Dua lelaki hilang selepas ambil air minuman dalam kapal tersadai

PONTIAN – Dua lelaki menaiki bot ke sebuah kapal tersadai di Pulau Pisang, dekat sini semalam untuk mengambil air minuman yang ditinggalkan dilaporkan hilang apabila tidak pulang semula ke rumah masing-masing sehingga kini.

- Advertisement -

Sebelum ini dua sahabat tersebut sudah beberapa kali pergi ke kapal tersebut yang tersadai sejak awal Ramadan lalu untuk mengambil air minuman tetapi pulang dengan selamat.

Namun apabila kedua-dua mangsa, Mohd. Khair Ismail, 38, dan Mohd. Yusni Mohd. Yusof, 43, ke kapal tersebut semalam dan tiada khabar mengenai mereka sampai sekarang, keluarga mangsa yang bimbang melaporkan kehilangan tersebut kepada pihak polis.

Berikutan itu seramai lapan anggota, satu jentera, satu kereta pacuan empat roda dan bot penyelamat dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pontian menjalankan operasi mencari dan menyelamat selepas menerima panggilan kecemasan pukul 5.36 petang tadi.

“Keluarga mangsa telah membuat laporan dan polis telah menghubungi pihak bomba bagi bantuan mencari dan menyelamat.

“Operasi dihentikan seketika untuk hari ini disebabkan air terlalu surut dan mangsa gagal ditemukan.

Operasi akan dimulakan semula pukul 10 pagi esok waktu air pasang,” ujar Ketua Operasinya, Penolong Penguasa Bomba Azhar Abd. Jalil ketika dihubungi.

Menurut Azhar, rakan mangsa yang pergi ke lokasi kapal tersebut hanya menjumpai selipar dan beg duit kedua-dua mangsa.

“Namun tidak menemui mangsa atau pun bot mangsa,” kata Azhar dan pihaknya difahamkan berdasarkan siasatan awal kapal itu membawa banyak air minuman.
Menurutnya, ramai yang pergi ke kapal tersebut untuk mengambil stok air minuman sebelum ini.

“Cuma kali ini dua mangsa tersebut yang pergi ke kapal tersebut tidak balik-balik lagi,” katanya. – UTUSAN ONLINE

Berita Berkaitan

Komen

......
  1. Ada jugak jenis ambil2 brg org mcm tu..kecuali diberikan oleh pemilik bru kita ambil..so x paham kenapa ada otg yg suka2 hati ambil brg mcm ni..pelik2…x kesah lah brg tu x de pemilik pun..

Comments are closed.

Advertisment

Instagram

Terkini

Salam takziah… Adun Slim, Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal dunia

Sahabat yang amat saya kenali, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Slim yang juga Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal...

Salam takziah… Adun Slim, Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal dunia

Sahabat yang amat saya kenali, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Slim yang juga Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal...

[Video] YouTuber AS hasilkan video khas bidas Al Jazeera

MASIHKAH anda ingat dokumentari terbitan Al Jazeera berjudul "Locked Up in Malaysia's Lockdown" yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini? Terbaharu, saluran YouTube 'Other Side of the...

Anwar Enggan Jawab Kejatuhan PH Angkara Tun M

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan menjawab persoalan samada semua kemelut yang dihadapi oleh Pakatan Harapan (PH) adalah angkara bekas Perdana Menteri, Tun...

Buat persiapan sambut pelajar, guru maut terjatuh dari balkoni bangunan sekolah

HASRAT murni seorang guru lelaki yang membuat persiapan sempena pembukaan semula sekolah pada Rabu berakir dengan tragedi apabila dia maut pada Selasa. Menerusi kejadian pada...

Yuran asrama, perkhidmatan universiti dikurangkan hingga 15 peratus

Yuran asrama dan yuran perkhidmatan di universiti awam bagi semester kedua sesi akademik 2019/2020 dikurangkan sehingga 15 peratus, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Dr...

Sering Dibaca

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

01:00:37
Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

Covid-19: Masa sesuai kaji semula dasar pelaburan negara

Ini merupakan masa yang sesuai untuk Malaysia membuat pertimbangan yang mendalam berhubung insentif dan proses pelaburannya yang akan menjadikan negara ini menonjol daripada yang...

[Video] Covid-19: Hutang Negara jauh lebih tinggi semasa PH tetapi tiada pakej perihatin rakyat

Jan-Apr 2019 (tak ada krisis Covid): - Pinjaman baru: RM54.8b (termasuk bon samurai RM7.8b) - Bayaran balik hutang: RM17.7b - Hutang negara tambah RM37.1b. Jan-Apr 2020 (krisis Covid) -...

Bimbang rusuhan di AS, harga minyak jatuh

NEW YORK – Harga minyak jatuh disebabkan rusuhan di bandar-bandar besar Amerika Syarikat (AS) ketika dagangan meningkat kerana pasaran optimistik Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak...

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.