27 C
Kuala Lumpur
Monday, January 25, 2021

#PMTua minta China simpati masalah fiskal dihadapi Malaysia

Dengan muka tak malu #FiraunTua merayu untuk menjual maruah negara kepada China setelah gagal menjual negara kepada Jepun.
Masalah fiskal kerana kebebalan pentadbiran negara mengurus kewangan dan ekonomi negara.
Asyik menyalah pentadbiran terdahulu, bukan memikirkan penyelesaian dan menyelami nasib rakyat.
********
BEIJING: Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad meminta China supaya bersimpati dengan masalah fiskal dihadapi Malaysia dan berharap dapat membantu menyelesaikannya.
Bercakap pada sidang media bersama dengan Perdana Menteri China, Li Keqiang di sini, Dr Mahathir berkata, beliau gembira dengan komitmen China untuk membeli lebih banyak barangan Malaysia terutama minyak sawit.
Namun, katanya beliau juga berharap China memahami masalah semasa yang dialami Malaysia.
“Saya telah beritahu dan percaya China akan simpati dengan masalah fiskal dalaman yang perlu diselesaikan Malaysia, dan berharap dapat membantu menyelesaikannya,” katanya.
#PMTua minta China simpati masalah fiskal dihadapi Malaysia
BACA seterusnya:
**********

Berita Berkaitan

Komen

  1. Jahanam lahabau ko…tu manak kitol brape bnyk projek kasi hncur…MEC city Gambng failed….perwaja ancus…22 thn klau betul2 dia ikhlas mlysia sudah kaya raye tau…tp Najib mau kasi betul tu landasan mnyk ssh lu tau ka…bolo punye apek…..bnyk lg tu madey bikin rosak…tu najib tubuh 1MDB kasi bumi sikit untung u ckp DSNR curi…tp ape celeta ksong..nnti tuhan ala bg lu tonggeng jln blkng..

  2. Najip dulu baguskan mengurus keuwangan. Tengok duit yg disimpan dirumah je hampir 118 juta. Dan yg tersangat hebat hutang negara dilonggokkan lebih 1 trillian hingga sebabkan kerajaan yg menumbangkan payah nak tunaikan janji.

  3. jgn la buat malu malaysia sibuk dgn kerajaan lma ….sape yg kerajaan ni haaaa buat la kje org nk tgk hasil ko kerajaan ph mlkukan kerja bkn nk cri slh kerajaan lma….klo gini la gya kerajaan ph asyik menuding jari rasa xnk lkukan kerja senang ltk jwtan lntik org bru ….aku sbg pmbngkng nk tgk apa hsil korang kerajaan ph dlm melakukan kerja …..da jd kerajaan ubah la dasar sikap ni sikap masih spt pembangkang bodo punya kerajaan

  4. Betapa rmai puak pH hancing malu nk kluar dh ngeteh..mau tak nye…dulu brhujah tepuk meja knon mlysia nk tergadai dh cino beli…skng minum pun tunduk je….ada lh sekor meow berbunyi tu pun lapor…mklum lh lepas PRU ikn kmbung naik harga hingga 22 hinggit per kilo….nnti madey dh merayu mndayu..klau2 negara cina ksian..
    Jepun x tau lh snyp je…

  5. Mengaku kebodohan..senangnye ckp..bertahun umnobn pegang ptptn bole ckp takde data pembayar. JD mangsa NK bayar anak melayu.sebab anak melayu majoriti yg meminjam..dhlah dikenakan interest..yg menjahanamkan melayu umno jgak.

  6. Mengaku kebodohan..senangnye ckp..bertahun umnobn pegang ptptn bole ckp takde data pembayar. JD mangsa NK bayar anak melayu.sebab anak melayu majoriti yg meminjam..dhlah dikenakan interest..yg menjahanamkan melayu umno jgak.

  7. Ini meow mau jd pecacai madey. Masuk cni jd spy. Pastu backup madey. Ingt km suka. Km suka najib la. Mmg itu 1mdb tolong olang melayu. Lu apa sibok. Lu pndatang lu x rak suka la klu najib kasi sama melayu. Mmg kita melayu manyak senang bwh najib. Lu apa dgki. Apasai lu x tumpang madey blk cina.kita pun senang klu lu x dak. Hai bikin ssh org melayu. Mana pigi pun bikin ssh.klu x mau blk cina lu pigi negri omputih la tngk mcamana.

  8. Akhirnya kebenaran tersembol jua
    Memang madey bapak pelingkup ekonomi negara, masa berkempen jatuhkan DSN,,, madey kutuk habis habis china,,,,, siap batal projek lepas dpt kuasa
    China dah mula serang balas
    Import eksport x seimbang sbb msia negara kecil, msia kena bayar kat china denda sbb batal projeck ecrl tetiber je
    Padah bila rakyat pilih pemimpin nyanyuk jadi pm
    Sapa yg bayar
    Rakyat jugak
    Sapa susah
    Rakyat jugak

  9. Dorre Jali Ya. Itu lh hakikat yg jadi skrg ni. Kroni2 yg slama ni dok diam smuanya dh muncul balik bermaharajalela. Rakyat yg susah langsung x pandang. Makin ditekan lg ada. Aku nk syorkn dkt puak2 PH yg bijak pandai otak tahap batu geliga 2 sila masuk buat tinjauan dkt kpg. Jgn bercakap berdasarkan maklumat yg puak2 korang sebarkan. Dh sah2 dia akn sebar yg baik2 aje. Dh biasa tabur fitnah aku x heran. Tengok dgn mata kepala ko sndiri mcm mna lps PH jd kerajaan..

  10. Meow-Vin Ho Mun Hoong logik la Spore tutup bila dia rasa x menguntungkan pihak dia lpas campur tangan puak2 yg acah2 pandai dlm 1MDB. Klo btul 1MDB x de manfaat knp Tun x tutup terus. Acah2 buat rombakan dlm pengurusan pulak..

  11. Jibby tumbang PRU pon pasal fitnah yg ditabur merata tempat oleh puak2 PH. Paling mengena bila golongan sasaran budak2 wechat yg baru nak up. Jenis mudah termakan hasutan dan disajikan dgn manifesto 10 janji 100 hari yg kerajaan PH sendiri pon mengaku sukar untuk ditunaikan. Bila x mampu tunai salahkan orang lain. ..

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.