Utama Tags Kroni

Tag: Kroni

Tesco tutup 74 rangkaian hypermarket – Hebat kan Mahathir?

0
Kerajaan akan meneruskan dengan "menjual" konsesi lebuh raya Plus kepada kroni yang kaya dan berkuasa. Apakah menafaatnya kepada anda? Sebagai pembayar tol yang berterusan? Tuan...

Tol tetap dikenakan walaupun PLUS diambil alih – PM Mahathir

0
PLUS merupakan cabang lebuh raya UEM Group (UEM), anak syarikat Khazanah Nasional Bhd (Khazanah). UEM dan Khazanah secara kolektif memegang 51 peratus saham dalam PLUS manakala baki 49 peratus dimiliki oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kita lupakan lah mengenai janji penghapusan tol hendak tahu mengapa perlu diambil alih oleh syarikat swasta sekiranya pemegang konsesi yang ada sekarang mampu mendatangkan pendapatan kepada kerajaan melalui Khazanah Nasional dan menguntungkan pencarum KWSP (rakyat)? Kroni? Berhenti sebelum kenyang atau saka tak pernah kenyang?

22 tahun dia menjadi Perdana Menteri

11
Melayu 25% tengok dia sebagai penyelamat sebab mereka buta sejarah dan maklumat.

Bila masa sebenar Mahathir akan letak jawatan?

6
Bila semua musuh yang ada potensi dakwa dia, anak dan kroni dia sudah dia 'neutralise' kan baru dia akan letak jawatan.

Persoalan Mengenai Projek RTS Singapura – JB yang perlu dijawab oleh PH

1
Mungkin ada kira-kira nak diserahkan kepada kroni? Syarikat swasta mana yang akan menggantikan Prasarana? Apakah justifikasi? Kenapa ianya tidak diteruskan oleh Prasarana?

Penjawat awam diminta ‘ikat perut’ – Mahathir

24
Akibat salah memilih! Kerajaan terdahulu guna RM15 billion duit Petronas untuk bajet negara boleh bagi macam-macam kepada penjawat awam dan rakyat. Rejim Pakatan Harapan DAP dah perah lebih RM80 billion minta rakyat ikat perut. Kroni dan keluarga Mahathir tersenyum berjalan ke bank.

Kroni sudah menang: Vincent Tan dapat kontrak daripada Petronas

19
Harini kita semak dia hanya melepaskan pegangan dia sebagai 'substantial shareholder'. Dia masih lagi punya pegangan saham. Saham dia yang kononnya nak jual tu semua itu, masih lagi belum dijual sepenuhnya. Dia jual sikit je.

Rejim DAP Pulau Pinang tidak berminat bina rumah kos rendah di Pulau Pinang

18
Bukan sahaja tidak berminat membina rumah kos rendah, DAP juga tidak suka pihak pusat membantu membina rumah kos rendah di Pulau Pinang.

Mahathir akan melawat China – Rakyat atau kroni yang untung?

18
Tetapi jangan anggap sujud sembah atau jual negara, sebab negara lain dah pinggirkan Malaysia. Lagi pun yang pergi adalah Mahathir, kalau Najib pergi baru lah boleh di katakan jual negara

Rejim Pakatan Harapan DAP lebih minat wujud projek untuk kroni – Rumah PPR tak...

5
Di Selangor dan Pulau Pinang jelas sekali selama memerintah kedua negeri yang dikuasai DAP memang tidak berminat membina rumah murah atau PPR kerana tiada keuntungan kepada kroni.

PH DAP tidak berminat menjadi kerajaan pada PRU ke-15

21
Kepada individu sorang itu, beliau akan memastikan Perdana Menteri yang bakal berkuasa bukan datang dari orang yang boleh dihasut untuk mendakwa anak dan kroni dia.

Mahathir tidak pernah mencuri duit sepanjang 2 kali menjadi PM?

0
Alih wang rakyat kepada kroni dengan mencipta projek dan "mark up" kos tidak dikira mencuri. Itu namanya 'profit transition'

Krisis PKR: Selepas Izzah, Hassan Karim tolak jawatan pengerusi PKR Johor

3
Anggota Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim menolak pelantikan jawatannya sebagai Pengerusi PKR Johor berkuat kuasa hari ini selepas dipertikaikan. Hassan dalam satu kenyataan berkata,...

Krisis PKR: Nurul Izzah letak jawatan naib presiden PKR

3
"Perkembangan politik berlaku dengan pantas sejak sembilan bulan terakhir ini dengan pemilihan parti menyusul selepas kempen pilihan raya umum yang melelahkan," katanya.

Krisis PKR: Latheefa Koya dari team Azmin bidas Anwar Ibrahim perlantikan Pengerusi PKR Negeri

3
Bekas pemimpin pusat PKR Latheefa Koya membidas presiden parti itu yang didakwa mengamal sikap kronisme dan nepotisme dalam melantik pengerusi PKR negeri. Ini termasuk pelantikan...

Mahathir lantik anak jadi Lembaga Pengarah LADA

8
Telah viral surat perlantikan Pengarah Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) kepada anak kepada Perdana Menteri iaitu Mukhriz Mahathir di media sosial. Surat perlantikan yang bertarikh 20...
Mahathir lantik cucu sebagai setiausaha politik Perdana Menteri

Allah bagi azab dunia kepada Mahathir jadi hamba kepada keluarga dan kroni di akhir...

0
Ucapan Hari Raya balun Najib, ucapan Hari Kebangsaan balun Najib, ucapan Hari Malaysia pun balun Najib. Seram betul dia dengan Najib. Selama 24 jam...

Skandal songlap era Mahathir tiada siapa yang siasat

77
MUNGKIN lucu dan pelik apabila sepanjang 22 tahun pentadbiran Tun Dr. Mahathir Mohamad langsung tiada siapa pun berani mahu menyiasat pelbagai penyelewengan negarawan tersebut. Meskipun...

ECRL: Sifir dan Logik Mahathir

2
Pada 2002, ERL sejauh 57 KM di kawasan tanah rata Kuala Lumpur ke KLIA telah disiapkan dengan kos RM2.4 bilion. Ini dilaksanakan di bawah...

Ambil alih SPLASH: Kroni kaya raya, rakyat Selangor kena tanggungjawab

57
............... Bekas MB Selangor Khalid Ibrahim berkata langkah itu menjadikan rakyat Selangor membayar lebih 10 kali ganda dari apa yang ditawarkan kerajaan negeri pada 2013. ............... Ambil...
Loading...
Loading...