Loading...
Home / :: BLOG :: / Menteri rejim PH keliru dengan keputusan mesyuarat kabinet mengenai pembatalan kontraktor projek ECRL

Menteri rejim PH keliru dengan keputusan mesyuarat kabinet mengenai pembatalan kontraktor projek ECRL

Betullah, mereka tak ada WhatsApp group.

Tapi sejak tahun 1876 dah ada telefon.

Guan Eng, ini nombor pejabat Azmin Ali : 03-88727170.

Azmin, ini nombor pejabat Guan Eng : 03-88823007

Loading...

Sekurang-kurangnya telefon lah sekali sekala.

Tak lama nanti keluarlah pula berita.

“Azmin terkejut mengapa Guan Eng terkejut kontrak CCCC terbatal.”

Facebook Najib Razak

……………..
Rujukan:

Guan Eng terkejut Azmin umum kontrak CCCC batal

KELANA JAYA – Lim Guan Eng terkejut dengan kenyataan media Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berhubung penamatan kontrak China Communications Construction Group Ltd (CCCC) sebagai pemaju projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL).

Menteri Kewangan itu berkata, Azmin mungkin tidak dimaklumkan tentang keputusan yang dibuat oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sewaktu mesyuarat Kabinet beberapa hari lepas.

Pada mulanya Guan Eng mendedahkan bahawa Menteri Hal Ehwal Ekonomi tidak maklum perkembangan terkini berhubung status projek tersebut kerana beliau tidak hadir pada mesyuarat Kabinet.

Namun beliau enggan kenyataannya itu dijadikan andaian yang tidak sihat.

“Datuk Seri Azmin tidak ada dalam mesyuarat kabinet yang terkini. Saya tidak mahu mengatakannya apa yang saya maksudkan dia tidak dimaklumkan keputusan daripada Tun.

“Itu saya pun terkejut melihat dia punya pengumuman, tapi mungkin itu kedudukannya.

“Saya tidak mahu sebut macam tu lah (Azmin tiada dalam mesyuarat Kabinet) nanti akan dikeluarkan beberapa andaian yang tidak sihat, saya hanya mahu sebut mungkin beliau tidak dimaklumkan apa hasrat Perdana Menteri,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan majlis sambutan Hari Kastam Sedunia Ke-37 tahun 2019.

Pagi tadi, Azmin memaklumkan bahawa kerajaan membuat keputusan untuk menamatkan kontrak CCCC sebagai pemaju projek ECRL dan keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Kabinet pada Khamis yang lalu.

http://malaysiagazette.com/blog/2019/01/26/guan-eng-terkejut-dengan-azmin-umum-kontrak-cccc-batal/

(Visited 607 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

18 comments

  1. Sulaiman Othman

    Umno. Pas. Kerjaan. Perlis.BN. Kerjaan. Kelantan. Pas. Kerjaan. Trengganu. Pas. Pahang. BN. Kekal. Sampai. Selama. Lamany

  2. Nasir Ismail

    kenyataan asyik x sama….last2 u-turn

  3. Rosmizie Rashid

    Raja Faizul bukan edisi terkjut tapi nk buat edisi u-turn

  4. Jamal Kassim

    Duduk satu umah pun tk tahu…ke line tepon rosak…ha yelahh..nk cmne dh tk tahu kn kn ..kn kn kn ..

  5. Ramli Ishak

    Never talked each other…. Worst cabinet ❗

  6. Tamam MA Mam

    Wat wat tekujut la PH meme terkenal kaki wayang

  7. Raja Farhani

    Gomen kejadah apa ni……buat keputusan xde sepakat……main hantam kromo je……..xpe la gomen sepenggal…….

  8. Raffah G Abbe

    Masing-masing berlumba nk tunjuk kuasa..

  9. Hashim Saidin

    Mana boleh sama ada lembu hanya pakai tali tengkok dan ada yg pakai tali cucuk hidung.

  10. Muhammad Padzil

    Pemimpin2 p/hancing semua jenis ada penyakit terkejut…

  11. Brain Bedul

    Yang mana satu ini? Bukan yg mana satu yang betul? Tapi yang mana satu yang bodoh ni yang tak pakai bincang nak keluar apa apa annoucement? Nampak sangat baru kalah kat Cameron Highland dah bercelaru dan porak peranda..aduhai…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...