24.1 C
Kuala Lumpur
Wednesday, January 20, 2021

BEERSIH 2.0 – Bukan susah nak cetus rasa marah…

AGENDADAILY – Pagi khamis riuh dengan cerita SMS ugutan bunuh dihantar kepada Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan dan sebilangan pemimpin PKR dan PAS.Ugutan – mereka akan dibunuh jika teruskan juga perhimpunan 9 Julai.

Ayatnya bernada ganas.

Soalnya ia kerja siapa?

Dalam waktu-waktu begini bukan susah sangat nak cetuskan rasa marah.Siapa saja boleh buat kerja jahat hantar SMS begitu.

Anasir mana sekalipun boleh ambil kesempatan.

Ayat-ayat pada SMS itu cukup lengkap untuk membuat orang-orang berkenaan rasa marah.

Ia akan mengambil masa polis menyiasat dan cuba mengesan nombor penghantar yang tertera.

Soalnya juga persepsi negetif dalam keadaan begini menjurus ke mana?

Begitu juga hala kemarahan.

Kata orang faham-fahamlah sendiri… tentunya pada pihak yang menentang perhimpunan itu.

Ambiga mengesahkan beliau ada menerima SMS ugutan itu yang berbunyi:

Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia. “puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua. “kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti.”

Sementara itu, Senator Ezam Mohd Nor dalam SMS kepada Agendadaily berkata ancaman bunuh Ambiga hanya gimik muruhan pembangkang.

“Ini taktik usang Anwar. Saya dapat ancaman bunuh hampir setiap bulan, tidak pernah kecoh sebab saya tahu saya benar dan Allah SWT akan lindungi orang benar.

“Ambiga mengapa kecoh dan takut? apakah kerana mereka tahu niat dan agenda mereka tidak benar dan jahat?” soal beliau.

Dalam pada itu, seorang pembaca Agendadaily turut mengulas mengenai perkara itu dalam satu komennya, yang antara lain kata “hanya orang bodoh yang buat ugutan, dan orang yang lebih bodoh percaya dengan ugutan itu,”.

Beliau juga menjangkakan lebih banyak drama akan dibuat menjelang 9 Julai nanti.-23/6/2011

Berita Berkaitan

Komen

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.