Home NASIONAL AM Penyampai berita sebak: umum 24 staff TV3 tamat tugas termasuk dirinya

[Video] Penyampai berita sebak: umum 24 staff TV3 tamat tugas termasuk dirinya

PH Menang, Rakyat Senang.
24 staff unit berita TV3 menamatkan tugas mereka semalam termasuk penyampai berita Buletin Utama, Azewati Zenol Abidin. Perkara ini diumumkan oleh penyampai, Mior Abdul Malek Raiyani ketika slot akhir Buletin Utama semalam.

- Advertisement -

Azewati Zenol Abidin yang berkhidmat selama 16 tahun di stesen telivisyen swasta itu kelihatan  sebak ketika menyampaikan kata-kata terakhir.

“Di kesempatan ini, saya mengucapkan terima kasih kepada semua penonton Buletin Utama atas sokongan selama saya bersiaran. Dengan kerendahan hati, saya memohon maaf jika ada sebarang kesilapan sepanjang khidmat saya di kaca TV anda” – Azewati Zenol Abidin

Selain Azewati, penerbit eksekutif Buletin Utama termasuk 23 orang lagi turut menamatkan tugas mereka semalam.

“Dan selain Aza, penerbit eksekutif kami, Norzati Arish juga menamatkan tugas.. beliau bersama 23 orang lagi kakitangan lain termasuk editorial, sokongan dan penerbitan yang rata-ratanya menabur jasa setelah lebih dua dekad menabur jasa dengan TV3, tamat pada hari ini. Mewakili seluruh tenaga produksi malam ini, saya Mior Abdul Malek Reyani mengucapkan selamat maju jaya kepada mereka semua” – Mior Abdul Malek

Ketika itu beberapa kakitangan TV3 muncul di atas pentas dengan membawa sebiji kek. Azewati kemudian tidak dapat menyembunyikan kesedihannya ketika memotong kek tersebut.

- Advertisement -

Video tersebut tular di media sosial yang setakat ini mendapat 4, 000 perkonsian dan 522, 000 paparan.

Pada Januari lepas, The Malaysian Reserve melaporkan Media Prima Bhd telah menawarkan mutual separation scheme (MSS) kepada pekerja anak syarikatnya di Sistem Telivisyen Malaysia Bhd  (STMB) untuk merasionalisasikan tenaga kerjanya berdasarkan keperluan terkini.

Tambah laporan itu, pada November 2018, STMB telah memberhentikan 190 pekerja dari operasi sokongan teknikal dan jabatan perkhidmatan kreatif, dengan memberikan notis tiga bulan.

Ia juga menawarkan MSS kepada 43 pekerjanya, 24 dari itu adalah dari unit berita dan isu terkini, manakala 19 dari jabatan perkhidmatan pengurusan.

Pada Januari 2018, Pemuda Pakatan Harapan (PH) berikrar mewujudkan 1 juta peluang pekerjaan buat anak muda dan menetapkan gaji minimum RM2,500 jika gabungan pembangkang itu berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).


- klik iklan -
-klik-klik iklan-

Berita berkaitan

7 sekeluarga dijangkiti Covid-19 akibat terawih di masjid

Tujuh sekeluarga disahkan positif virus Covid-19 yang berpunca daripada ketua keluarga bersolat sunat tarawih di masjid. Kompas melaporkan, keluarga dari daerah Joyontakan, Solo itu terdiri...

Jururawat hamil dirogol ketika menunggu bas untuk pulang selepas tamat shif rawat pesakit Covid-19

SEORANG jururawat yang sedang hamil menceritakan detik-detik ngeri yang dihadapinya selama 45 minit sewaktu dirogol ketika sedang dalam perjalanan pulang selepas selesai merawat pesakit...

Tak hirau perintah berkurung, kawasan pantai tiba-tiba dipenuhi kondom

SEGELINTIR individu di Scotland dilihat tidak mengendahkan perintah berkurung yang dikuatkuasakan untuk mengekang penularan Covid-19. Sebaliknya, berlaku penemuan mengejutkan apabila banyak kondom, gel pelincir serta...

[Video] ‘Lockdown’ Kota Madinah mula dilonggarkan

Kerajaan Arab Saudi mula melonggarkan 'lokdown' di kota Madinah. Penduduk kini dibenarkan keluar dari kediaman mereka antara jam 9:00 pagi hingga 5:00 petang. Menurut Arab...

51 COMMENTS

  1. Teman lg respek kt sorng bro penyampai Buletin Utama yg awai awai letak jawatan sblum di berhentikan ….baru gentle…knape nk tunggu …rezeki Allah itu luas….kann

  2. tkpe.hrem..nk bt mcm mn kontrak dh tmtml.nk sambng tk blh dh.jd baik diabundur dr dn mngkn dia ada plan nk bt biz ke.cuba tgk wall staf2 diorng.semua nya tamat kontrak.jd yg mn kerja ikat kontrak tu.usaha lah ya supaya dapat kerja tetap.klau tk dpt jugak tkpe mngkn bukan rezeki kita dkt situ

  3. Nok cari yg tak bertudung kepala pulak menteri ph kata, tak sesuai penyampaian berita pakai tudung kepala dan akan pilih orang cina atau india pulak ph menang rakyat senang.

  4. Bala. Akan turun d malaysia .laknat kerajaan ph n kafir barua…… Sedih simpati.ngan staff. Yg lma khidmat …… Klau umno bn.’ Menng tk jadi mcm ni ….. Apa nk jadi. …melayu. boleh. Dok sabar. Lg. Ka ……

  5. Fizawati Zenol Abidin
    Salah seorang pembaca berita
    Wanita yg terbaik di TV3
    Sebutan nya lancar mudah difaham..
    Hanya setakat itu saja rezeki nya diTV3.. InshaAllah ada rezeki
    Ditempat lain mudah mudahan
    Tapi rindu sudah tidak dapat melihat wajah dan mendengar
    Suara nya diTV3..

