Home / :: BLOG :: / Ganjaran RM5,000 Jika Dapat Temukan Kubur Ibubapa Kit Siang

Ganjaran RM5,000 Jika Dapat Temukan Kubur Ibubapa Kit Siang

Habuan sebanyak RM5,000 akan diberikan kepada rakyat Malaysia yang berjaya menemukan pusara ibu bapa Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Presiden Pertubuhan Minda Dan Sosial Prihatin (PMSP) Ramesh Rao berkata, tawaran ini dilakukan setelah bosan menunggu sandiwara ahli veteran DAP itu yang masih berteka-teki berkenaan status tempat kelahirannya.

“Kita mahu tahu adakah Lim Kit Siang ini lahir di Malaysia atau secara tiba-tiba dia dibawa ke sini.

“Kalau dia dilahirkan di sini, sudah tentu ibu bapanya telah datang ke Malaysia masa itu, tetapi adakah betul? Setidak-tidaknya tunjukkanlah kubur ibu bapanya kepada kita,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui di Petaling Jaya, Selasa.

Menurutnya, beliau tidak berniat membuat sebarang tuduhan kepada Kit Siang, tetapi mempersoalkannya berikutan beberapa kekeliruan telah berlaku berkaitan tempat kelahiran Ahli Parlimen DAP Gelang Patah itu.

“Sebelum ini, dia jadi wakil rakyat di Pulau Pinang, dia kata dia lahir di sana, lepas itu jadi wakil rakyat Ipoh Timur dia kata lahir di Ipoh, sekarang di Gelang Patah, dia kata dia juga rakyat Johor. Jadi mana satu yang betul?

“Saya kecewa tindakan Kit Siang yang berdiam diri dan membuatkan orang ramai tertanya-tanya, sebab itu saya akan beri RM5,000 kepada sesiapa sahaja yang membuktikan penemuan kubur ibu bapa dia di Malaysia,” katanya.

Difahamkan beliau membangkitkan perkara ini susulan kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak di Perhimpunan Agung UMNO 2017 lalu bahawa penasihat DAP itu berhasrat menjadi Perdana Menteri Malaysia pada masa hadapan.

“Kalau perkara macam ini pun dia tidak boleh buktikan, lebih baik lupakan hasrat dia itu, malah dia sebenarnya tidak layak menjadi wakil rakyat di Malaysia.

“Saya sudah menyemak status kelahirannya di Jabatan Pendaftaran Negara yang memaklumkan beliau dilahirkan di Batu Pahat, Johor. Tetapi maklumat itu tidak cukup menyakinkan.

Katanya, Kit Siang sepatutnya mendedahkan peristiwa kelahiran dirinya kepada rakyat Malaysia.

“Kita mahu tahu bagaimana dia lahir, siapa sambutnya, di mana hospitalnya atau mana alamat rumah kelahirannya.

“Sebelum ini di wikipedia ada tertulis Kit Siang tiba di Malaysia pada tahun 1957 dan bukan dilahirkan di sini, selepas itu wikipedia tulis dia lahir di Batu Pahat pula, jadi ini yang membuat kita keliru,” katanya.

Ogos lalu, Ramesh telah membuat dua laporan polis berkenaan isu tempat kelahiran bapa Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

“Kita telah buat laporan polis di Petaling Jaya dan Batu Pahat bulan Ogos lalu. Tapi belum dapat apa-apa perkembangan.

“Jadi saya harap dengan tawaran ini, segala perkara yang meragukan tentang Lim Kit Siang akan dapat dibongkarkan dengan cepat,” jelasnya.

(Visited 11 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

113 comments

  1. Harm Ka

    Cari sampai dapat…sampai mampos lim kit siang…

  2. Mohamed Zuhri Amir

    Cri pusara ibubapa bt apa? Gali kubur utk dia lgi bgs Aman Malaysia ???

  3. Maria A. Bak

    Lima Ribu Sahaja Ke? Kenapa sikit sangat suruh dia sendiri la cari kubur emak dia kan senang? Kerja nak senang nak perentah je.

  4. Rosli Hashim

    Walaupun saya tak suka LKS tapi jgn Lah libatkan Emak bapak yg tak berdosa dlm hal malaysia mereka tak tahu pun

  5. Zubir Ibrahim

    kubur mak bapak kau kau tak ziarah sibut cari kubur org. buat apa nk mtk nombor ke

  6. Achmad Achmad

    DAH DIMAMAH ANAI ANAI.. ADA KE TANAH TERIMA KUBUR KETURUNAN LIM KIT SIANG..??

