Barisan pendakwaan tidak bersedia – Peguam DS Najib

Barisan pendakwaan tidak bersedia – Peguam DS Najib

Kongsi:

Peguam Tan Sri Dr Muhammad Shafee Abdullah mendakwa barisan pendakwaan kes Datuk Seri Najib Razak sebenarnya tidak membuat persediaan rapi pada hari ini.

Beliau menjelaskan, ini kerana dokumen baharu pertuduhan hanya disediakan dalam bentuk CD-Rom dan tidak dicetak.

Malah katanya, pernyataan bertulis pertuduhan ke atas bekas Perdana Menteri itu hanya diserahkan pada hari ini.

“Mereka tidak beri dokumen yang fizikal dan hanya serah pernyataan bertulis pada hari ini.

“Nampak sangat pihak pendakwaan tidak bersedia dan tidak adil setakat ini,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pihak media selepas kes pendakwaan tiga pertuduhan baharu ke atas Najib berakhir di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di sini hari ini.

Dalam pada itu, Muhammad Shafee memberitahu beliau telah menulis surat kepada Hakim Besar Malaysia, Tan Sri Zaharah Ibrahim berkaitan kes pendakwaan Najib itu.

Beliau berkata, ini kerana sistem perundangan ke atas Ahli Parlimen Pekan itu perlu berlandaskan keadilan dan bukannya melakukan sesuatu di belakang tabir.

Bagaimanapun jelasnya, surat itu bukan berkaitan tentang aduan terhadap hakim yang dilantik.

“Hakim Datuk Mohd. Sofian (Abd. Razak) dan Hakim Mohd. Nazlan (Mohd. Ghazali) tidak bersalah.

“Saya hanya buat aduan tentang sistem keadilan yang adil dan bukan buat benda di belakang kita,” tegasnya.

………………..
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/Muhammad-Shafee/
http://pakdin.my/tag/1mdb
http://pakdin.my/pertuduhan-terhadap-najib-najib-tiada-kaitan-1mdb-equanimity/
http://pakdin.my/bukti-masih-dicari-pendakwaan-telah-dilakukan/
http://pakdin.my/akaun-bank-cucu-ds-najib-berumur-10-bulan-dibekukan-kerajaan-tomato/

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

194 Replies to “Barisan pendakwaan tidak bersedia – Peguam DS Najib

  1. Zaman budak2 dulu!! Suka main polis sentari!! Tangkap dan lokap! Rupanya zaman itu maseh ujud lagi!! Dimainkan budak tua bangka lagi!! Mahatir maseh nak bermain polis senteri!! Dulu usong tilam bertompok !! Sekarang usong kapal mewah!! Tak lama lagi usong keranda pulak!! Zaman usong mengusong bermula dah!! Jng ada lagi mata lebam???!!

  2. Zaman budak2 dulu!! Suka main polis sentari!! Tangkap dan lokap! Rupanya zaman itu maseh ujud lagi!! Dimainkan budak tua bangka lagi!! Mahatir maseh nak bermain polis senteri!! Dulu usong tilam bertompok !! Sekarang usong kapal mewah!! Tak lama lagi usong keranda pulak!! Zaman usong mengusong bermula dah!! Jng ada lagi mata lebam???!!

  3. modal PEMBANGKANG DARI LONGKANG
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA
    20. KARAOKE kt mahkamah
    21. FUCK YOU dlm parlimen

    ni lah antara modal2 PEMBANGANG UMNO BN PAS PIGS skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..DAH KALAH TU DIAM JE LA..X SUKA KERAJAAN SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA hahahahaha

  4. modal PEMBANGKANG DARI LONGKANG
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA
    20. KARAOKE kt mahkamah
    21. FUCK YOU dlm parlimen

    ni lah antara modal2 PEMBANGANG UMNO BN PAS PIGS skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..DAH KALAH TU DIAM JE LA..X SUKA KERAJAAN SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA hahahahaha

  5. Mcm mana ini boleh terjadi sebab
    Pehak pendawaan kes Ds Najib tdk
    Bersedia lagi……karut mulut betul lh
    Baik letak jawatan lh….sampai.bila
    Ds Najib berkeadaan seperti gantung
    Tk bertali….Apakah ada cara lain
    Utk Saman org ini.Saman je Ds Najib
    Org mcm ini

  6. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
    “kita mahu meningkatkan sistem pos kalu bule Hari ni pos, semalam sudah sampai”
    Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
    “Ini perkara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar”
    Samy berkata dalam salah satu ceramah:
    “Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini.” Kemudian seorang pakcik bertanya, “Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?” Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, “Kalao takde sungai, kita bina sungai”
    Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
    “Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”
    Ketika krisis air:
    “Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!”
    Berkenaan masalah sosial:
    “Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade”
    Ketika program derma darah di Sungai Siput:
    “Marilah kita semua menderma dare”
    Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
    “Selamat datang saudara-mara semua” (Ia sepatutnya “saudara-saudari” )
    Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
    “Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam”

    Disaat Pas mnfkafirkan Umno….apa ini orng Pas…smua org kafir…saya pun dia kata kafir…..

    Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
    “Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain”

    Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

    “Kita akan bina roket pigi matahari.” Salah seorang wartawan berkata, “Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati.” Samy menjawab, “Itu tade masalah. Ki ta hantar waktu malam”

    “kita rasa sangat bersyukur karina angkasawan kita setelah sapuloh hari meninggalkan dunia akhirnya selamat dikebumi”

  7. Wlupun belum cukup ready tapi diorang tetap kena teruskan pndakwaan pada tarikh tersebut jugak sebab timing yg cantik dengan ketibaan kapal mewah tu ..kann ..apapun tetap ada unsur nak mendajjal jer ..pale hotak madey ni mmg makin lama makin sialll

  8. lantaak xbersedia tapi time bicara bersedia la menjAwap dia cuma nak keliru pemikiran rakyat…tpr xkan nak tuduh samberonok…sebab peguambela mana ada yg meyerah kalah?..walau pun kesdah tahu klh..money2 dia bisness wea klh menang bukan ukuran..

  9. lantaak xbersedia tapi time bicara bersedia la menjAwap dia cuma nak keliru pemikiran rakyat…tpr xkan nak tuduh samberonok…sebab peguambela mana ada yg meyerah kalah?..walau pun kesdah tahu klh..money2 dia bisness wea klh menang bukan ukuran..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.