    • Alah kak..aku pun kna buang keje dr pos mesia ats alasan x munasabah..skang ni lagi bahagia hidup dgn grab @mycar full time drive..perancangan Allah yg terbaik utk aku..percayalah..rezeki Allah luas lebih2 lagi org teraniaya

Comments are closed.

- Advertisement -

TERUSKAN BERSAMA KAMI

991FansLike
4,799FollowersFollow
3,327FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

TERKINI

[Video] Annuar Musa: Umno, sekutu tak terpengaruh rakaman audio bocor PPBM

Umno serta sekutu politiknya tidak mempunyai apa-apa isu berkenaan...

10 sebab mengapa peralihan kerajaan tidak akan berlaku

Lewat malam tadi, Datuk Seri Salahuddin Ayub menyatakan Mesyuarat Majlis Presiden PH pada petangnya membincangkan agenda mengenai perjalanan PH ke Putrajaya. Kata Datuk Seri Salahuddin,...

Telur tamat tempoh punca 99 mangsa keracunan puding buih

Kes keracunan makanan akibat puding buih yang melibatkan 99 pesakit di Terengganu baru-baru ini berpunca daripada penggunaan telur yang telah tamat tempoh. Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan...

Maka bergaduhlah balik penyokong DSAI dan penyokong TDM

Seperti dijangka, belum apa-apa lagi pun terus sahaja pergaduhan berlaku di antara penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penyokong Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai...

Pertemuan dengan Tun M cadang kerajaan tanpa DAP, Anwar – Ahmad Zahid

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kertas yang dibaca oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam gambar tular di media sosial adalah dokumen akuan...

Syed Saddiq bukan lagi Ahli parti – PPBM Bahagian Muar

PEMBETULAN KENYATAAN BERSATU MUAR ... Kami merujuk kepada kenyataan yang dikeluarkan YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang mendakwa bahawa Bersatu Bahagian Muar menolak pemecatan beliau. Kami...

Melaka bergolak lagi?

Orang UMNO tersebut telah menghubungi pemimpin PH secara tidak rasmi, menyatakan hasrat berundur daripada Perikatan Nasional (PN). .................... Melaka yang baru sahaja menyaksikan pertukaran kerajaan negeri...

Sibuk berzumba, 15 wanita ingkar PKPB didenda RM1,000

Seramai 15 wanita yang melakukan aktiviti zumba di sebuah premis di Taman Pekan Baru, Sungai Petani, dikompaun RM1,000 setiap seorang kerana melanggar Perintah Kawalan...

ADUN Angkat: Adakah kuasa parti DAP lebih besar banding pemilihan Rakyat dalam PRU

DAP bukan hirau sangat keputusan Mahkamah Persekutuan berdasarkan Perlembagaan Persekutuan pun. Kerajaan DAP Pulau Pinang mahu: 1. Mengosongkan dua kerusi DUN wakil parti PPBM. 2. Tarik balik...

[Video] DAP Mengutuk Perjuangan PAS

Liew Chin Tong dari DAP telah menulis satu artikel bertajuk “PAS yang tersalah haluan” (BACA DI SINI). Artikel ini menunjukkan yang DAP masih tidak...

SERING DIBACA

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.

Projek JUAL NEGARA oleh Rejim PH dah settle – jom kita bersorak dengan gembira

Dalam rundingan. Ramai yang minat. Sabar. Tapi mesti kasi settle. Syarikat lapangan terbang Malaysia Airports Berhad ada jual tak?

Mukhriz jual 72,600 saham dalam Opcom

Berikutan penjualan itu, Mukhriz, pemegang saham utama dalam syarikat itu, kini hanya memegang 34.89 juta saham atau 21.64 peratus kepentingan, kata Opcom dalam makluman kepada Bursa Malaysia hari ini.

Mahathir cadang cukai bagi perniagaan online

“Perniagaan dalam talian yang berurusan secara terus telah menyebabkan perniagaan konvensional terjejas dan kutipan cukai perniagaan juga berkurangan.

Azmin Ali di ‘pulau’ di perasmian Rumah Generasi Ke 2 Felda di Felda Palong

Yang hadir hanyalah wartawan, polis pengiring serta beberapa orang urusetia yg mengikuti rombongan tak diundang itu..

[Video] Penyamun bersenjata parang samun lapan sekeluarga

Siasatan awal mendapati terdapat enam penjenayah dengan menaiki sebuah kenderaan telah berhenti di luar rumah mangsa. 

Kes bebaskan 15 pendatang tanpa izin, enam anggota polis Hulu Selangor ditahan SPRM

“Kesemua anggota itu ditahan pada Rabu lepas bagi membantu siasatan berkaitan pembebasan 15 pendatang tanpa izin,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Rasuah bebaskan PATI: Hakim Mahkamah Sesyen pula ditahan SPRM

Tangkapan ini berkaitan dengan kes tangkapan sebelum ini melibatkan seorang peguam dan timbalan pendakwaraya dan beberapa anggota polis baru-baru ini.

Adib mungkin separa sedar ketika ditarik, kata saksi

Mahkamah Koroner di sini hari ini diberitahu Muhammad Adib Mohd Kassim mungkin dalam keadaan separa sedar sewaktu ditarik keluar daripada van Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) ketika insiden rusuhan berhampiran Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya, tahun lepas.

Dakwaan gangguan seksual, wanita saman MP Sungai Siput

Indrani berkata, pada Mei lalu beliau pernah membuat laporan polis mendakwa Kesavan mengganggunya secara seksual sejak Disember lalu