  7. Roslan Jaafar

    Kat beijing la LKS tu kominis 3 bintang MZT..

  8. Zaed Waknen

    kafir kot tak berdosa benda….dosa ke atas kesyirikan tu besar dosanya..jaminan neraka….

  9. Zaed Waknen

    kafir kot tak berdosa benda….dosa ke atas kesyirikan tu besar dosanya..jaminan neraka….

  10. Iman Azairi

    terbaik..tp xpyah gali kubur kot,masukan dlm tapisan kumbahan je snang ..?

  11. Iman Azairi

    terbaik..tp xpyah gali kubur kot,masukan dlm tapisan kumbahan je snang ..?

  12. Zaed Waknen

    claim rm5k tu boleh buat belanja dapur…lebih byk br1m kot

  13. Mohamad Sultan

    Bodoh punya org..baik bg 5k tu kat org miskin mkn

  14. Iman Azairi

    masa 13mei dulu,dia adalah ketua pemuda dap yg halau org Melayu masuk hutan dan ckp Melayu beruk ..ini fakta .

  15. Iman Azairi

    masa 13mei dulu,dia adalah ketua pemuda dap yg halau org Melayu masuk hutan dan ckp Melayu beruk ..ini fakta .

  16. Rozaidin Yazid

    Apa.dah jadi.dgn.budak2 ni? Takde.keje lain ke. Saya ni sokong kerajaan tp saya x gemar perangai mcm ni. Very childish

  17. Rozaidin Yazid

    Apa.dah jadi.dgn.budak2 ni? Takde.keje lain ke. Saya ni sokong kerajaan tp saya x gemar perangai mcm ni. Very childish

  18. Meor Majid

    Mana ada kubur mak pak dia… jgn tuduh sembarangan.. Mak pak dia idup lg weii… duk promote urut kaki kt petaling street. Wakaakkakakakakaaaaa

  19. Meor Majid

    Mana ada kubur mak pak dia… jgn tuduh sembarangan.. Mak pak dia idup lg weii… duk promote urut kaki kt petaling street. Wakaakkakakakakaaaaa

  20. Hulubalang Putrajaya

    Buat business mcm ni pun untung daaa.. Jom cari ????

  21. Ruzt Jalil

    Melayu umno pun byk buat dosa dalam perjuangan politik. Sama je

  22. Ruzt Jalil

    Melayu umno pun byk buat dosa dalam perjuangan politik. Sama je

  23. Ruzt Jalil

    Komen2 kat sini semuanya takde ciri akhlak islam. Jgn guna nama islam la kalau perangai x serupa islam.

  24. Mohamad Sultan

    Jnis duit ada x reti nk guna mcm ni la bro..mangkaq

  25. Rosli Hashim

    Zaed saya kata Emak bapak dia tak dosa bab hal Malaysia bukan bab agama

  26. Rosli Hashim

    Zaed saya kata Emak bapak dia tak dosa bab hal Malaysia bukan bab agama

  27. Mohamed Zuhri Amir

    Macai tgh tebuk tin Milo nk usung pungut derma utk nenek jijah kipas dn rafiji si kaki fitnah???

  28. Ken Dan

    Tak berbaloi bagi la 2.6 bilion kah bukan saja rakyat malaysia mungkin seluruh dunia tolong carikan.bodoh tahap gila.

  29. Muhd Norizan

    Kena cari asal usul tu..mana boleh nak bagi merintah negara mcm ni

  30. S.Y. Chong

    Jangan membodohkan politik sampai tahap mom ini.itu bukan cara BN. PRU adalah dijamin demokratik. Tunjuklah kebolihan, keistimewaan, Dan banyak lagi kekasihan BN menimpa kpd rakyat dan negara.

  31. Nasir Arif

    Cina kapiaq pun tau dosa pahala juga ker

  32. Nasir Arif

    Hang pun sokong cina kapiaq yg dah mampuih ker

  33. Ruzt Jalil

    Org islam tak bercakap mcm tu. Nabi tak ajar hina org lain terutamanya sesama islam.
    Kita ni lagi hebat drpd Nabi ke? Jzkk

  34. Ruzt Jalil

    Agaknya la kalau Nabi s.a.w masih hidup baginda akan komen mcm hangpa semua ni atau cakap dgn akhlak islam? Ke akhlak hangpa ni lagi hebat drpd akhlak Nabi? Ikut suka je maki2 org. Nabi penah maki musuh islam ke?

