Home / :: BLOG :: / Langkah PD: Kenyataan Zuraida membayangkan PKR bergolak serius

Langkah PD: Kenyataan Zuraida membayangkan PKR bergolak serius

Beliau berkata kelakuan seperti itu mungkin menimbulkan tanggapan PKR kini dimanipulasi sesetengah kelompok.

Semalam, Naib Presiden PKR Tian Chua turut membidas calon timbalan Presiden Rafizi Ramli kerana merancang PRK secara rahsia daripada pemimpin lain.

Sidang media pengosongan kerusi parlimen Port Dickson sebagai laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini di ibu pejabat PKR diserta Rafizi, Setiausaha Agung Datuk Saifuddin Nasution, Anggota Parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul dan naib presiden Dr Xavier Jayakumar.

Pada sidang media itu, Ahli Parlimen Port Dickson Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengumumkan melepaskan yang dimenangi pada PRU 14 Mei lalu bagi membolehkan Anwar bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat sebagai ahli parlimen.

Mengulas lanjut, Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata setiap anggota PKR dan juga rakyat Malaysia ingin melihat Anwar kembali ke Parlimen, tetapi ia mestilah diputuskan mengikut saluran yang betul.

“Penting untuk semua pimpinan menjunjung tinggi agenda reformasi yang kita perjuangkan. Saya amat berharap Anwar sendiri akan menyatakan pendirian tentang perkara ini,” katanya.

Terdahulu, Saifuddin berkata perkara itu dibincang dalam mesyuarat biro politik – badan pembuat keputusan eksekutif – semalam.

Difahamkan Zuraida dan ramai pemimpin utama parti tidak hadir ke mesyuarat itu. Anwar berada di Hong Kong manakala Azmin di Vietnam sebagai wakil kerajaan dalam Forum Ekonomi Dunia.

PKR dikatakan semakin berpecah ketika pimpinan parti sedang berebut jawatan masing-masing sehingga wujud kem Azmin dan Rafizi yang dipercayai mendapat sokongan Anwar dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Meskipun mereka menafikan, kenyataan beberapa pemimpin PKR termasuk Ahli Parlimen Kapar Datuk Abdullah Sani member gambaran memang ujud pertembungan didalam parti berpunca rasa tidak puashati apabila mereka yang rapat dengan Azmin lebih ramai dilantik menyertai Kabinet Tun Dr Mahathir Mohamad.

……..
http://pakdin.my/langkah-pd

(Visited 31 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

24 comments

  1. Hamidah Aziz

    MCM MANE NK BENA NEGARA…PH SENDIRI ANTARA MEREKA DENGKI MENDENGKI…

  2. Jaafar Bakar Apai

    dari dtg nya dari akar tunjang mukin btul cakap zuraidah spatutnya panggil smua ahli berbincang tdak ada yg belakangkan tdak yg d pinggirkan solah olah d monopoli sebelah pehak yg ingin menguasai dsai perasaan cenburu dan tkut d atas kedudukan yg sedia akan tergugat tp saya yakin dsai sorsng bijak pandai dapat memikir kan antara hitam dan yg putih

  3. Wan Sury

    Rumah sendiri bergolak sibuk dgn rumah org..huhu..???

  4. Jur Klinäzemän Ridwan

    Bila dah berkuasa masing” tunjuk pandai…kalau dl langkah kajang semua buat bodoh jer

  5. Elen Kutok

    Golak sikit biasa suruh mereka masuk bersatu dulu bantu bucurkan kapal mahathir

  6. Abd Manan Abd Razak

    BN selepas kalah baru thu pergolakan yg disembunyikan..

  7. Ammoc Lad

    Apa yang dia tidak puashati lagi , dah jadi menteri, ni nak bertanding naib presiden pulak, sebelum jadi kerajaan saudara latif (TKC) berkerja keras untuk cabang ampang dan semasa pru 14 jugak , bila menang dia guna hamsa (orang sabah) utk lawan saudara latif pada pemilihan pkr yg akan dtg. Semasa jadi ahli majlis semua projek mpaj dikawal olih hamsa yg dibantu olih YDP. Skrg mereka menggunakan wang untuk mendapat undi,mohon pihak parti mengambil tindakan sebelum politik wang menjadi parah…

  8. Tan Tarie

    Bersatu dah tutup pintu ketat buat mereka..cuma Pas saja yang pintu nya terbuka luas untuk mereka..

  9. Jay Jay

    Harapkan Kawan Kawan Makan kawan balikkk… kesian Anwar di permainkan harapan Kita berjuang selama hampir dua puluh tahun menentang dia…harap si dia bertaubat rupa nya hati nya Masih busukkk Untuk menghancurkan harapan ahli PKR melihat Anwar menjadi PM MELAYSIA Ke 8…. Semoga Allah permudahkan segala urusan Dato Seri Anwar sehingga berjaya menang besar

  10. Abdul Hadi Gani

    gi selamat sitoyol bibir merah dah tak lama

  11. Mohd Firdhaus

    Seriau aku tgk muka dye ni..aku tgk cerita mak lampir pn xseriau mcm ni..?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.