Statistik Corona

Malaysia
2,369,613
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
2,240,345
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
101,587
Active
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
27,681
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Malaysia

Malaysia
2,369,613
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
2,240,345
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Malaysia
27,681
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Indonesia

Indonesia
4,232,099
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Indonesia
4,069,399
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Indonesia
142,848
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Thailand

Thailand
1,751,704
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Thailand
1,625,750
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
Thailand
18,029
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

Global

All countries
240,188,856
Confirmed
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
All countries
215,765,598
Recovered
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am
All countries
4,893,161
Deaths
Updated on October 15, 2021 02:43 2:43 am

TAGS

Kroni

Pemilik Kilang Atasi Nyawa…? ‘Crony Capitalism’ Harap Tidak Berlaku Di Malaysia – Ahmad Maslan

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan menyatakan kekesalannya akibat angka jangkitan COVID-19 yang masih tinggi dengan angka kematian hari ini sebanyak 199 orang...

Negara ini Atok Punya, apa nak hairan

- Yang beri kebenaran bagi boss Maxis untuk beli tanah Jalan Turf Club Ampang, Atok. - Yang suruh Petronas J/V dan beli tanah dari boss...

Tengku Adnan menjawab tuduhan Daim terhadap UMNO – Daim baik diam

Biar betul...! Saya tersenyum sendiri membaca kecaman Daim Zainuddin terhadap UMNO. Inilah padahnya, bercakap tak ukur baju di badan, tak lihat muka di cermin...

#MOKHZANI’S 1MDB?: Syarikat kroni Mahathir yang Zeti bailout kena ‘raid’ di Brazil

OIL and gas company Sapura Energy Bhd (SEB) is back in the news again. Last Wednesday, news broke of Brazilian and Dutch police executing...

Najib dedah ‘dia’ dan kroninya

Najib bogelkan Raja Kroni kaw-kaw. Berani ke Raja Kroni jawab? Rakyat disuruh ikat perut. Kroni tak payah bayar cukai perniagaan puluhan juta. Entri Facebook Najib Razak: Tanya "dia"...

Salam Jumaat , penghulu segala hari

Orang ini guna dasar Najibnomik untuk tabur dana di bawah (B40) dan kitaran belanja (purchasing power) dan faedahnya naik ke atas.

PH tak peduli rakyat, hanya jaga kroni & keluarga

Macai dan pentaksub tertipu dengan pembangunan yang mampu lihat dengan mata tapi manafaatnya bukan untuk membangunkan insan, tapi untungkan orang tertentu dan pengikut.

Tesco tutup 74 rangkaian hypermarket – Hebat kan Mahathir?

Kerajaan akan meneruskan dengan "menjual" konsesi lebuh raya Plus kepada kroni yang kaya dan berkuasa. Apakah menafaatnya kepada anda? Sebagai pembayar tol yang berterusan? Tuan...

Tol tetap dikenakan walaupun PLUS diambil alih – PM Mahathir

PLUS merupakan cabang lebuh raya UEM Group (UEM), anak syarikat Khazanah Nasional Bhd (Khazanah). UEM dan Khazanah secara kolektif memegang 51 peratus saham dalam PLUS manakala baki 49 peratus dimiliki oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kita lupakan lah mengenai janji penghapusan tol hendak tahu mengapa perlu diambil alih oleh syarikat swasta sekiranya pemegang konsesi yang ada sekarang mampu mendatangkan pendapatan kepada kerajaan melalui Khazanah Nasional dan menguntungkan pencarum KWSP (rakyat)? Kroni? Berhenti sebelum kenyang atau saka tak pernah kenyang?

22 tahun dia menjadi Perdana Menteri

Melayu 25% tengok dia sebagai penyelamat sebab mereka buta sejarah dan maklumat.

Bila masa sebenar Mahathir akan letak jawatan?

Bila semua musuh yang ada potensi dakwa dia, anak dan kroni dia sudah dia 'neutralise' kan baru dia akan letak jawatan.

Persoalan Mengenai Projek RTS Singapura – JB yang perlu dijawab oleh PH

Mungkin ada kira-kira nak diserahkan kepada kroni? Syarikat swasta mana yang akan menggantikan Prasarana? Apakah justifikasi? Kenapa ianya tidak diteruskan oleh Prasarana?

Penjawat awam diminta ‘ikat perut’ – Mahathir

Akibat salah memilih! Kerajaan terdahulu guna RM15 billion duit Petronas untuk bajet negara boleh bagi macam-macam kepada penjawat awam dan rakyat. Rejim Pakatan Harapan DAP dah perah lebih RM80 billion minta rakyat ikat perut. Kroni dan keluarga Mahathir tersenyum berjalan ke bank.

Kroni sudah menang: Vincent Tan dapat kontrak daripada Petronas

Harini kita semak dia hanya melepaskan pegangan dia sebagai 'substantial shareholder'. Dia masih lagi punya pegangan saham. Saham dia yang kononnya nak jual tu semua itu, masih lagi belum dijual sepenuhnya. Dia jual sikit je.

Rejim DAP Pulau Pinang tidak berminat bina rumah kos rendah di Pulau Pinang

Bukan sahaja tidak berminat membina rumah kos rendah, DAP juga tidak suka pihak pusat membantu membina rumah kos rendah di Pulau Pinang.

Mahathir akan melawat China – Rakyat atau kroni yang untung?

Tetapi jangan anggap sujud sembah atau jual negara, sebab negara lain dah pinggirkan Malaysia. Lagi pun yang pergi adalah Mahathir, kalau Najib pergi baru lah boleh di katakan jual negara

Rejim Pakatan Harapan DAP lebih minat wujud projek untuk kroni – Rumah PPR tak payah lah

Di Selangor dan Pulau Pinang jelas sekali selama memerintah kedua negeri yang dikuasai DAP memang tidak berminat membina rumah murah atau PPR kerana tiada keuntungan kepada kroni.

PH DAP tidak berminat menjadi kerajaan pada PRU ke-15

Kepada individu sorang itu, beliau akan memastikan Perdana Menteri yang bakal berkuasa bukan datang dari orang yang boleh dihasut untuk mendakwa anak dan kroni dia.