hari ini bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri Jumaat ini. Menurut jurucakap...