Perutusan Raya Mahathir tidak berakhlak Islam

#Mahafiraun #PakatanPHitnah #PakatanHipokrit #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

- Advertisement -

KENYATAAN MEDIA:

1. UMNO kesal dengan perutusan Hari Raya Aidilfitri Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang berbaur politik dan cuba menghasut rakyat agar membenci Barisan Nasional serta UMNO.

2. Berbanding dengan perutusan khas titah Yang Dipertuan Agong yang menyentuh peri pentingnya institusi diraja dipertahankan, Dr Mahathir masih mempertahankan pembohongan Kabinetnya mengenai hutang negara dan bencinya kepada kerajaan terdahulu.

3. Seolah-olah beliau seorang yang suci umpama wali Allah, beliau menyebut kemurniaan Aidilfitri serta ajaran Allah tetapi beliau sendiri membangkitkan rasa benci melulu terhadap BN dan UMNO.

4. UMNO terkilan dengan sifat sedemikian. Perutusan itu sepatutnya digunakan untuk perpaduan nasional, saling bermaaf-maafan dan nada kegembiraan.

5. Bagaimanapun Dr Mahathir menggunakan kesempatan itu untuk menyalahkan kerajaan silam dan memuji Kerajaan PH yang baru lebih sebulan berkuasa ini sebagai ‘perfect’ atau sempurna dan tidak akan membuat kesilapan.

6. UMNO sebaliknya menjunjung kasih ke atas Yang Dipertuan Agong kerana meminta rakyat menjaga Institusi Raja Berperlembagaan sebagai penyelamat jika. berlaku sesuatu masalah besar kepada negara.

7. UMNO bagaimanapun ingin bertanya Dr Mahathir adakah Kabinetnya sedar bahawa keputusan DYMM Yang di-Pertuan Agong tidak mengadakan rumah terbuka di Istana Negara adalah tanda Seri Paduka ‘jauh hati’ apabila pentadbiran PH mengizinkan A Kadir Jasin dan pihak tertentu mempersoalkan kos perbelanjaan diraja? Ia satu tindakan yang tidak sewajarnya kepada tuan tanah negara ini. Mungkinkah mereka yang kurang ilmu ini ingin menunjukkan tahap pemikiran sebenar?

8. Tidakkah sudah wujud provokasi terhadap institusi diraja oleh ejen-ejen PH, dan adakah PH mengharapkan orang Melayu akan duduk diam apabila satu-satunya hak mereka yang tinggal ini, dipersoalkan?

9. Bagaimana pula perasaan Dr Mahathir sendiri yang mengadakan rumah terbuka secara besar-besaran, sedangkan tradisi rumah terbuka Istana Negara tidak dipandang berat oleh kerajaannya?

10. Ini juga seolah-olah mencerminkan Kerajaan PH kini mengajak rakyat supaya tidak lagi menghormati, mendaulatkan dan memandang tinggi Institusi Raja-Raja Melayu.

11. Pemangku Presiden Umno, Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak langsung menyentuh bab politik dalam Perutusan Hari Rayanya, sebaliknya berkata Aidilditri patut digunakan sebagai perayaan untuk perpaduan ummah.

Unit Komunikasi Strategik
Ibu Pejabat UMNO
Kuala Lumpur
15 Jun 2018

Berita Berkaitan

Komen

......
  1. Admin dia sekarang tgh takut la tu kebangkitan UMNO ,, tak tau ke dia sibuk stalker UMNO,, pulak tu sekarang yang bertanding semua hebat2 dan idola rakyat Ku Li , KJ , Tok Mat dan sbgnya,, then dia mng atas sebab bersatu gn kafir2.. kemenagan kita lebih kuat dr mereka2.. ikut kan Parti Munggee tu x ramai pong.. lagi 1 jgn harap bab2 Islam ni min,, anak dia marina Islam liberal yang sesat pon dia xmampu nak tegur dan bimbing ..

  2. Bila nk mati tua kutuk mahafiraun ni menipu rakyat je dulu 22 tahun tipu duit rakyat mkn duit anak beranak dgn kroni dia ni mau extra lg..sembang hutang negara cecah 1 trillion.aleuto 1 trilion aset lu 3.9 trilion kt luar negara mana angkut menang loteri ka.dah sah keling Kutty keje menipu dah tua bawak bertaubat.hidp sebar kn fitnah.btl2 dajjal

  3. Mungkin tun m maha firaun mungkin tun m kayakan diri dan kroni mungkin tun m liberal mungkin tun m mamak madey tetapi kenapa tak dakwa masa dia tiada kuasa,melayu Islam tulin ke? Bukan melayu ke yang simpan duit beratus juta kat rumah, bukan melayu ke yang beg tangan ratus ribu, bukan melayu ke yang letupkan orang sesuka hati. jika pemimpin melayu perangai lagi teruk dari mamak buat apa. Konon Islam, Islam tak ajar perangai macam tu…..

Advertisment

Instagram

Terkini

Anwar Dilantik Ketua Pembangkang

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof secara rasmi mengumumkan Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai Ketua...

Anwar Dilantik Ketua Pembangkang

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof secara rasmi mengumumkan Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai Ketua...

Nasihat KKM kepada yang menjadikan sosej hidangan utama

Jika anda beranggapan bahawa kandungan sosej sama seperti daging atau ayam segar, anggapan tersebut adalah SALAH sama sekali. Sosej bukan daging sebenar. Sosej adalah sejenis...

Khalid patut diusir, Saifuddin pertahan tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat

Tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Azhar Azizan Harun mengarahkan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad keluar dewan dipertahankan wakil rakyat dari kerajaan. Ahli...

Vaksin Covid-19 tak mungkin siap tahun depan, kata pakar

Kemungkinan vaksin koronavirus siap 100 peratus pada tahun depan adalah tipis, kata pakar Perancis, memberi amaran tentang mengambil langkah penjarakan sosial secara serius. “Menghasilkan vaksin...

Nga Letak Jawatan Timbalan Speaker

Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming mengumumkan meletak jawatan serta-merta bermula hari ini. Beliau berkata, ia sejajar prinsipnya hanya akan berkhidmat kepada kerajaan yang...

Sering Dibaca

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

01:00:37
Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

Covid-19: Masa sesuai kaji semula dasar pelaburan negara

Ini merupakan masa yang sesuai untuk Malaysia membuat pertimbangan yang mendalam berhubung insentif dan proses pelaburannya yang akan menjadikan negara ini menonjol daripada yang...

[Video] Covid-19: Hutang Negara jauh lebih tinggi semasa PH tetapi tiada pakej perihatin rakyat

Jan-Apr 2019 (tak ada krisis Covid): - Pinjaman baru: RM54.8b (termasuk bon samurai RM7.8b) - Bayaran balik hutang: RM17.7b - Hutang negara tambah RM37.1b. Jan-Apr 2020 (krisis Covid) -...

Bimbang rusuhan di AS, harga minyak jatuh

NEW YORK – Harga minyak jatuh disebabkan rusuhan di bandar-bandar besar Amerika Syarikat (AS) ketika dagangan meningkat kerana pasaran optimistik Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak...

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.