Home / :: BLOG :: / Terdesak Ke Putrajaya, Logo Roket Akan Diguna Setelah PPBM Bakal Diharamkan

Terdesak Ke Putrajaya, Logo Roket Akan Diguna Setelah PPBM Bakal Diharamkan

Apa sahaja sanggup dibuat hanya untuk mendapatkan kuasa. Peliwat sudah dianggap kawan, yang rasis sudah dianggap suci. Tidak mustahil logo DAP menjadi alat terakhir Mahathir untuk capai cita cita peribadinya itu.

Orang kalau sudah lemas, dia akan capai apa sahaja untuk terus hidup. Kayu lalu dia akan capai. Malah kalau ada ketulan “kapal” lalu pun dia akan capai untuk selamatkan diri. Itulah yang sedang berlaku pada Mahathir.

Semalam, Saifuddin Abdullah, Ketua Sekretariat Pakatan Harapan dan beberapa orang lagi telah bertindak menyaman Pendaftar Pertubuhan. Tindakan yang pelik, kerana Pakatan Harapan sendiri masih belum lagi disahkan penubuhannya.

Pakatan Harapan masih lagi berstatus “parti haram” dan tidak sah dari sisi undang undang. Mengikut Akta Pertubuhan 1966, Pakatan Harapan masih lagi belum boleh diiktiraf sebagai badan yang sah.

PPBM juga mungkin akan dibatalkan kerana melanggar peraturan yang mereka sendiri rangka. Mereka sendiri tulis peraturan, mereka sendiri yang langgar peraturan. Adakah ini sengaja? Mungkin ya.

Terdapat 430 aduan mengenai PPBM oleh ahli PPBM sendiri. Ahli ahli PPBM buat aduan kerana cara pengurusan parti bunga itu yang huru hara.

Mesyuarat cawangan tidak dibuat, senarai daftar ahli pun berterabur, dana parti di Kelantan hilang entah ke mana. Satu Bahagian hanya dapat RM5,000 sahaja. Bila kucar kacir begitu, mulalah hendak salahkan UMNO.

Parti sendiri yang haru biru, mengapa orang lain pula yang hendak dipersalahkan? Plot ini sengaja dirancang oleh Mahathir sendiri? Ada kemungkinan ianya benar.

Sebagaimana yang diulas oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi bahawa terdapat usaha mensabotaj Pakatan Harapan menggunakan lambang bunga itu supaya Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) dipersalahkan.

“Ini satu alasan yang diperlukan oleh Dr. Mahathir dan Mukhriz untuk bertanding menggunakan logo DAP” kata Datuk Dr Mohd Puad Zarkarshi. Tindakan saman yang dibuat semalam oleh Saifuddin Abdullah menyerlahkan lagi kebenaran teori ini.

PPBM sengaja dibiarkan kelam kabut. Bergaduh sesama sendiri. Berselerak. Ramai yang keluar parti. Bila sudah keluar, Mahathir biarkan sahaja, malah menghina pula mereka itu sebagai sampah.

“Kita…sampah-sampah yang tak elok kita sapu lah keluar. Jika ada sampah yang keluar sendiri itu baguih” kata Mahathir dalam satu ceramah di Bukit Merah Lake Town Resort pada September 2017.

Memang Mahathir tidak yakin lagi dengan parti bunga itu pada PRU14 ini. Kerana itulah Mahathir angkat tangan tunjuk kuat kata dia boleh menjelma dan bertanding di mana mana sahaja. Bermakna mungkin bukan di Langkawi atau Kubang Pasu.

Ya, mungkin jalan selamat bagi Mahathir dan Mukhriz adalah bertanding di kawasan selamat dan pengundinya adalah majoriti bukan Melayu. Kerusi selamat bagi Mahathir dan Mukhriz adalah di kawasan yang DAP menang sekarang ini.

DAP memang sudah beri peluang kepada beberapa orang Melayu untuk menjadi ahli parlimen partinya. Zairil Khir Johari jadi ahli parlimen DAP di Bukit Bendera dan Ariff Sabri jadi ahli parlimen DAP di Raub. Dyana Sofya pun pernah tanding tiket DAP di Teluk Intan.

DAP sudah lakukan eksperimennya terhadap orang Melayu. Muka Melayu, pakai baju Melayu, pakai baju kurung, pakai songkok kemudian guna logo roket. DAP nampak ianya menjadi di Bukit Bendera dan Raub.

Tidak mustahil, cara yang sama boleh diguna oleh Mahathir dan Mukhriz jika parti PPBM tidak sah dan dibatalkan. DAP juga teringin menjadi Perdana Menteri di Malaysia. Kit Siang tidak pernah nafi cita citanya itu. Inilah masanya untuk “screw” Melayu bagi mencapai cita cita itu.

