Home / :: BLOG :: / [Video] Ahmad Zahid dakwa Tun Mahathir minta bubar UMNO

[Video] Ahmad Zahid dakwa Tun Mahathir minta bubar UMNO

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendakwa Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pernah memintanya untuk membubarkan UMNO dan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Jelas Ahli Parlimen Bagan Datuk itu lagi, beliau pernah berjumpa dengan Dr. Mahathir secara peribadi bersama Timbalan Presiden dan tiga Naib Presiden UMNO

“Ia (mesej) sangat kuat dan jelas, bahawa kami mesti melompat dan menyertai Bersatu, bahawa kami mesti membubarkan UMNO,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Perhimpunan Agung MIC Ke-72 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Terdahulu, ketika berucap pada majlis tersebut, Ahmad Zahid mendakwa beliau mungkin tidak berdepan dengan pelbagai pertuduhan di mahkamah jika memilih untuk melompat parti.

Malah beliau turut memberi peringatan kepada kepimpinan parti pembangkang yang lain bahawa mereka juga mungkin berdepan tindakan sama.

“Pasti bukan hanya pemimpin UMNO akan terus disiasat, diheret ke mahkamah, saya hampir pasti pemimpin MIC, pemimpin lain pun.

“Ada satu sayap (Pemuda UMNO) menyebut presiden patut ambil cuti sehingga kes selesai. Kes akan selesai mungkin tiga, empat tahun, penggal Presiden tiga tahun. No way (jangan harap),”katanya.

LIHAT Video: https://www.youtube.com/watch?v=jHOgqemGzuc

————-

http://pakdin.my/tag/umno

(Visited 18 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

40 comments

  1. Mohd Raziman Azman

    Ahmad Muiz Jericho kan aritu sy dah ckp

  2. Sofia Yaya

    Bila abuja berkuasa.. dh jadi mcm neraka… pengikut abuja… jgn lupa.. kamu juga bersekongkol sedang membunuh secara senyap… ingat tu..

  3. Azman Semerak

    Zahid x pernah temberang kalau nak dibandingkan dengan kutty tua tu…..

  4. Mohd Firdause

    Kalau UMNO di BUBAR maka MELAYU Ibarat jadi BUBUR KACANG krn mbdngar NASIHAT orang yg sudah OUT OF DATE. Nabi Muhammad saw dikembali kpd Yang Maha Pencipta pd usia 63 thun….telah mmbawa dan mmberi Rahmat ke seluruh alam. ..kalau umur lebih dr 30 thun dr usia Nabi saw. .maka aliement minda pun dah lari dan sukar utk diperbaiki…. Parti musuh UMNO akan Tertawa hingga ke hujung dunia bilamana UMNO dibubar. ORANG NYA DITUKAR BUKAN PARTI KERAMATNYA. UMNO punyai sejarah yg boleh mnjdi cth kpd anak muda sjak merdeka dan juga punyai cth yg pahit dgn Pemimpin yg Korapsi dan Klaptokrasi. Anak Melayu punyai prinsip Agama Islam dan punyai Syaksiah diri demi mmbangun semula kredibili keutuhan Melayu di Bumi Melayu melalui UMNO dan BUKA PARTI JENAMA BARU.

  5. Dave Singh Sandhu

    Melayu dengan pikiran baru boleh perintah Negara. Melayu dengan budaya UMNO sila masuk kubur.

  6. Basari Kasim

    Jangan percaya lah lagi dng cakap2 zahid ni, dia ni kuat penipu, bagi dia menipu itu satu keperluan dlm hidup dia, udah wak lebih baik cuti aje bagi Tok Mat uruskan Umno tu, lagi banyak kau bercakap makin banyak rakyat meluat.

  7. Yangshim Tu

    Zamam Melayu membunoh Bangsanya sendiri Melayu…Bijak cina komunis…!!!

  8. Mike Goh

    Klau betul bagus. Bubarkan je. Hahahaha

  9. סייד תל אביב

    Selagi wak jahid ni ade selagi tu umno tiada kepercayaan orang melayu

  10. Aiz Ismail

    umngok nk berkubur fitnah tun m pula…aduiiii

  11. Azizah Ishak

    salah kah ! rakyat 11 negeri dah tendang umno yg cekik darah rakyat

  12. Noni Said

    Terus tentang tun habis2an. Sy sokong

  13. Zayadi Ismail

    Muka tak malu nak bubal umno ph apa ada untuk umat melayu….

  14. Eric Cheng Chuan

    Zahid nak berbohong lagi..nak elakkan daripada di dakwa macam-macam cerita donggeng keluar dari mulut perompak ni.

  15. Muhammad Ahmad

    kita yang cerdik ni jangan jadi keldai ditunggang kesana kemari habuan pemimpin berebut nak cari kedudukan dan kesenangan dunia. Yang mengundi ni bukan budak2 lagi..tua2 belaka

  16. Mahat Osman

    Suruh org tua tu bubar kabenet dulu so Mari buat pilihan raya balik ,tengok Mana dia duduk….Kat longkang lot ,…manusia penipu ,pencabul hak melayu muka Tak malu
    ….

  17. Ammoc Lad

    Nama pun dah kotor , rakyat tidak percaya lagi pada pemimpin umno yg sombong, bongkak dan mengamalkan rasuah …

  18. Epyn Zuhairiff

    X hbs2 lg nak tipu,rakyat dia yg terhegeh2 pi jumpa tun,nak.ambil simpati tun,tp tun dah.leh baca akai zahid,muka x tau malu

  19. Syafiq Tarmiji

    Achmad Achmad siapa machai,siapa anjing..jika PH memang benar machai,yg menyalak plak DAP..so jd d sini PPBM adalah MACHAI kpd DAP yg ANJING MENYALAK…