Home / :: BLOG :: / Mahathir akui menipu membuat janji Selamatkan Malaysia

Mahathir akui menipu membuat janji Selamatkan Malaysia

Kenyataan Mahathir:
“Katanya, ini kerana semasa merangka dokumen setebal 195 halaman itu, iaitu ikrar untuk melaksanakan 10 janji dalam 100 hari pertama dan 60 lagi dalam tempoh lima tahun akan datang dibuat dengan memikirkan bahawa mereka tidak akan menjadi kerajaan.”

BACA sini: PM akui manifesto HARAPAN ‘beban besar’ (http://malaysiakini.com/news/446988)

Tidak cukup dengan manifesto, Mahathir juga mengeluarkan video sedih beliau kononnya nak selamatkan Malaysia.

Setelah dipilih menerajui kerajaan Mahathir mula mencari jalan untuk tidak melaksanakan janji yang telah dibuat.

Mungkin sekali lagi beliau akan mengeluarkan video sedih kerana tidak dapat menunaikan janji.

Dulu bila kata janji oleh Mahathir tidak realistik, pengundi tidak percaya dan pakat percaya bulat-bulat janji tersebut.

BACA sini: Dedak’ Khayalan Dalam Bajet 2018 Pakatan Harapan – 25/10/2017 (https://pakdin.my/dedak-khayalan-dalam-bajet-2018-pakatan-harapan/)

Dan disini: 10 Janji, 100 Hari Pakatan Harapan retorik & tidak realistik – 9/3/2018 (https://pakdin.my/10-janji-100-hari-pakatan-harapan-retorik-tidak-realistik/)

Lagi disini: Malaysia Jadi Negara Defisit Tanpa GST – PM Najib – 14/3/2018 (https://pakdin.my/malaysia-jadi-negara-defisit-tanpa-gst-pm-najib/)

Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini, untuk menjadi petunjuk kepada yang mahu berfikir semula. Yang tidak mahu berfikir biarkan lah mereka.

……….

Rujukan:
https://pakdin.my/video-manifesto-bn-lebih-realistik/

http://pakdin.my/tag/manifesto/

(Visited 75 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

29 comments

  1. Ace Veronic

    So u can resign now. Let wan Azizah replace u until Anwar wins.

  2. Syarifudin Din

    Pdan muka pnccai PH…..haring gila2 kncing madey…

  3. Aija Wahab

    Haha….. pemangkah PH… seronok lah korang dengo pengakuan mahakuttypu ni kan??

  4. Hamidah Aziz

    Kau dh tua menipu pulak…x takut ke dosa dgn umur dh lanjut mcm ni…mmg dasar penipu…

  5. Azlian Azlan

    Apa kmu rasa dia ni tak lama lg apa dia fkr

  6. Rosli Hashim

    Ingat Mat Sabu kata Mamak PEROMPAK rupanya ada tambah LAGI PENIPU RAKYAT

  7. Rosli Hashim

    Mohd Ramazan Mohd Isa MUNAFIK NERAKA TEMPAT SESUAI

  8. Zahid Qaisaraa Puteri

    Dh tahu menipu tu xboleh nk jg negara, baik bubarkn je.. sakit plk hati aku tgk kerajaan skrg ni.

  9. Radin Arishah

    Hmm, atuk nak sabotaj bakal pm ke cakap camni ni…

  10. Wang Pau Wang

    Mmg celaka la kau dgn fitnah yg kau main kn hingga macai2 melayu ph terpedaya..

  11. Mahadzir Omar

    Ace Veronic it’s may be worst when the family lead this country as if nobody else can

  12. Ali Ali

    Hukum Rejam dengan batu bata sampai mati…

  1. Pingback: Rejim PH menang PRU 14 kerana janji palsu – Puteri – Portal Pakdin.my