  35. Rozaidin Yazid

    So engkau ni termasuk dalam golongan otak.sempit la ya…Huhuhu …sian…engkau aku.mmg aku tarbiyyah kaw2.kat telinga engkau tu

  36. Mohammad Amirul

    Bukan ke cinakat dunia pun org dah bakar jadi abu ke… Mana Ada kubur

  37. Der Schrieftsteller

    Tapi lagi heran apabila membela dan mempertahankan musuh musuh Islam

  38. Jaka Bayu Indera

    Jgn lupa cari gak kuboq tok nenek najib dgn zahid…

  39. Izhar Ali

    Kubur. Bapak. Lim. Kit. Sial. Kat. Tongsan. China. Komunis. Lerrr. Dia. Pendatang. Halammm. Maaaa

  40. Mizie Baharudin

    Ntah2 dia dah tanam dlm umah.. Tak jmpa lh jwabnya.. Hagahaha

  41. Hisham Maverick

    Org perli lks tew Rosli Hashim… klu betoi dio rakyat malaysia mana bukti tentang keluarga dia…ko nk berpolitik tapi xhadam

  42. Danny Yusak

    Yang bercakap tu asal pribumi nusantara ke?…mcm tak sama je…kihkihkih…dengan buat macam tu boleh menang PRU tak agaknya….

  43. Iman Azairi

    tula macai dap ni klu buang dlm tong sampah pon xde guna kan bro ?

  44. Iman Azairi

    tula macai dap ni klu buang dlm tong sampah pon xde guna kan bro ?

  45. Khairi Aizat

    Rakan baru 77 npak sgt fake acc … Tunjuk kn diri bru cerita pasal nabi … Nabi seorang yg berani tidak pengecut untuk tunjuk diri …

  46. Jambu Marah

    mak bapak dia tak da kubur d malaysia,dia da bakar buang laut

  47. AguEss BaguEss

    Adakah nabi mengajarkan kita untuk melantik kafir jadi pemimpin kita? Dan adakah nabi menyeru kita untuk bekerja sama dan berpakat dengan kaum kafir untuk duduk bersama memimpin negara? Mohon dalil dan pencerahan sedikit.. kalau x dapat jawab dengan fakta bermakna anda bagaikan tong kosong dan merupakan pengikut kaum itu… pencerahan sikit wahai yg arif Ruzt Jalil..

  48. AguEss BaguEss

    Adakah nabi mengajarkan kita untuk melantik kafir jadi pemimpin kita? Dan adakah nabi menyeru kita untuk bekerja sama dan berpakat dengan kaum kafir untuk duduk bersama memimpin negara? Mohon dalil dan pencerahan sedikit.. kalau x dapat jawab dengan fakta bermakna anda bagaikan tong kosong dan merupakan pengikut kaum itu… pencerahan sikit wahai yg arif Ruzt Jalil..

  49. AguEss BaguEss

    Tapi Nabi tak pernah menganjurkan kita untuk berpakat dan bekerjasama dengan kaum kafir untuk menentukan halatuju negara. Rujuk al maidah 51..bahkan Nabi SAW menyeru kita untuk taat pada pemimpin kita yg seiman walaupun pemimpin kita itu zalim dan korup.. rujuk hadis…selagi pemimpin tidak menyeru kita untuk berbuat maksiat..

  50. Ruzt Jalil

    Takde plak aku kata Nabi penah buat mcm tu ??

  51. Wahshahlan Ahlan

    Gambar ni tahun bila lak… Jumpa dlm fb ja… Betoi ka gambar lim kit siang tu ?

  52. Ruzt Jalil

    Aku x suruh pun sokong kafir. Aku cuma komen org2 kat sini komen menghina dan maki hamun yg mana bertentangan dgn nilai2 islam. Kalau nk lawan kafir pun tak perlu merendah2kan mereka. Nabi dulu siap pergi berperang lawan kafir tapi masih kekalkan akhlak islam. Lawan la nk lawan. Isu aku highlight adalah kita melayu islam tp tak faham dan amal apa yg Nabi ajar. Itu je. Kenapa ko tanya soalan yg takde kaitan dgn apa yg aku ckp kat atas tu? Senget ke? Aku takde plak kata Nabi suruh lantik kafir. Kenapa plak ko tanya aku mcm aku ada ckp mcm tu?

