Mahathir umum 3 Menteri Kabinet utama

Perdana Menteri, Mahathir Mohamad, hari ini menamakan:
– Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng (Menteri Kewangan)
– Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Menteri Dalam Negeri) dan
– Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu (Menteri Pertahanan).

Beliau berkata buat masa sekarang hanya tiga menteri bagi portfolio utama diumumkan manakala menteri bagi baki tujuh lagi kementerian termasuk Pendidikan, Pembangunan Luar Bandar, Ekonomi, Kerja Raya, Pengangkutan, Multimedia Sains dan Teknologi serta Kementerian Luar akan diumumkan selewat-lewatnya minggu depan.

Dr Mahathir mengumumkannya pada satu sidang media selepas selesai mengadakan mesyuarat khas berkaitan pembentukan Kabinet, di Wisma Yayasan Selangor, di sini hari ini.

Beliau berkata, Majlis Pemimpin Utama Pakatan Harapan juga akan ditubuhkan bagi mengkaji keperluan berkaitan ahli Kabinet, di mana wakilnya akan ditentukan parti komponen PH sendiri termasuk WARISAN di Sabah dan wakil dari Sarawak.

Majlis Pemimpin Utama PH antaranya akan dianggotai oleh:
– Tan Sri Zeti Akhtar Aziz,
– Profesor Dr Jomo Kwame Sundaram dan
– Robert Kuok.

36
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Shafarin Mohamad
Guest

wtf ….mat sabu yang duk kutuk pejuang bukit kepong dan mengangkat komunis sebagai hero malaya diangkat jad menteri pertahanan? tun ni memang dah nyanyuk.pastu guan… Read more »

Ahmad Fuaad A. Dahalan
Guest

Entah la….

Aminordn Taharim
Guest

Tang mat sabu jd menteri pertahanan yg tu mmg lawak…kha33x

شیفول عمر
Guest

terok lah komunis jd mof

Abdul Hakim
Guest

komunis pun boleh setle hutang kerajaan negeri dlm tempoh 2 penggal… mcm mna najib melayu islam ahli sunnah wal jamaah islam wasatiah boleh tinggalkan hutang… Read more »

Matcom Mohd
Guest

Permulaan nanti akan dituntut jawatan yg lagi tggi

Aini Karim
Guest

Tun nyanyuk wei… Aku nak gelak ke nak nangis ni…. Dploma pemakanan…. Jd menteri pertahanan……

Zailan Amir
Guest

Haha nanti kuali dibuat jadi topi askar

Matcom Mohd
Guest

Nanti askar masak jer la heheheheeg tukang masak hotel kan pakai uniform heehehe

Rosli Hashim
Guest
Rosli Hashim
Guest

Aini dia paki kuali Dan belanga sebagai kereta perisai he!!!!

Azhar M Norizan
Guest

Ada kes mahkamah pun boleh jadi menteri?!! Gila apa PM ne..

Zailan Amir
Guest

Madey nak bawak masuk duit berbillion dia dari luar negara. Kalau lge bagi lepas masuk Malaysia madey bagi lepas kes mahkamah lge.

Azhar M Norizan
Guest

Zailan Amir PerUBAHan konon..terima kasih pengundi muda yg banggang!!

Ismail Al-Bakhtir
Guest

Menteri kewangan boleh binna terowong laut cina selatan

Zailan Amir
Guest

Terowong invisible

Buyung Tembaga
Guest

Topi askar akan bertukar kepada cop Bintang 3.

Zaifuzzaman Zzr
Guest

Hasil daripd merpertahankn chang pang kot dpt menteri pertahanan..