Surat terbuka buat Wardina

Wardina Mentot telah upload Insta Story sambil menyeru followers nya melawan serangan netizen yang marah kepada beliau.

Wardina kata dia kecewa kerana dia hanya menyokong Dr Maszlee dan PH dan itu adalah merupakan hak dirinya yang dijamin perlembagaan. 😂

Apa berlaku sekarang di Malaysia dia tak ambik pot pun. Malah dia siap berpura-pura tak tau sekarang ni sedang ada PRK di Tanjung Piai. 🤦🏼‍♂️

Pertamanya Wardina kena sedar yang dia bukan setakat menyokong PH. Dia BERKEMPEN untuk PH. Malah videonya menyokong Maszlee Mentot dan kenyataan-kenyataannya menyokong PH dimuat naik di media sosial dan secara terbuka dia menyeru rakyat menjatuhkan BN!

Ini lah sebabnya rakyat marah kerana setelah negara lingkup macam sekarang, dia sedap-sedap pi duduk di Australia sedangkan rakyat yang tertipu dengan janji-janji palsu PH sengsara.

Kedua, Wardina kata dia sedih kerana syarikat tudung milik kawannya Dinty Dianty telah diserang netizen sehingga terpaksa menutup page. Wardina kata dia kesian rakannya itu menjadi mangsa sedangkan dia warga Singapura yang langsung takde kaitan dengan politik Malaysia.

Wahai Wardina…kamu kasihankan seorang warga Singapura hanya kerana dia rakan kamu, tetapi bagaimana pula nasib para peneroka, nelayan, petani, pesawah, pekebun WARGA MALAYSIA yang kini hidup sengsara dek undi tangan-tangan celaka yang telah menaikkan PH seperti kamu? Kamu tak kasihan? Harga komoditi seperti sawit semakin tiada nilai, tiada lagi bantuan dan mereka terpaksa menderita!

Kamu risaukan perniagaan rakan kamu dari Singapura yang terlibat dalam dunia fesyen dan ikatan tudung, sedangkan rakyat miskin Malaysia yang menjadi mangsa politik PH tiada masa untuk memikirkan tentang fesyen dan terpaksa mengikat perut!

Kritik dan bersuaralah Wardina. Hentam pula PH! Kamu hentam sebuah kerajaan yang begitu membantu rakyat dan cemerlang pengurusan ekonominya sebelum ini tetapi kamu berdiam terhadap KERAjaan PH kamu yang semakin menjerumuskan negara ke lembah kehancuran? Kamu bodoh atau kamu gila?

Janganlah beri alasan bengong kononnya kamu di Australia sedang buat thesis dan tak ambil peduli tentang Malaysia. Itu sikap keji yang langsung tak bertanggungjawab!

Kalau anda bodoh bab ekonomi pun, takkan bab Islam yang terancam dan teruji di Malaysia sekarang anda tak nampak?
Mustahil tak nampak. Guru kamu Dr Maza, Rora pun dah tak tahan. 🤣

Akhir sekali, kesimpulan dari insta Story Wardina yang Nabeel dapat adalah, tudung boleh digunakan untuk mengesat air mata.

Pepatah Inggeris ada mengatakan, “You reap what you sow.” (Anda tuai apa yang anda semai)

Jangan harap rakyat dapat memaafkan dan melupakan angkara kamu berkempen untuk sebuah KERAjaan munafik yang telah memungkiri janji dan menipu rakyat!

Anda kata anda menyanjung demokrasi bukan?
Hormatilah pula kebebasan bersuara dan meluahkan perasaan oleh rakyat kepada anda.

Democracy works both ways. Not just unilateral.

Link berita: https://ttkm.com.my/2019/11/03/ditroll-netizen-wardina-menangis/amp/

Link instagram wardina mentot yang anytime akan arwah gak: https://www.instagram.com/wardinasafiyyahofficial 😝

Oleh Nabeel Naqie

Berita berkaitan

Cucu Mahathir, Othman Mirzan Bangga Tidur Dengan Anjing Kesayangan

Nama cucu kesayangan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad ini adalah Othman Bin Mirzan.  Beliau dengan penuh angkuh dan bongkak memuat...

Pokok Lidah Jin dalam rumah boleh jejas kesihatan

Pokok Lidah Jin atau juga dikenali sebagai pokok Lidah Mentua semakin mendapat tempat di hati kaum wanita untuk dijadikan dekorasi di dalam rumah. Bagaimanapun, seorang...

Jangan terlepas pandang kawasan pedalaman untuk 5G, kata pakar Korea

“Penduduk di kedua-dua kawasan bandar dan di luar bandar sepatutnya mendapat manfaat daripada pembangunan teknologi ini,” katanya di luar forum “Siri Unjuran Digital 2019: Membentuk Lanskap Digital”

Malas isi minyak? Nissan tawar kereta elektrik penuh

"Dunia yang lebih banyak kenderaan lektrik, lebih terhubung dan lebih berautonomi,"

Kedah rangkul gelaran Piala FA kali kelima

Kedah FA mengulangi kejayaan Piala FA 2017 di Stadium Bukit Jalil setelah menjinakkan Perak FC 1-0

Polis tahan pelawak terkenal terlibat kes gaduh

Polis menahan seorang pelawak terkenal selepas terlibat dalam satu kes pergaduhan di sebuah hotel dekat ibu negara, petang semalam.

5 Cadangan untuk Drama Thailand Romantis 2020 yang mesti anda tonton

Pada masa ini, selain drama Korea, drama yang berasal dari Thailand atau biasa disebut Lakorn juga digemari oleh masyarakat. Drama Thailand mempunyai jalan cerita...