Bermaksud Mahathir akan menjadi PM Sementara sahaja untuk DAP jika itu berlaku. Sementara waktu sahaja, sehingga DAP pula menggulingkannya selepas itu dengan “peluru” yang DAP sudah siapkan.

Apa boleh buat, Mahathir sanggup buat apa sahaja demi kuasa. Demi menyelamatkan kroni dan anak sendiri. Demi menyelamatkan “benda benda gelap” yang terlalu besar jumlahnya. Guna logo DAP pun tidak lagi jadi satu masalah bagi Mahathir.


Tun M, Mukhriz tanding atas tiket DAP?
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/02/390935/tun-m-mukhriz-tanding-atas-tiket-dap

Tulisan :
Beruang Biru
BB790, Khamis
22 Februari 2018

(Visited 6 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Kos operasi penternakan ayam meningkat selepas rejim PH memerintah kata persatuan

Persatuan terbesar mewakili industri ternakan mengalu-alukan siasatan berhubung dakwaan tentang kewujudan kartel di sebalik kekurangan bekalan telur ayam yang dikatakan menjadi punca kenaikan harganya sejak kebelakangan ini.

43 comments

  1. Mohamed Zuhri Amir

    Kn dh kata bunga dh layu gugur ke bumi…. ramai² lh ahli ppbm Naik???

  2. Roslan Jaafar

    Dulu roket&bulan bak 2 s.joli…kiki?kini roket x.de power nk brsama bulan..merana c.roket mnjunam hancur b.kecai nasib baik c.Harapan’HP’ ni ada mmberi harapan pd c.roket ramai melayu nolong c.roket ni tapi x.sedar diri…bagus la roket ni mmerlukan harapan nk hidup

  3. Jalil Tahir

    SURPRISINGLY not surprise lah

  4. Jaka Bayu Indera

    So apa masalahnya kalau guna roket?..
    Goncang ker wahai ahli2 ameno?.takut ker…?
    Kahkahkah…..sibuk jaga tepi kain org.kain sndr terkoyak nmpk ponggong .

  5. Isaac Van BM

    Sejarah sudah berjuta kali membuktikan PEMBELOT BANGSA UGAMA DAN NEGARA TIDAK AKAN DI RAHMATI ALLAH.
    PAKATAN KUTY DENGAN LK SIANG MENYEBABKAN PH akan kalah teruk diluar ramalan.
    Pertandingan diantara PH PEMFITNAH, PEMBOHONG, ORANG TUA KUTY DAN LKS YANG DAH EXPIRED YANG MINORITY
    Lawan
    ORANG MUDA MAJORITY YANG BERILMU TINGGI DAN BERUGAMA DAN BERTENAGA.

    Masa untuk orang tua lebih dari 75 tahun berundur sebelum dimalukan semalu malunya oleh orang muda.

  6. Yusman Man

    Macai2 UMNO bingung buat ramalan dn andaian politik bodoh wlaupn macai2 ada yg tua2 nk mampus..

  7. Itam Ahmad

    Walau apapun logo nya TDM terbaik

  8. Jamaludin Ali

    roket mampus takkan ku pangkah

  9. Kompaz Masa

    hahaha.. goyang hbis.. kerja keras sungguh page ni…

  10. Shaari Mustafa

    Tak kisah guna logo apa pun boleh yg penting bn go to the end

  11. Frankie M Selva

    Hang nie kenapa bodoh banggang sangat ?? Tak tahu hal hal negara jgn jerit yg bukan2. Jgn jadi mcm katak bawah tempurung. Kalau u berani tunjuk muka hang… bodoh cam taik… kimak

  12. Frankie M Selva

    Tapi saya nampak cm kamu takde harapan langsung kerana hang nie macai dumno.

  13. Tengku Radin

    Dah nak lawan, parti kepala biawak pun tetap lawan. Apa nak dirisaukan……!

  14. Isaac Van BM

    Jaka Bayu bodoh
    Datuk nenek keturunan Melayu terutama tentera dan polis tergadai nyawa beryumpah darah untuk mempertahankan tanah air terconta dari di tawan oleh Parti Komunis Malaysia.
    Roket melambangkan perjuangan untuk menghancurkan Melayu dan Islam.
    Roket terang terang anti Islam (bantah RUU Syariah) yg tak ada kena mengena dengan Kristian atau Hindu atau Budhist.
    Apa perjuangan Roket? Cati sendiri lah. Kalau pengorbanan Datuk nenek tidak dihargai, apa lagi yg kamu ada?
    Melayu tidak takut kpd Roket. Sebaliknya Roket yang takut kpd Keris Pusangka Bangsa.
    Jaja ini keturunan Melayu tulen atau pengikut kuty pariaahh.