  53. Buyung Biru

    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi
    Umnomemangbabi

  54. Buyung Biru

    Umnopukimaksial
    Umnopukimaksial
    Umnopukimaksial
    Umnopukimaksial
    Umnopukimaksial
    Umnopukimaksial

  55. Muhamad Zaidi Yusof

    Terbaek PM Najib sentiasa bermesyuawarah dan husnuzon….. sampai komando malaysia boleh menyusup mana2 negara sekalipun atas dasar berkecuali….. PH yahudi kominis tugasnya perang secara gerila masuk hutan nak hancurkan melayu….Katakan negara mana perisik Malaysia xpernah sampai…. Korea Utara…. DAP nak masuk pun takut yg tahu fitnah spin kat area Malaysia…. hancinglah kenceng rafizi DAP…..Kominis yg kat malaysia ni Askar Melayu dah bunuh hampir sejuta org tinggal saki baki jer DAP….sbb warga negara Malaysia…. yg warga negara China tu antara negara jadi Komando Malaysia jer boleh masuk…..Malbatt dan mana2 negara Malaysia masuk pasti menang samaada urusniaga….. berperang… dan lain2

  56. Muhamad Zaidi Yusof

    Ewah2 ni antara negara Malaysia punya parti Dan Negara China punya parti… yg ada kat Malaysia ni DAP lah yg bunuh melayu Masa duk kat Malaysia jadi komunis xleh lari kemana2… akibat rundingan baling komunis yg bunuh melayu terselamat…. namun masih ketagihan nak hancurkan melayu masih ada

  57. Muhamad Zaidi Yusof

    Ewah2 ni antara negara Malaysia punya parti Dan Negara China punya parti… yg ada kat Malaysia ni DAP lah yg bunuh melayu Masa duk kat Malaysia jadi komunis xleh lari kemana2… akibat rundingan baling komunis yg bunuh melayu terselamat…. namun masih ketagihan nak hancurkan melayu masih ada

  58. AguEss BaguEss

    Betul Nabi x mengajarkan memaki pada sesama.. orang2 beriman xkan lakukan hal seperti itu.. tapi bagaimana dengan TM.. adakah dengan memaki Najib cara yg terpuji bagi pihak kamu? Saya tidak berpihak pada umno namun saya bersuara melalui cara pandang saya terhadap sesama Islam.. sy juga nengutuk PM Najib kerana perkataan “kepala bapak” yg dia lontarkan.. itu sesuatu yg x terpuji.. tapi masalah utamanya adalah bagaimana kita harus bersatu tanpa politik hasutan dan kebencian.. kita seharusnya dewasa dan lebih tahu siapa sebenarnya yg selalu melontarkan kata2 kebencian dan penuh hasutan.. dan seharusnya kita lebih merapatkan shaf.. untuk menjadi lebih baik x perlu memburukan orang lain dan x perlu menghina keturunan orang lain.. kalau rakyat yg saling menghina itu wajar.. tapi jika orang besar atau pemimpin yg memulakan sudah pasti itu bukan pemimpin yg baik..

  59. Airbotol Botol

    klu tkda bermakna ibu bapanya ghaib mcm pelancong2 china d peneng.

  60. Ruzt Jalil

    Aku tak petik Najib or TM pun. Aku cuma ckp pasal org2 yg komen tak berakhlak kat ruang komen post ni je. Ko ni dah kenapa? Kalau org makan tahi. Ko nk makan tahi sama ke?
    Aku rasa ko patut bg tazkirah kat diorg yg komen kotor2 tu. Bukannya tazkirah org yg menegur kemungkaran.
    Serupa la mcm org lapor salah laku. Pesalah bebas. Tukang lapor yg kena.

  61. Aleah Bakar

    Dah tua nak mampus baru ingat nak cari kubur makpak komunis

  62. Ruzt Jalil

    Izhar Ali ? terima kasih bang. Semoga dirahmati Allah sentiasa. Amin YRA

  63. Muhamad Eika Md Semain

    Ruzt Jalil kau ni cina babi ke sial..ak bce cmnt2 ko byk mnyebelahi dorg

  64. Ruzt Jalil

    Kenapa nk mengalah? Jgn mengalah. Jgn juga langgar hukum islam dalam berpolitik

  65. Zulkefli Ghazali

    Bang Aguess tu Ruzt jalil tu cina kapir dap dia nyamor je. So jgn pelek dia defen geng2 dapis khinzir
    Dlm club ni ramai geng dapis nyamar nama melayu.

  66. Amin Affendi Alhaj

    5000 kecil sangat, uplah 500K, 1.0 atau 5.0 juta ker

  67. Zulkefli Ghazali

    RUZT JALIL tu cina kapir n barua dapis
    So jgn pelek kawan2
    Dia nyamar nama melayu konon

  68. Zulkefli Ghazali

    Ruzt jalil kepala butuh la. Lu cina kapir apa lu sibuk hal org islam . Cibai la lu

  69. Ruzt Jalil

    Zulkefli Ghazali apa ko fitnah aku ni? Ayat mana aku defend dap? Ko ni islam ke tak? Org islam haram memfitnah. Jgn sbb nk tegakkan hak politik sampai tambah saham neraka bang. Aku takde ckp sokong mana2 pihak pun kat atas tu. Faham bahasa melayu ke tak ni? Bila org kata melayu pemalas kita marah. Tp ko ada baca ke komen yg kat atas tu aku ckp apa? Takde 1 ayat pun defend dap. Jgn kita ni berpolitik smpi akhlak kita rendah drpd kafir. Nama je islam. Syukurlah lahir islam. Kalau lahir2 tak islam agak2nya skrg ni dah masuk islam ke?

  70. Harm Ka

    Bak kata pepatah perang mulut..skrg zaman cyber..ketika nabi Muhammad s.a.w hendak menjawab pertanyaan kafir2 musyrik atau ketika berlakunya kecelaruan sesuatu..akan turun wahyu dari Allah kpd baginda rasullallah.. dan skrg manusia ini gagal menilai sesuatu.. jika berlaku tomahan dan kutukan dari pihak musuh..inilah dunia cyber tmptnya….kalau musuh tu pakai cilake kita pun pakai cilakelah…diibarat pedang lawan pedang…dan yg islam nak ttg adalah kafir musyrik, munafik dan fasiq…maka dgn inilah yg ada…buat sementara…..

  71. Ezrry Yuzal

    kalau jumpa kasi halo…pape roger mat ????

  72. Abdul Razak

    cuba cari kubur bapak zahid komidi ada jumpa tak kat malaysia ni..

  73. Ruzt Jalil

    Kafir tu dh confirm neraka. Umat islam matlamat hidupnya syurga Allah. Kita boleh cermin diri kita samada layak x kita duduk di syurga Allah. Sdgkan para sahabat Nabi yg warak pun takut tak dpt masuk syurga tp kita hari ini rilek je. Betul ke matlamat kita sama dgn apa yg Nabi katakan iaitu syurga Allah? Nak masuk syurga Allah bukan sekadar lawan musuh Islam je tp kena ikut SEMUA suruhan dan larangan Islam. Suruhan pun tak ikut semua. Larangan pun kita buat. So kita ada tempat ke kat syurga bila mana lebih ramai alim ulamak yg que mereka di hadapan kita

  74. Mohd Nazri Bakar

    Tu la org suruh halau Cina ni dari dulu lagi mereka tak nak,sekarang dah tak boleh buat apa,hanya raja raja melayu yg boleh lakukan,tapi berani ke?

  75. Zhafran Asyraaf

    Melayu yg cekik cekas komunis..hendaklah diberi gelaran Dato

  76. Darmawati Marisa

    Ruzt Jalil….siapa kafir yg confirm masuk neraka tu??

  77. Darmawati Marisa

    Ruzt Jalil..kat sini para sucian ramai..dap tu kafir! So kita faham2 jelah..jgn pulak di padang masyar nnti ramai ahli dap dlm syurga! Hat tu nak kata siapa lagi tak taulah….khikhiiiii….

  78. Zareman Zulkifli

    Apa kau merepek ni syaitaaannnnn !!!

    Dialog dalam filem seniman bujang lapok…

  79. Nourmala Dealova

    cari kat Malaysia ni x mungkin jumpa la kubur mak bapak LKS ni … ???

  80. Mesti Dan

    Marah kat anak, tak yah lah dok maki hina mak bapak dia. Tak cantik cam tu. Aku tak sampai hati nak hina mak bapak orang lain.

  81. Baharudin Isa

    Hang ingat 5000 tu basau ke lahabau beli dal je le

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.