24.8 C
Kuala Lumpur
Thursday, January 21, 2021

Najib Terpaksa Tanggung ‘Kesakitan Lama’ Mewarisi Kerosakan Peninggalan Mahathir – Nik Abduh

Masalah pembaziran wang negara, ke­giatan rasuah dan politik wang me­rupakan ‘kesakitan lama’ yang terpaksa ditanggung oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang diwarisi dari zaman pentadbiran Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz (Pas-Pasir Mas) mendakwa, masalah berkenaan mula berlaku sewaktu zaman pentadbiran Dr. Mahathir ketika negara menikmati zaman kemewahan.

Menurutnya, ada era 90-an, negara dikurniakan kemewahan, namun kenikmatan itu tidak disyukuri, sebaliknya segala ke­giatan tidak bermoral itu tumbuh begitu cepat.

Beliau berkata, masalah-masalah tersebut terus ‘membengkak’ selepas peralihan pentadbiran kepada Tun Abdullah Ahmad Bada­wi dan ‘kesakitan lama’ itu kini perlu ditanggung oleh Najib.

“Pada zaman kita mewah dahulu kita lari daripada tuntutan supaya bersyukur nikmat Allah tersebut. Apa yang berlaku, pembaziran serta rasuah mula tumbuh begitu cepat, politik wang begitu berleluasa dan akhirnya merosakkan negara.

“Kita mewah di zaman Dr. Mahathir dan kita bermasalah di zaman Pak Lah (Abdullah) dan hari ini kita terus bermasalah di zaman Yang Berhormat Pekan (Najib). Kita terpaksa menanggung kesakitan lama, maka janganlah semasa kita berdepan tempoh yang susah ini, kita ambil jalan penyelesaian yang Allah tidak mahukan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong XV, Sultan Muhammad V dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

Sebelum ini penga­nalisis politik, Raja Sara Petra membangkitkan perkara sama apabila mendakwa asas ‘kerosakan’ dasar yang berlaku hari ini tidak terjadi dalam tempoh sehari.

Katanya, perkara itu telah dirangka sejak 30 tahun lalu dan Najib baru memegang jawatan Perdana Menteri selama lapan tahun dan disebabkan itu Perdana Menteri perlu mewarisi kerosakan yang ditinggalkan Dr. Mahathir.

Berita Berkaitan

Komen

    • Pipit lh lh Putih Mohd Ton. Rupa nya kau lg bongok. Masa mahdir turun dr Pm berapa Riserv Bank Negara yg di tinggalkan nya. Kau bercakap mcm pakar ekonomi konon. Tp sebenar nya kau lg bangang mengaku cerdik sgt. Skrg berapa Riserv Bank Negara.

    • Pipit lh lh Putih Mohd Ton. Rupa nya kau lg bongok. Masa mahdir turun dr Pm berapa Riserv Bank Negara yg di tinggalkan nya. Kau bercakap mcm pakar ekonomi konon. Tp sebenar nya kau lg bangang mengaku cerdik sgt. Skrg berapa Riserv Bank Negara.

    • Pipit lh lh Putih Mohd Ton. Rupa nya kau lg bongok. Masa mahdir turun dr Pm berapa Riserv Bank Negara yg di tinggalkan nya. Kau bercakap mcm pakar ekonomi konon. Tp sebenar nya kau lg bangang mengaku cerdik sgt. Skrg berapa Riserv Bank Negara.

    • Pipit lh lh Putih Mohd Ton. Rupa nya kau lg bongok. Masa mahdir turun dr Pm berapa Riserv Bank Negara yg di tinggalkan nya. Kau bercakap mcm pakar ekonomi konon. Tp sebenar nya kau lg bangang mengaku cerdik sgt. Skrg berapa Riserv Bank Negara.

  1. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  2. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  3. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  4. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  5. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  6. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  7. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

  8. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  9. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  10. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  11. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  12. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  13. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  14. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  15. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  16. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  17. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

  18. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

  19. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  20. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  21. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  22. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  23. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  24. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  25. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  26. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  27. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  28. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  29. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  30. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  31. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  32. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  33. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  34. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  35. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  36. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

  37. Hutang banding lah dengan GDP. Zaman Maxey hutang lebih 100% berbanding GDP. Bermewah buat projek mega yang tidak menguntungkan rakyat secara langsung. Asal masuk kepada kroni buat, tak fikir rakyat.
    Hutang dengan Jepun dalam bentuk Yen jumla meningkat lebih 100% akibat kenaikan Yen siapa yang kena tanggung?

    • Ptuihhhh.. Mh370 hilang, mh17 kne tembak, kiram mai attack, abu sayaf mai culik, pulau batu putih jd gak negara lain, bala apa lagi nak dtg??? Missil dri north korea??? Zmn Tun, nk kata hdup susah, subsidi mcm2.. Tgk kuala LUMPUR, yg dlu LUMPUR tu jd apa?????? Tun hutang byk gtu pun, 22 thn ni ko nmpk apa yg dia bangunkan?? Jib tu 8 thn je, mcm2 bala lekat.. Cuba habaq mai, apa kemajuan jib ko bt?? Bini pun xdpt control.. Hampehhh

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.