  15. Shahrul Hisham

    MasyaALLAH n sungguh memalukan…sendiri buat sendiri tanggung n tanggung la dan jwp la sendiri bila di soal kelak dosa yg di pikul dan di tanggung sebagai pemerintah semasa di dunia….

  16. Ahmad Ibrahim

    Janji Najib dapat dijatuhkan, padahal najib tu pulihan dia………..

  17. Zafri Khalis

    Sama sama melayu arak Babi panggang nti ya…

  18. Zafri Khalis

    Brulang lgi sejarah melayu melaka ..yg kna kencing dgn pembesar istana keturunan …mamak K…

  19. Mimi Rusmiyati

    Bila hura hara, mulalah salahkan UMNO yerrr! ?

  20. Hasbullah May

    Hoi madey engkau nk pakai roket ke kereta kebal ke parti kamu tak boleh menang sebb kamu kaki temberang…

  21. Roslan Jaafar

    Ha ha ??frankie saya macai umno ape kamu nk peduli klau kamu suka Dapig kamu sokong la..tapi kamu ni dah tersesat masuk dlm rumah saya..suka hati saya ape saya nk buat..sila kluar dari rumah sayapage ini….k bye

  22. Ahmad Hussin

    Yang penyamun.perasuah.d anggap pemimpin berjuang untuk raakyat.poih…….

  23. Ahmad Hussin

    Klau TUN HANG KATA PARIA.AKU NAK KATA HANG HARAM JADAH.TAK INGAT JASA TUN YG BAGI HANG KEDAGHAH SALAMA 22 TH.APA MCAM.

  24. Ahmad Hussin

    Tunggu pru nanti nak tengok hang nak sembunyi muka hang kat mana mungkin blkg TELOK HANG KUT.

  25. Amboii Ambooii

    Nape tak pilih lambang Parti PAN ..?? kan PAN berjuang islam kata nya .. ??? mesti sah dah yang Madey ni tak minat dan tak menaruh harapan kat PAN ..???

  26. Wan Wawa

    Org bodoh memang begitu dia tak ingat mca siapa? Adakah mca itu bapak tiri kawin dgn mak dia agak nya itu pasal dia tak nampak

  27. Isaac Van BM

    Mca
    Tidak menghina Raja Raja Melayu.
    Tidak campur tangan hal wlwhwal ugama Islam.
    Berkongsi untuk stabilkan negara.
    Adek yg setia

    DAP? Musuh Allah. Melayu sokong DAP ada lah Melayu tak bersyukur. Tak berterima kaseh. Kuty memerintah 22 tahun kerana Umno. Satu sen Brim pun tak dapat.
    Sejarang tenguk lah Melayu bodoh dan buta sejarah yg masuk PH dibawah telunjuk DAP.
    Melayu bersatulah buat apa hidung di cucuk macam lembu.

  28. Nid Bakar

    Elok juga…bg ramai melayu dlm dap.

  29. HasinaLin Mohd Ali

    Hidup PH hidup PH…hidup TUn M

  30. HasinaLin Mohd Ali

    Hahahaa kesian kat kau kan..kena temberang ,najib temberang satu dunia tau ko tk tau ke?

  31. Wira Para Rahim

    Apa pun sebenar benarnye terbukti Dapig lah yg paling bijak sehinggakan Atok sanggup masuk kedalam kandang babi .
    Kalau pembangkang menang pun beerti kerusi akan bertambah bagi pihak Dapig maka kelayakan sebenar uyk jawatan pm adalah dapig tentunye jg diparliamen akan di penuhi dgn ahli2 pig

  32. Hasbullah May

    Hasinalin kesian kat kau kan..awk kena ingat skit apa belaku di iraq sebelum dan selepas konon nk tukar kerajaan yg lebih baik skg apa jadi..perang saudara elok2 boleh makan nasi skg mkn peluru…otak tu bior berkembang skit…

  33. Mohd Hassan Idris

    Ameno pengecut tu sbb nak haramkan PPBM, dah tak sabar nak tgk pencuri dan penipu ddk kat sg buloh

  34. Mohd Awalludin Yaman

    Madey….Jikalau sudah tidak lagi boleh jadi lebah membawa pulang madu ke sarang….janganlah pula hang jadi anai anai merosakkan rumah. Cukup cukup la Bapa Perpecahan Melayu Islam dan Rakyat Malaysia…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: