Perutusan Raya Mahathir tidak berakhlak Islam

#Mahafiraun #PakatanPHitnah #PakatanHipokrit #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

KENYATAAN MEDIA:

1. UMNO kesal dengan perutusan Hari Raya Aidilfitri Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang berbaur politik dan cuba menghasut rakyat agar membenci Barisan Nasional serta UMNO.

2. Berbanding dengan perutusan khas titah Yang Dipertuan Agong yang menyentuh peri pentingnya institusi diraja dipertahankan, Dr Mahathir masih mempertahankan pembohongan Kabinetnya mengenai hutang negara dan bencinya kepada kerajaan terdahulu.

3. Seolah-olah beliau seorang yang suci umpama wali Allah, beliau menyebut kemurniaan Aidilfitri serta ajaran Allah tetapi beliau sendiri membangkitkan rasa benci melulu terhadap BN dan UMNO.

4. UMNO terkilan dengan sifat sedemikian. Perutusan itu sepatutnya digunakan untuk perpaduan nasional, saling bermaaf-maafan dan nada kegembiraan.

5. Bagaimanapun Dr Mahathir menggunakan kesempatan itu untuk menyalahkan kerajaan silam dan memuji Kerajaan PH yang baru lebih sebulan berkuasa ini sebagai ‘perfect’ atau sempurna dan tidak akan membuat kesilapan.

6. UMNO sebaliknya menjunjung kasih ke atas Yang Dipertuan Agong kerana meminta rakyat menjaga Institusi Raja Berperlembagaan sebagai penyelamat jika. berlaku sesuatu masalah besar kepada negara.

7. UMNO bagaimanapun ingin bertanya Dr Mahathir adakah Kabinetnya sedar bahawa keputusan DYMM Yang di-Pertuan Agong tidak mengadakan rumah terbuka di Istana Negara adalah tanda Seri Paduka ‘jauh hati’ apabila pentadbiran PH mengizinkan A Kadir Jasin dan pihak tertentu mempersoalkan kos perbelanjaan diraja? Ia satu tindakan yang tidak sewajarnya kepada tuan tanah negara ini. Mungkinkah mereka yang kurang ilmu ini ingin menunjukkan tahap pemikiran sebenar?

8. Tidakkah sudah wujud provokasi terhadap institusi diraja oleh ejen-ejen PH, dan adakah PH mengharapkan orang Melayu akan duduk diam apabila satu-satunya hak mereka yang tinggal ini, dipersoalkan?

9. Bagaimana pula perasaan Dr Mahathir sendiri yang mengadakan rumah terbuka secara besar-besaran, sedangkan tradisi rumah terbuka Istana Negara tidak dipandang berat oleh kerajaannya?

10. Ini juga seolah-olah mencerminkan Kerajaan PH kini mengajak rakyat supaya tidak lagi menghormati, mendaulatkan dan memandang tinggi Institusi Raja-Raja Melayu.

11. Pemangku Presiden Umno, Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak langsung menyentuh bab politik dalam Perutusan Hari Rayanya, sebaliknya berkata Aidilditri patut digunakan sebagai perayaan untuk perpaduan ummah.

Unit Komunikasi Strategik
Ibu Pejabat UMNO
Kuala Lumpur
15 Jun 2018

133 Replies to “Perutusan Raya Mahathir tidak berakhlak Islam

  1. Mungkin tun m maha firaun mungkin tun m kayakan diri dan kroni mungkin tun m liberal mungkin tun m mamak madey tetapi kenapa tak dakwa masa dia tiada kuasa,melayu Islam tulin ke? Bukan melayu ke yang simpan duit beratus juta kat rumah, bukan melayu ke yang beg tangan ratus ribu, bukan melayu ke yang letupkan orang sesuka hati. jika pemimpin melayu perangai lagi teruk dari mamak buat apa. Konon Islam, Islam tak ajar perangai macam tu…..

  2. Admin dia sekarang tgh takut la tu kebangkitan UMNO ,, tak tau ke dia sibuk stalker UMNO,, pulak tu sekarang yang bertanding semua hebat2 dan idola rakyat Ku Li , KJ , Tok Mat dan sbgnya,, then dia mng atas sebab bersatu gn kafir2.. kemenagan kita lebih kuat dr mereka2.. ikut kan Parti Munggee tu x ramai pong.. lagi 1 jgn harap bab2 Islam ni min,, anak dia marina Islam liberal yang sesat pon dia xmampu nak tegur dan bimbing ..

    1. Amir Bin Hussein apa bukti duit tu hilang? Kenapa conclusion banyak tapi x tangkap? Viral sana sini kenapa x kemukan kan di mahkamah?
      Tgk sejarah x bro,, BN dgn MiC mCA mmg dr sejarah bahawa mereka menetap ditanah melayu dan mereka x boleh langgar 5 perlembagaan yang UMNo dlu pernah pertahan dari 13 Mei,, Bro sekarang bersatu gan Kafir so boleh biarkan Agama bangsa hak2 melayu bebas diperkotak katik kan ke?? Saya hanya perjuangkan melayu Islam kalo rasa UMNO gini gitu dok diam2 tgk dan lihat,, tapi ingat jangan kerana taksub sampai ketepikan agama dan bangsa..

    1. Firdauz Hamzah Memang aku pangkah BN. Apa yg ko nak mengata. Ko confirm pangkah PH kan. Parti putar belit cakap tak serupa bikin yang ko agung-agungkan tu. Dan aku menyuarakan pendapat aku sekarang pun bukan atas undi parti mana2. Tapi atas kapasiti aku sebagai rakyat Malaysia berdasarkan penilaian aku terhadap senario yang berlaku sekarang. Dan untuk pengetahuan ko aku tak pernah pun “RINDU ZAMAN TUN”. Sebab aku tak rasa pun kebaikan yang ada masa zaman dia. Zaman yang ko kerja separuh mati nak kumpul duit nk bagi anak sekolah dengan gaji yang tak seberapa. Ko mungkin anak orang kaya. Sebab tu ko tak terkesan sangat…

    2. Firdauz Hamzah rindu zaman Tun ke bro,, its ok nk pangkah BN ke apa asalkn tak kena kencing.. dulu korang pembangkang korang buat kacau macam mana? Mcm anjing lepas kandang,, ckp baik la skdr statement je bukan memfitnah mcm PHitnah sana sini haprak habuk xdak.. nak tangkap x tangkap2 ,, dh viral sana sini tapi jalan2 .. bongkak sangat dengan pemimpin dia ‘pangkah’ sampai agama di injak2 sampai jadi Barua DAPIG..
      #daulatkanislamdeminegara#
      #melayuislam#

    1. Othman Bin Ali Baba anjing ameno kan?BN DAH KALAH DENGAN CARA PALING HINA BAG HANG.NAJIB XDA GELARAN TUN.DARI 13 PARTI TINGGAL 4,MCA AJAK KOMPONEN LAIN TENDANG UMNO DARI BN.
      Bn serawak dah terkubur,disabah warisan ambil alih..hahaha
      Apa yg ada pada bn..berbangga dgn 54 kerusi tu..oh umno paling banyk kerusi,banyk jadah apa dah kalah..hadoiii..xsedo diri ker..takkan dok syok dalam group sndr ja….perjuangkalah bn dalam group kerajaan..ini alahai dok group sndr meroyan..admin mana admin..batang dah kerat ka..dulu sembang kata PH akan terkubur…

  3. Facebook Comments