Pawagam berkonsepkan tonton dalam kereta pertama di Malaysia

Akibat pandemik covid-19 yang melanda seluruh dunia, syarikat M-Junction telah memperkenalkan pawagam yang berkonsepkan tonton dalam kereta “drive in theatre” yang pertama di Malaysia...

Gambar artis separuh bogel tersebar

Kecoh seketika apabila tersebarnya gambar separuh bogel aktres popular di laman sosial malam tadi. Gambar yang hanya berseluar dalam itu jelas menampakkan wajah pelakon wanita...

? Senang bebenor buat lepat jagung

LEPAT ubi atau pisang barangkali sudah biasa kita makan sebagai pembuka selera ketika berbuka puasa namun tak ramai yang terfikir untuk menggunakan jagung membuat...
... ..

Terkini

Germany says Russian Covid-19 vaccine has not been sufficiently tested

BERLIN German Health Minister Jens Spahn on Wednesday said Russia's Covid-19 vaccine had not been sufficiently tested, adding the aim was to have a...

Hate Speech (and a bit of a Rant)

Nampaknya Fesbuk mendapati post saya mengenai cara orang Cina boleh menunjukkan bagaimana mereka terlalu angkuh dan sombong sebagai 'hate speech'. Dan mesej ini dari seorang...

Video: Kebanyakan Polis Tidak Berakhlak – Asri Janggut

Pengasas rangkaian Hot Burger, Mohd Asri Hamid mengkritik sebahagian anggota polis yang disifatkannya sebagai tidak menjaga akhlak dengan baik. Dalam satu video yang tersebar di...

Siasat Tun M, LGE dan Tommy

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) menggesa siasatan terhadap salah guna kuasa rentetan daripada pendedahan YB Dato’ Takiyuddin Hassan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal...

Rasuah punca premis haram dilindungi di Sg Buloh – SPRM

PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan tiga pegawai penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Cawangan Sungai Buloh kerana dipercayai mengutip dan...

Lelaki didakwa bunuh pensyarah UIAM

SEORANG lelaki didakwa di Mahkamah Majistret Sepang, hari ini, atas tuduhan membunuh seorang pensyarah sebuah universiti awam, yang juga isterinya, di satu lokasi berdekatan...

Perbelanjaan naik taraf Stadium Shah Alam libatkan kos RM250 juta – MB Selangor

Kerajaan negeri Selangor masih meneliti kerosakan yang berlaku di Stadium Shah Alam sebelum mengeluarkan perbelanjaan yang sepatutnya untuk proses menaik taraf venue berkenaan. Menteri Besar...

Dr Mahathir, Tommy Thomas dan Guan Eng tipu rakyat

KUALA LUMPUR : Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Aziz hari ini mendedahkan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas pernah berhasrat untuk menyelesaikan...

Warisan sedia kerjasama dengan parti baru Tun Mahathir

TAWAU — Parti Warisan Sabah (Warisan) sedia bekerjasama dengan parti baharu yang diumumkan oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Presidennya Datuk Seri Mohd...

Australian man charged with bribing Malaysian official to secure sale of MARA’s Dudley House

Australian federal police have charged one of its citizens for allegedly bribing a Malaysian government official to secure the sale of a multi million-dollar...

Popular

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

Covid-19: Masa sesuai kaji semula dasar pelaburan negara

Ini merupakan masa yang sesuai untuk Malaysia membuat pertimbangan yang mendalam berhubung insentif dan proses pelaburannya yang akan menjadikan negara ini menonjol daripada yang...

[Video] Covid-19: Hutang Negara jauh lebih tinggi semasa PH tetapi tiada pakej perihatin rakyat

Jan-Apr 2019 (tak ada krisis Covid): - Pinjaman baru: RM54.8b (termasuk bon samurai RM7.8b) - Bayaran balik hutang: RM17.7b - Hutang negara tambah RM37.1b. Jan-Apr 2020 (krisis Covid) -...

Bimbang rusuhan di AS, harga minyak jatuh

NEW YORK – Harga minyak jatuh disebabkan rusuhan di bandar-bandar besar Amerika Syarikat (AS) ketika dagangan meningkat kerana pasaran optimistik Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak...

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.

Projek JUAL NEGARA oleh Rejim PH dah settle – jom kita bersorak dengan gembira

Dalam rundingan. Ramai yang minat. Sabar. Tapi mesti kasi settle. Syarikat lapangan terbang Malaysia Airports Berhad ada jual tak?

Gading gajah di rumah Tun M jadi perhatian

Tun Dr Mahathir pada Ahad lalu memuat naik foto sedang menonton siaran langsung persidangan Parlimen Digital di Facebook melalui komputer riba. Namun menjadi tanda tanya...

Mukhriz jual 72,600 saham dalam Opcom

Berikutan penjualan itu, Mukhriz, pemegang saham utama dalam syarikat itu, kini hanya memegang 34.89 juta saham atau 21.64 peratus kepentingan, kata Opcom dalam makluman kepada Bursa Malaysia hari ini.

Mahathir cadang cukai bagi perniagaan online

“Perniagaan dalam talian yang berurusan secara terus telah menyebabkan perniagaan konvensional terjejas dan kutipan cukai perniagaan juga berkurangan.

Terowong Dasar Laut: Lim Guan Eng bakal didakwa?

Kertas siasatan projek pembinaan terowong dasar laut Pulau Pinang bernilai RM6.3 bilion kini berada di fasa akhir siasatan dan dijangka akan diserahkan kepada Pejabat...