24.1 C
Kuala Lumpur
Sunday, December 6, 2020

Tag: Kroni

#MOKHZANI’S 1MDB?: Syarikat kroni Mahathir yang Zeti bailout kena ‘raid’ di Brazil

OIL and gas company Sapura Energy Bhd (SEB) is back in the news again....

Najib dedah ‘dia’ dan kroninya

Najib bogelkan Raja Kroni kaw-kaw. Berani ke Raja Kroni jawab? Rakyat disuruh ikat perut. Kroni tak...

Salam Jumaat , penghulu segala hari

Orang ini guna dasar Najibnomik untuk tabur dana di bawah (B40) dan kitaran belanja (purchasing power) dan faedahnya naik ke atas.

PH tak peduli rakyat, hanya jaga kroni & keluarga

Macai dan pentaksub tertipu dengan pembangunan yang mampu lihat dengan mata tapi manafaatnya bukan untuk membangunkan insan, tapi untungkan orang tertentu dan pengikut.

Tesco tutup 74 rangkaian hypermarket – Hebat kan Mahathir?

Kerajaan akan meneruskan dengan "menjual" konsesi lebuh raya Plus kepada kroni yang kaya dan...

Tol tetap dikenakan walaupun PLUS diambil alih – PM Mahathir

PLUS merupakan cabang lebuh raya UEM Group (UEM), anak syarikat Khazanah Nasional Bhd (Khazanah). UEM dan Khazanah secara kolektif memegang 51 peratus saham dalam PLUS manakala baki 49 peratus dimiliki oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kita lupakan lah mengenai janji penghapusan tol hendak tahu mengapa perlu diambil alih oleh syarikat swasta sekiranya pemegang konsesi yang ada sekarang mampu mendatangkan pendapatan kepada kerajaan melalui Khazanah Nasional dan menguntungkan pencarum KWSP (rakyat)? Kroni? Berhenti sebelum kenyang atau saka tak pernah kenyang?

22 tahun dia menjadi Perdana Menteri

Melayu 25% tengok dia sebagai penyelamat sebab mereka buta sejarah dan maklumat.

Bila masa sebenar Mahathir akan letak jawatan?

Bila semua musuh yang ada potensi dakwa dia, anak dan kroni dia sudah dia 'neutralise' kan baru dia akan letak jawatan.

Persoalan Mengenai Projek RTS Singapura – JB yang perlu dijawab oleh PH

Mungkin ada kira-kira nak diserahkan kepada kroni? Syarikat swasta mana yang akan menggantikan Prasarana? Apakah justifikasi? Kenapa ianya tidak diteruskan oleh Prasarana?

Penjawat awam diminta ‘ikat perut’ – Mahathir

Akibat salah memilih! Kerajaan terdahulu guna RM15 billion duit Petronas untuk bajet negara boleh bagi macam-macam kepada penjawat awam dan rakyat. Rejim Pakatan Harapan DAP dah perah lebih RM80 billion minta rakyat ikat perut. Kroni dan keluarga Mahathir tersenyum berjalan ke bank.

Kroni sudah menang: Vincent Tan dapat kontrak daripada Petronas

Harini kita semak dia hanya melepaskan pegangan dia sebagai 'substantial shareholder'. Dia masih lagi punya pegangan saham. Saham dia yang kononnya nak jual tu semua itu, masih lagi belum dijual sepenuhnya. Dia jual sikit je.

Rejim DAP Pulau Pinang tidak berminat bina rumah kos rendah di Pulau Pinang

Bukan sahaja tidak berminat membina rumah kos rendah, DAP juga tidak suka pihak pusat membantu membina rumah kos rendah di Pulau Pinang.

Mahathir akan melawat China – Rakyat atau kroni yang untung?

Tetapi jangan anggap sujud sembah atau jual negara, sebab negara lain dah pinggirkan Malaysia. Lagi pun yang pergi adalah Mahathir, kalau Najib pergi baru lah boleh di katakan jual negara

Rejim Pakatan Harapan DAP lebih minat wujud projek untuk kroni – Rumah PPR tak payah lah

Di Selangor dan Pulau Pinang jelas sekali selama memerintah kedua negeri yang dikuasai DAP memang tidak berminat membina rumah murah atau PPR kerana tiada keuntungan kepada kroni.

PH DAP tidak berminat menjadi kerajaan pada PRU ke-15

Kepada individu sorang itu, beliau akan memastikan Perdana Menteri yang bakal berkuasa bukan datang dari orang yang boleh dihasut untuk mendakwa anak dan kroni dia.

Mahathir tidak pernah mencuri duit sepanjang 2 kali menjadi PM?

Alih wang rakyat kepada kroni dengan mencipta projek dan "mark up" kos tidak dikira mencuri. Itu namanya 'profit transition'

Krisis PKR: Selepas Izzah, Hassan Karim tolak jawatan pengerusi PKR Johor

Anggota Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim menolak pelantikan jawatannya sebagai Pengerusi PKR Johor...

Krisis PKR: Nurul Izzah letak jawatan naib presiden PKR

"Perkembangan politik berlaku dengan pantas sejak sembilan bulan terakhir ini dengan pemilihan parti menyusul selepas kempen pilihan raya umum yang melelahkan," katanya.

Krisis PKR: Latheefa Koya dari team Azmin bidas Anwar Ibrahim perlantikan Pengerusi PKR Negeri

Bekas pemimpin pusat PKR Latheefa Koya membidas presiden parti itu yang didakwa mengamal sikap...

Mahathir lantik anak jadi Lembaga Pengarah LADA

Telah viral surat perlantikan Pengarah Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) kepada anak kepada Perdana Menteri...
Tags Kroni

Arkib / Carian

00:01:14

[Video] BN dan UMNO akan pantau perlaksanaan skim i-Sinar tidak rumit dan menyusahkan rakyat

Saya perhatikan ada yang bimbang bahawa proses pengeluaran skim i-Sinar KWSP akan tetap rumit.. Seperti yang dimaklum Menteri Kewangan petang tadi dalam Dewan Rakyat, dia...